Yazar "Tilbe, Fethiye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Policy Discourses on Irregular Migration in Germany and the United Kingdom(Transnational Press London, 2015) Tilbe, Fethiye[No Abstract Available]Öğe Remittances and Social Policy: Reflecting on The Migration Conference 2019(Transnational Press London Ltd, 2019) Tilbe, FethiyeThe debates over and interest in remittances have grown significantly in the last decade or so. This is mainly due to the growth in the volume of remittances sent and received around the world which exceeded 600 billion USD per annum. Despite a burgeoning literature, most studies focus on the receiving end. However, it takes two to tango. The circumstances of those sending and the impact of sending remittances on the sending parties are equally important. The determinants of each and every transfer, the motivations to send money and its impact on further migrations, integration and beyond needs to be understood. More studies needed to understand sending behaviour and dynamics. Patterns of remittance sending should be examined from both sending and receiving perspectives. Another weak area in the literature is the remittance flows into industrialised countries (or traditional destination countries). These flows represent about a third of global remittance flows and yet to receive adequate attention in scholarly and policy debates. Within the wider framework of remittances debate, it is also important to bring in social policy perspectives. These questions are being reflected in this article concern the papers presented at The Migration Conference 2019 Bari, Italy. © Copyright @ 2019 REMITTANCES REVIEW & Transnational Press LondonÖğe REŞAT ENİS AYGEN’İN AFRODİT BUHURDANINDA BİR KADIN ADLI ROMANINDA ÇALIŞMA İLİŞKİLERİ: YAZIN TOPLUMBİLİMSEL OLUŞUMSAL YAPISALCI BİR İNCELEME(Namık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, 2015) Tilbe, Ali; Tilbe, FethiyeReşat Enis Aygen (1909-1984), Maxim Gorki tarafından çerçevesi çizilen Toplumcu gerçekçilik ve doğalcı yazın akımlarının, Türkiye’nin erken Cumhuriyet dönemindeki önemli temsilcilerinden birisidir. Kapitalist sistem içinde yoksul ve ezilen toplumsal sınıfların yaşamda kalma savaşımlarını, Emile Zola, Orhan Kemal gibi keskin bir gözlem gücüyle en çarpıcı biçimde yapıtlarına taşıyan Aygen, Nazım Hikmet’in ‘Türk edebiyatının temel taşı’ olarak tanımladığı Afrodit Buhurdanında Bir Kadın (1937) adlı romanında, bir Anadolu kadınının çalışma yaşamında karşılaştığı zorlukları, özellikle de uğradığı cinsel ve bedensel saldırıları, genel anlamda da işçi sınıfının durumunu toplumcu gerçekçilik penceresinden doğalcı bir tutumla betimlemeye çalışır. Dönemin toplumsal yapısını, acımasız ve baskıcı sömürü düzeni ile baskın dünya görüşünü belli bir diyalektik içinde yansıtan yazar, yaşadığı dönemdeki tanıklıklarını, çarpıcı bir biçimde yapıtına taşımayı dener. Roman, amcasının yanından öksüz büyüyen, Yıldız adında bir kadının ibretlik ve acıklı kurgusal yaşamöyküsü aracılığıyla, yine onun bakış açısından döneme tutulan bir ayna gibidir. Her ne kadar sanatsal kurgu açısından kimi noksanlıklar söz konusu olsa da, roman dönemin çalışma ilişkilerini yansıtması açısından önemli bir inceleme nesnesidir. Biz bu çalışmada, Afrodit Buhurdanında Bir Kadın’ı, Lucien Goldmann’ın Oluşumşal Yapısalcılık adını verdiği Marksçı yazın/roman toplumbilimi yöntemiyle çözümlemeyi amaçlıyoruz. Anlama ve Açıklama aşamalarından oluşan bu yöntem, metni, bir yandan yapısalcı bir yaklaşımla çözümlerken, bir yandan da incelemeye tarihsel ve toplumsal bir boyut eklemler.Öğe Suriyeli Mültecilerin Uyum Sürecinde İşçi Örgütlerinin Aktörleş(Eme)Me Deneyimleri: Fenomonolojik Yöntembilimsel Bir İnceleme(2020) Tilbe, FethiyeGöç sonuçları kolaylıkla tahmin edilemeyen bir olgu olmakla birlikte hem göç veren hemde göç alan toplumlar üzerinde dönüştürücü bir etkiye sahip olabilmektedir. Söz konusudönüştürücü etki hem sosyal ve kültürel hem de ekonomik alanda kendini gösterebilir. Buetkinin olumlu seyir izleyebilmesinde göç alan ülkelerdeki uyum politikalarının önemibüyüktür. Uyum politikalarının oluşumunda ise çok yönlü diyalog mekanizmasınınkurulması, politikaların etkinliğini kuşkusuz arttıracaktır. Bu kapsamda çalışmada, diyalogmekanizmasının bir tarafı olması beklenen işçi örgütlerinin Suriyeli göçmen işçilerinişgücü piyasasına uyumlarına doğrudan, genel uyumlarına ise dolaylı katkı sağlayarakaktörleş(eme)me deneyimleri, yöntembilimsel olarak fenomonolojik yaklaşım çerçevesindeincelenecektir. Bu amaçla gerçekleştirilecek veri analizinde, politika yapım süreçlerinekatkı sağlayabilecek konfederasyon düzeyindeki işçi örgütleri ile gerçekleştirilengörüşmelerden yararlanılacaktır.Öğe Umut Adası Filminde Göç Süreci: Emek, Sosyo-Ekonomik Çatışmalar ve Uyum Perspektifinden Bir İnceleme(2020) Tilbe, Fethiye; Tilbe, AliSenaryosunu Ayşe Öztürk’ün, yönetmenliğini ise Mustafa Kara’nın yaptığı ve 2006 yılında gösterime giren Umut Adası filmi, Türkiye'de yaşadıkları bir takım tehditlere bağlı göreli güvensizlik algısı nedeniyle çözümü ulusötesi göçte arayan ve yolları Londra'da kesişen Asil (Halef Tiken), Yusuf (Gürkan Tavukçuoğlu), Vildan (Arzu Yanardağ) ve Tuğra (Alican Yücesoy)’nın öykülerini, yaşanmış deneyimlerden devinimle seyirciyle buluşturmuştur. Eğretilemeli ve simgesel bir anlam taşıyan film, bir ada devleti olan Britanya’yı ve oradaki güvenlikli ve esenlikli yaşam arayışlarını imlemektedir. Kimileri dil öğrenmeyi ya da iş bularak ekonomik refaha ulaşmayı hedeflerken, kimileri de Türkiye’de işlediği suçlardan kurtulmayı ya da çocuklarına güzel bir gelecek kurmayı düşlemektedir. Filmin odağında, alanyazında düzensiz göç olarak tanımlanan ve yasadışı yollarla yurtdışına göç eden insanların acıklı ve hüzünlü öyküleri yer almaktadır. Bu çalışmada, Umut Adasıfilminde işlenen öyküleri kurmaca ve gerçeklik bağlamında emek, sosyo-ekonomik çatışmalar ve uyum olguları çerçevesinde izleksel bir yaklaşımla göç öncesi, göç sırası ve göç sonrası olmak üzere üç aşamada incelemeyi amaçlıyoruz.Öğe Umut Adası Filminde Göç Süreci: Emek, Sosyo-EkonomikÇatışmalar ve Uyum Perspektifinden Bir İnceleme(2020) Tilbe, Ali; Tilbe, FethiyeSenaryosunu Ayşe Öztürk’ün, yönetmenliğini ise Mustafa Kara’nın yaptığı ve 2006 yılında gösterime giren Umut Adası filmi, Türkiye'de yaşadıkları bir takım tehditlere bağlı göreli güvensizlik algısı nedeniyle çözümü ulusötesi göçte arayan ve yolları Londra'da kesişen Asil (Halef Tiken), Yusuf (Gürkan Tavukçuoğlu), Vildan (Arzu Yanardağ) ve Tuğra (Alican Yücesoy)’nın öykülerini, yaşanmış deneyimlerden devinimle seyirciyle buluşturmuştur. Eğretilemeli ve simgesel bir anlam taşıyan film, bir ada devleti olan Britanya’yı ve oradaki güvenlikli ve esenlikli yaşam arayışlarını imlemektedir. Kimileri dil öğrenmeyi ya da iş bularak ekonomik refaha ulaşmayı hedeflerken, kimileri de Türkiye’de işlediği suçlardan kurtulmayı ya da çocuklarına güzel bir gelecek kurmayı düşlemektedir. Filmin odağında, alanyazında düzensiz göç olarak tanımlanan ve yasadışı yollarla yurtdışına göç eden insanların acıklı ve hüzünlü öyküleri yer almaktadır. Bu çalışmada, Umut Adasıfilminde işlenen öyküleri kurmaca ve gerçeklik bağlamında emek, sosyo-ekonomik çatışmalar ve uyum olguları çerçevesinde izleksel bir yaklaşımla göç öncesi, göç sırası ve göç sonrası olmak üzere üç aşamada incelemeyi amaçlıyoruz.