Yazar "Topal, Bayram" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Belediye Hizmetlerinden Memnuniyetin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma: Simav Belediyesi Örneği(Namık Kemal Üniversitesi, 2019) Topal, Bayram; Şahin, Hasan; Topal, BeyzaYerel yönetimlerin güçlendirilmesi politikasının da etkisiyle en önemli hizmet kuruluşlarından biri haline gelen belediyeler, diğer kamu kuruluşlarından farklı olarak seçimle işbaşına gelmektedir. Belediyeler halkla iç içe olmaları ve seçimle iş başına gelmeleri sebebiyle sundukları hizmetlerin hemşerilerin ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayabilmesi için onların dilek ve şikâyetlerini dikkate almak zorundadırlar. Dolayısıyla, hizmet kalitesi kavramı belediyelerde üzerinde önemle durulması gereken bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma da Kütahya Simav ilçesinde ikamet eden vatandaşların Simav Belediyesinin sunduğu hizmetleri nasıl algıladıkları ve sunulan hizmetlerin kalitesinden ne ölçüde memnun olduklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bunun için 5 demografik özellik ve 25 memnuniyet göstergesini ihtiva eden bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Anket çalışması rastgele örnekleme yöntemi kullanılarak 253 hemşeri üzerinde yüz yüze görüşme şeklinde gerçekleştirilmiştir. Ankete katılanların %66’sı erkek, %34’ü kadın olup, her yaş ve eğitim seviyesinden katılım sağlanmıştır. Anket çalışmasının iç tutarlılığı için Cronbach alfa katsayısı 0,892 olarak bulunmuş olup güvenilirliğinin oldukça yüksek olduğu saptanmıştır.Öğe İNTERNET BAĞIMLILIĞI ÜZERİNE SAKARYA İLİNDE BİR ARAŞTIRMA(Namık Kemal Üniversitesi, 2018) Topal, Bayram; Şahin, Hasan; Topal, BeyzaBağımlılık bir maddeyi kullanmak ya da bir davranış şeklini tekrarlamak ve bunu vazgeçilemez bir alışkanlık haline getirme durumudur. Bağımlılık iradesine hâkim olamayan arzu ve isteklerinin esiri olan kişiliklerin ortaya çıkmasına sebep olmaktadır. Geçmişten günümüze bağımlılık türleri ve bağımlı kişi sayısı giderek artmış ve bugün neredeyse içinden çıkılmaz bir boyuta gelmiştir. Geçmişte içki, kumar ve uyuşturucu bağımlılığı toplumsal bir sorun iken bugün bu sorunlara gelişen teknolojiye bağlı olarak internet bağımlılığı da eklenmiştir. İletişim teknolojilerindeki gelişmelerin bir sonucu olarak hayatımıza giren internet; insanların ihtiyaç duyduğu her türlü bilgiye ulaşmalarına, eğlenceli ve hoşça vakit geçirmelerine ve uzak mekânlarda da olsa sevdikleriyle iletişim kurmalarına imkân tanıyan faydalı bir kitle iletişim aracıdır. Ancak internet getirdiği bu kolaylıkların yanında, kontrolsüz ve aşırı kullanımından kaynaklanan bazı önemli sorunlara da yol açmaktadır. Bu sorunlardan en önemlisi internet bağımlılığıdır. Özellikle genç ve çocuklar için bu sorun daha bir önem arz etmektedir. Her cins ve yaştan insanda bu sorunlar görülse de genç ve çocuklarda bu sorunlara daha çok rastlanmaktadır. Bu çalışmada internet bağımlılığı bir anket çalışması ile araştırılmıştır. Anket çalışmasının araştırma evreni Sakarya ilindeki internet kullanıcıları olup genel olarak genç kesimden (15-40 yaş aralığı) oluşan 363 kişi üzerinde yüz yüze görüşme tekniği ile Mart-Nisan 2018 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Örnekleme tekniği olarak basit tesadüfi örnekleme yöntemi benimsenmiş ancak gönüllü katılım esasına göre örneklem oluşturulmuştur. Eksik ve özensiz doldurulmuş 8 anket araştırma kapsamından çıkarılarak 355 anketten elde edilen veriler analiz edilmiştir. Çalışmada internet kullanıcıları ile yapılan anketin istatistik bir değerlendirmesi yapılmış olup anketin genel teması internet bağımlılığı olarak belirlenmiştir.Öğe İşgörenlerin Kurumsal İmaj Algılarını Etkileyen Faktörlerin Araştırılması(Namık Kemal Üniversitesi, 2017) Topal, Bayram; Şahin, HasanTeknolojik gelişmeler ve küreselleşme ile birlikte rekabet daha da agresifleşmekte ve örgütler değişik yollarla farklılaşma yoluna gitmektedir. Bu rekabet ortamında sahip olunan bilgi ve insan kaynağı, organizasyonların elindeki en önemli güç olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle taklit edilemez bir yetenek olan insana yapılan yatırım, organizasyonların rekabetten pay almalarında en önemli faktörlerden birisidir. İnsan kaynağını etkin yönetebilmek ancak kurum içerisinde ayrı bir insan kaynakları birimi kurularak efektif hale getirilebilir. İnsan kaynakları birimi, işletmede işgücünü bulma-seçme-değerlendirmeden onların gelişimi, kariyer planlaması hatta emekliliğe kadar giden süreçte yönetimini kapsamaktadır. Ayrıca kurumsal imaj organizasyonların hem iç hem de dış çevredeki algısını belirlemektedir. Rekabette insan kaynağı yönetimi kadar organizasyonun sahip olduğu kurum imajı da önemlidir. Yapılan bu çalışmanın amacı, çalışanların kurum imajı ile ilgili algıları üzerinde etkili olan faktörlerin araştırılmasıdır. Kurumsal imaj algısı üzerinde işgörenlerin önemli bir etkisi vardır. Bu etki pozitif yöndeolabileceği gibi negatif yönde de olabilir. Bu durumu araştırmak için özel ve kamu sektörü çalışanları arasından rastgele seçilen 427 kişi üzerinde yapılan bir anket çalışmasından elde edilen veriler esas alınmıştır. Bu çalışmada ilk olarak çalışanların demografik özelliklerinin kurumsal imaj algısı üzerindeki etkileri araştırılmıştır. İkinci olarak, insan kaynakları politikalarının çalışanların kurum imajı algısı üzerindeki etkileri analiz edilmiştir. Sonuç olarak, kurum imajı üzerinde etkili olan insan kaynakları politikaları ortaya konmuştur.