Yazar "Mete, Hasan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An Investigation of Technical Sciences Vocational School Students’ Views on Education-Teaching(Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi, 2018) Mete, Hasan; Erdem, Aytekin; Uzal, Gürcan; Hüyük, DuyguThe aim of this study is to determine the opinions of the students of Vocational College about education and training. The research is a survey model study. Within the scope of the research, measurement tool used to collect data from technician candidates; is a five-point Likert-type scale, with an internal consistency coefficient of α = 0.74 and consisting of thirteen questions with seven being positive and six being negative. Obtained data were analyzed using descriptive statistical technique by using SPSS package program. Some of the results obtained are as follows: it has been understood that students fully agree with the view of every lesson must be studied in a serious way in order to be successful in Vocational College. It has been seen that students partially agree with such views of learning the basic concepts about their professions, consultancy services of teaching staff, sufficiency of curriculum of Vocational College. It has been determined that students do not partly agree that most of the teaching staff are not interested in themselves, and they were undecided about the views that practical work is not enough, laboratories and workshops are less equipped than the vocational high school, applied lessons are given less importance than those in the vocational high school, and they can not correct the shortcomings in their professional knowledges in the vocational college. In the light of these results, the following suggestion can be made: Measures should be taken to reduce the negative opinions of the students about education and training.Öğe COMPUTER PROGRAMMING STUDENTS' REASONS FOR CHOOSING THIS PROGRAM: TNKÜ TECHNICAL SCIENCES MYO EXAMPLE(Kırklareli Üniversitesi, 2019) Altay, Saim; Erdem, Aytekin; Mete, Hasan; Uzal, GürcanThe aim of this study is to determine the reasons why Computer Programming students of Tekirdağ Namık Kemal University (TNKÜ) Vocational School of Technical Sciences (TBMYO) choose this program. Qualitative analysis method was used in the study. In order to carry out the research, a semi-structured interview form with four open-ended questions was used to determine the opinions of 10 randomly selected students among the first year students in Computer Programming. The reliability of the form was ensured determining the codes of consensus and disagreement from the codes created by two researchers separately. As a result of the analysis of the data, it was seen that the students evaluated the reasons of their choice in four basic and two sub-categories. The majority of students stated that they choose the program because of their special interest, their families and friends were not effective in their choices and being close to Istanbul influenced their choices. In order to develope the quality of the Computer Programming program in line with the expectations of the students, it is recommended to take measures to improve the technological infrastructure, to emphasize on code writing training and to improve the possibilities of vertical transfer to undergraduate education.Öğe GIDA SEKTÖRÜNÜN GIDA TEKNİKERLERİNDEN BEKLENTİLERİ:TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ(Kırklareli Üniversitesi, 2023) Mete, Hasan; Uzal, Gürcan; Kılıç, Erdal; Erdem, AytekinBu çalışmada amaç; Meslek Yüksekokullarının Gıda Teknolojisi Programlarından mezun olan Gıda Teknikerlerinin sahip olması gereken özelliklerinin gıda sektörü temsilcileri tarafından tespit edilmesidir. Araştırmada; Tekirdağ ilinde faaliyet gösteren ve Gıda Teknikeri istihdam eden kurum ve firma temsilcilerine uygulanan anket kullanılmıştır. Çalışma nicel ve nitel analizin birlikte kullanıldığı karma modelinde olup verilerin analizi SPSS istatistik programı ile gerçekleştirilmiştir. Nicel analiz sonuçlarına göre sektör temsilcilerinin; yenilikleri yakından takip eden, insanlarla iletişimi güçlü olan ve geleceğe yönelik planları konusunda işyerini bilgilendiren gıda teknikerlerine ihtiyaç duydukları belirlenmiştir. Nitel analiz sonuçlarına göre ise, Mesleki Bilgi ve Beceriler kategorisinde sektörün gıda teknikerinden 11 beklentisi bulunduğu ortaya çıkmıştır. Elde edilen bulgular dikkate alınarak, gıda tekniker adaylarının hizmet öncesinde Meslek Yüksekokullarında ve gıda teknikerlerinin ise sektörde çalışırken hizmet içinde geliştirilmeleri önerilmektedir. Bu çalışmaya katılan katılımcılara sorulan sorular, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etik Kurulu tarafından 30.05.2022 tarihinde onaylanmıştır.Öğe GIDA TEKNİKERLERİNİN MEVCUT DURUMUNUN GIDA SEKTÖRÜ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ: TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ(Isparta University of Applied Sciences, 2023) Mete, Hasan; Uzal, Gürcan; Kılıç, Erdal; Erdem, AytekinBu çalışmada amaç; Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulları Gıda Teknolojisi Programlarından mezun olan gıda teknikerlerinin mevcut durumlarının gıda sektörü tarafından nasıl değerlendirildiğinin tespit edilmesidir. Araştırma, tarama modelinde olup evrenini 2022 yılında Tekirdağ ilinde faaliyet gösteren özel ve kamu işletmelerinde görev yapan işçi ve teknisyenler dışındaki çalışanlar oluşturmaktadır. Gıda işletmelerinden rastgele seçilen 98 temsilci araştırmanın örneklemi olarak belirlenmiştir. Araştırma kapsamında veriler sektör temsilcilerinden 5’li Likert tipi bir ölçek ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS veri analiz programı kullanılarak, betimsel ve yordamalı istatistik teknikleriyle incelenmiştir. Bazı sonuçlar aşağıdaki gibidir: işletme temsilcilerinin gıda teknikerleri “İş güvenliği konusunda etkin tedbirler alabilirler” görüşüne katıldıkları, “Teorik bilgi düzeyleri iyidir”, “İşletmede kullanılan bilgisayar kontrollü makinelerinin uygulama programlarını kullanabilirler”, ”İşletmenin tüm bölümlerinde görev yapabilirler” görüşlerinde ise kararsız kaldıkları belirlenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre gıda teknikerlerinin mesleki yeterlilik düzeylerinin arttırılması için meslek yüksekokulları ve gıda teknikerlerini istihdam eden işletmeler tarafından tedbirler alınması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.Öğe MESLEK YÜKSEKOKULLARINDAKİ UZAKTAN EĞİTİMİN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETİM ELEMANLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ(Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2023) Mete, Hasan; Erdem, Aytekin; Uzal, Gürcan; Kılıç, ErdalBu çalışmanın amacı, meslek yüksekokullarındaki uzaktan eğitimin öğrenci ve öğretim elemanları bakış açısıyla değerlendirilmesidir. Araştırma, derleme türünde bir çalışma olup bu çalışmada meslek yüksekokullarındaki uzaktan eğitimin; öğrenciler yönünden avantaj ve dezavantajları, öğrenciler açısından zorlukları, öğretim elemanları yönünden avantaj ve dezavantajları, öğretim elemanları açısından zorlukları ve altyapı sorunları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Uzaktan eğitim sisteminin coğrafi konum ve bölgesel engellerden bağımsız olarak sürdürülmesinin, öğrenciye her ortamda bilgiye hızlı ve kolay erişebilmesine fırsat sağlama, yüz yüze eğitime göre ulaşım, konaklama, barınma ve beslenme masrafları bakımından daha ekonomik olma gibi avantajlar sağladığı belirlenmiştir. Öte yandan, bu eğitim sisteminde; eğitimde verimsizlik, sistem erişiminde zorluk, disiplinsizlik, eğitim videolarının donması ve iletişimde eksiklik gibi öğrenci dezavantajları tespit edilmiştir. Öğretim elemanları açısından avantajlar; mekandan bağımsız olarak ders yürütebilme, öğretimin kalıcı olması, dezavantajlar ise; online gerçekleştirilen sınavların güvenilir olmaması, öğrencilerin canlı derslere katılımının düşük olması şeklinde belirlenmiştir. Elde edilen bulgular ışığında meslek yüksekokulları yöneticilerine, öğrencilerine ve öğretim elemanlarına uzaktan eğitim ile ilgili önerilerde bulunulmuştur.Öğe MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİM-ÖĞRETİM İLE İLGİLİ 2007 ve 2017 YILINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI (TEKİRDAĞ MYO ÖRNEĞİ)(Kırklareli Üniversitesi, 2019) Uzal, Gürcan; Mete, Hasan; Erdem, Aytekin; Hüyük, DuyguBu çalışmanın amacı, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin eğitim-öğretim ile ilgili görüşlerinin on yıl sonraki değişikliğinin ortaya konulmasıdır. Araştırma tarama modelinde bir çalışmadır. 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılındaki araştırmanın evrenini 2251 öğrenci, örneklemini 207 öğrenci ve 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılındaki araştırmanın evrenini, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören 7189 öğrenci, araştırmanın örneklemini ise bu adaylar arasından rastgele seçilen 207 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında öğrencilerden veri toplamak için kullanılan ölçme aracı; Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı α=0,74 olan yedisi olumlu, beşi olumsuz olmak üzere 12 sorudan oluşan beşli Likert tipi bir ölçektir. Ölçekten elde edilen veriler, SPSS paket programından yararlanılarak betimsel ve yordamalı istatistik tekniği ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin 2006-2007 ve 2016-2017 Eğitim-Öğretim yıllarındaki eğitim ile ilgili görüşlerini belirlemek için kullanılan ölçekten elde edilen ortalama puanları arasındaki farkın anlamlılığı için t-Testi yapılmıştır. Öğrencilerin 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılındaki görüş puanlarının ortalaması 1=41.95 iken, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında ise 2=45.65’e yükselmiştir. Bu bulgu, öğrencilerin eğitim-öğretim ile ilgili görüşlerinde olumlu yönde bir artış olduğunu göstermektedir.Öğe MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME ORTAMI VE ÖĞRETİM ELEMANLARI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ(Kırklareli Üniversitesi, 2019) Erdem, Aytekin; Hüyük, Duygu; Mete, Hasan; Uzal, GürcanBu çalışmanın amacı, meslek yüksekokulu öğrencilerinin öğrenme ortamı ve öğretim elemanları ile ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören öğrenciler, örneklemini ise bu adaylar arasından rastgele seçilen 251 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında öğrencilerden veri toplamak için beşli Likert tipi bir ölçek kullanılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS paket programından yararlanılarak, betimsel istatistik tekniği ile analiz edilmiştir. Ulaşılan sonuçlardan bazıları şunlardır: Öğrencilerin, öğrenme ortamı ile ilgili olarak “Okulumuzun fizikî ortamı yeterli değildir” görüşünde kararsız kaldıkları, ”Okulumuzda spor, müzik, tiyatro vb. etkinlikler yetersizdir” ve “Okulumuzda kütüphane ve internet olanakları yetersizdir” görüşlerine kısmen katılmadıkları görülmektedir. Öğretim elemanları ile ilgili görüşler alt boyutundaki; “Öğretim elemanları güncel bilgilerden yoksun olup, yalnızca teorik bilgileri bize sunmaktadırlar” görüşünde öğrencilerin kararsız kaldıkları, “Öğretim elemanlarının çoğu kendi alanlarında yeterli değildir” ve “Öğretim elemanları bildiklerini bize nasıl anlatacaklarını bilmemektedirler” görüşlerine kısmen katılmadıkları anlaşılmaktadır. Bu sonuçlar çerçevesinde, meslek yüksekokullarında öğrenme ortamlarının iyileştirilmesi, öğrencilerin ders dışı etkinliklerle sosyalleştirilmesi ve öğretim elemanlarının belirlenen standartlara göre yetkinleştirilmesi önerilmektedir.Öğe ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ELEMANI VE DANIŞMAN MEMNUNİYETİ: TEKİRDAĞ NKÜ TEKNİK BİLİMLER MYO ÖRNEĞİ(Kırklareli Üniversitesi, 2018) Mete, Hasan; Erdem, Aytekin; Uzal, Gürcan; Hüyük, Duygu; Altay, SaimBu çalışmanın amacı; meslek yüksekokulu öğrencilerinin kendilerine ders veren, uygulama yaptıran öğretim elemanları ve danışmanlık hizmeti aldıkları öğretim elemanları ile ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören 6782 öğrenci ve örneklemini ise bu öğrenciler arasından rastgele seçilen 637 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada beşli Likert tipi bir ölçek kullanılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS veri analiz programından yararlanılarak, betimsel ve yordamalı istatistik teknikleri ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin öğretim elemanı ve danışmanlarından genel olarak memnun oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin öğretim elemanlarından ve danışmanlarından memnuniyetlerini daha çok arttırmak için gerekli tedbirlerin alınması önerilmektedir.Öğe ÖĞRETİM ELEMANLARININ BAKIŞ AÇISINDAN GIDA TEKNİKERLİĞİ ÖĞRETİMİNİN DURUMU: NİTEL BİR ANALİZ(Cahit AYDEMİR, 2018) Mete, Hasan; Uzal, Gürcan; Erdem, Aytekin; Hüyük, DuyguÇalışmanın amacı; Meslek Yüksekokullarındaki Gıda Teknikerliği öğretiminde karşılaşılan zorlukların ilgili programda ders vermekte olan öğretim elemanlarının bakış açısıyla ortaya konulması ve çözüm önerileri geliştirmektir. Araştırmada nitel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmayı yürütebilmek için Namık Kemal Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Gıda Teknolojisi Programı’nda görev yapmakta olan beş öğretim elemanının görüşlerini belirlemek amacıyla, dört açık uçlu soru içeren yarı yapılandırılmış bir görüşme formu oluşturulmuştur. Ölçme aracından elde edilen veriler, içerik analizi ile değerlendirilmiştir. İki araştırmacının ayrı ayrı oluşturdukları kodlardan görüş birliği ve görüş ayrılığı olan kodlar kullanılarak formun güvenirliği belirlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda, öğretim elemanlarının Gıda Teknikerliği öğretimini dört kategoride değerlendirdikleri görülmüştür. Programda kayıtlı öğrencilerin hazır bulunuşluğunun yeterli olmadığına, öğrenci kontenjanlarının düşürülmesi ve sınavsız geçişin kaldırılması gerektiği görüşlerine tüm öğretim elemanları katılmıştır. Daha nitelikli Gıda Teknikeri yetiştirilmesi için; laboratuvarların güncel teknolojik cihazlarla donatılması, laboratuvar uygulama sürelerinin artırılması ve öğrenci kontenjanlarının düşürülmesi önerilmektedir.Öğe Öğretim Elemanlarının Bakış Açısından Gıda Teknikerliği Öğretiminin Durumu: Nitel Bir Analiz(2018) Hüyük, Duygu; Erdem, Aytekin; Uzal, Gürcan; Mete, HasanÇalışmanın amacı; Meslek Yüksekokullarındaki Gıda Teknikerliği öğretiminde karşılaşılan zorlukların ilgili programda ders vermekte olan öğretim elemanlarının bakış açısıyla ortaya konulması ve çözüm önerileri geliştirmektir. Araştırmada nitel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmayı yürütebilmek için Namık Kemal Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Gıda Teknolojisi Programı'nda görev yapmakta olan beş öğretim elemanının görüşlerini belirlemek amacıyla, dört açık uçlu soru içeren yarı yapılandırılmış bir görüşme formu oluşturulmuştur. Ölçme aracından elde edilen veriler, içerik analizi ile değerlendirilmiştir. İki araştırmacının ayrı ayrı oluşturdukları kodlardan görüş birliği ve görüş ayrılığı olan kodlar kullanılarak formun güvenirliği belirlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda, öğretim elemanlarının Gıda Teknikerliği öğretimini dört kategoride değerlendirdikleri görülmüştür. Programda kayıtlı öğrencilerin hazır bulunuşluğunun yeterli olmadığına, öğrenci kontenjanlarının düşürülmesi ve sınavsız geçişin kaldırılması gerektiği görüşlerine tüm öğretim elemanları katılmıştır. Daha nitelikli Gıda Teknikeri yetiştirilmesi için; laboratuvarların güncel teknolojik cihazlarla donatılması, laboratuvar uygulama sürelerinin artırılması ve öğrenci kontenjanlarının düşürülmesi önerilmektedirÖğe Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Eğitim-Öğretim İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi(Namık Kemal Üniversitesi, 2018) Mete, Hasan; Erdem, Aytekin; Uzal, Gürcan; Hüyük, DuyguBu çalışmanın amacı, Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin eğitim-öğretim ile ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma, tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmada, 251 tekniker adayından veri toplamak için; Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı 0,74 olan ve yedisi olumlu, altısı olumsuz olmak üzere 13 sorudan oluşan beşli Likert tipi bir ölçek kullanılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS veri analizi programından yararlanılarak betimsel istatistik tekniği ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlardan bazıları şunlardır: Meslek Yüksekokulu’nda başarılı olabilmek için her derse ciddi bir şekilde çalışmak gerektiği görüşüne öğrencilerin tümüyle katıldıkları anlaşılmıştır. Meslekleri ile ilgili temel kavramları öğrenme, öğretim elemanlarının danışmanlık hizmetleri, Meslek Yüksekokulu’nun öğretim programlarının yeterliliği vb. konulardaki görüşlere ise öğrencilerin kısmen katıldıkları görülmüştür. Öğrencilerin öğretim elemanlarının çoğunun kendileriyle ilgilenmedikleri görüşüne kısmen katılmadıkları; uygulama çalışmalarının yeterli olmadığı, laboratuvar ve atölyelerin meslek lisesindekine göre daha az donanımlı olduğu, uygulamalı derslere meslek lisesindekilere göre daha az önem verildiği ve Meslek Yüksekokulunda mesleki bilgilerindeki eksikliklerini gideremedikleri görüşlerinde ise kararsız kaldıkları belirlenmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda şuöneride bulunulabilir: Öğrencilerin eğitim-öğretim ile ilgili olumsuz görüşlerini giderebilmek için tedbirler alınmalıdır.Öğe TEKNİK BİLİMLER MYO ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ GELECEKLERİ VE ENDÜSTRİ STAJLARI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ(Kırklareli Üniversitesi, 2018) Mete, Hasan; Erdem, Aytekin; Uzal, Gürcan; Hüyük, DuyguBu çalışmanın amacı, meslek yüksekokulu öğrencilerinin meslekleri, mesleki gelecekleri ve endüstri stajları ile ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma, tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Namık Kemal Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda ikinci sınıfta öğrenim gören 1152 öğrenci, örneklemi ise, bu adaylar arasından endüstri stajını gerçekleştirmiş olan 251 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında öğrencilerden veri toplamak için, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş beşli Likert tipi bir ölçek kullanılmıştır. Veriler, SPSS veri analiz programından yararlanılarak, betimsel istatistik tekniği ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlardan bazıları şunlardır: “Meslek sahibi olacağım için kendimi şanslı olarak görüyorum”, “Meslek yüksekokulunu bitirdiğimde mesleğimi daha iyi yapabileceğime inanıyorum” görüşüne öğrencilerin kısmen katıldıkları görülmüştür. Ayrıca “Stajım sırasında iş ortamında nasıl davranmam ve çalışmam gerektiğini öğrendim”, “Stajım, iş ortamını tanımamı ve insanlarla iletişim kurmayı öğrenmemi sağladı” görüşlerine kısmen katıldıkları görülmüştür. Araştırmanın bulgularına göre, öğrencilerin mesleki gelecekleri ve stajları ile ilgili olumsuz görüşlerini giderebilmek için tedbirler alınması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.