Yazar "Demir, Meryem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe INTERKULTURELLES LERNEN DURCH DEN WHITEBOARDEINSATZ ALS ZUSATZMATERIAL(Namık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, 2015) Yücel, Mukadder Seyhan; Göçerler, Harun; Demir, MeryemNasıl ki kültür bilgisi dil öğrenmenin bir parçası ise, günümüz sınıflarında teknolojinin kullanımı da hızla yabancı dil derslerinin vazgeçilmez bir parçası haline gelmektedir. Bu ifadeden yola çıkarak bu çalışma derslerde destek materyal olarak kullanılan akıllı tahtaların hazırlık sınıflarında kültürlerarası öğrenme süreçlerine ilişkin etkilerini ortaya koymak amacı ile yapılmıştır. Bu bağlamda, hem ders veren öğretim elemanlarının kültürlerarası öğrenmeye yönelik görüşlerini tespit etmek, hem de kullanılan öğretim materyalinin ve akıllı tahtanın kültürlerarası öğrenme etkinliklerindeki etkisini saptamak amacıyla açık uçlu sorular kullanılmıştır. Araştırma yöntemi olarak nitel araştırma yöntemi seçilmiş ve anket soruları hazırlık sınıflarında ders veren öğretim elemanlarına yöneltilmiştir. Anket sürecinde toplanan ses kayıtlarının dökümleri içerik olarak konuya uyan başlıklar altında sınıflandırılmış ve bağlama cevap veren, konuya ilişkin en açık cevapları içeren bazı ana temalar belirlenmiştir. Değerlendirme sonucunda temel olarak yabancı dil öğretiminde akıllı tahta kullanımının öğretim elemanları açısından kültürlerarası konuların aktarımında motive edici ve hızlı bir yardımcı olarak görüldüğü tespit edilmiştir. Ayrıca bu tarz destek materyallerinin kullanımının yaygınlaşmasının teşvik edilmesi öğretim elemanlarınca önerilmektedir. Fakat tüm bu sonuçlara rağmen, yine de ders esnasında akıllı tahta kullanımının etkili bir şekilde yapılıp yapılmadığı konusunda öğretim elemanlarının çekinceleri dile getirilmiştir.Öğe Wie uns Werbung in Erinnerung bleibt: Medienlinguistische Analyse des Werbespots Haribo Goldbären(Germanistler Derneği, 2022) Demir, Meryem; Tekin, ÖzlemUnter den heutigen Werbemedien nehmen Werbespots eine besondere Stellung ein, da sie nicht nur der Massenkommunikation dienen, sondern durch die komplexe und dynamische Struktur aus medialen und sprachlichen Elementen einen nahezu unbegrenzten Gestaltungsspielraum ermöglichen. Auch wenn die Medienlinguistik Ansätze zur Untersuchung von Sprache in medialer Kommunikation bietet, fehlt bisher ein fundierter Ansatz zur Erforschung der wechselseitigen Wirkungen der spezifischen Merkmale eines Mediums und der Sprache in eben diesem Medium. Genau an diesem Punkt möchte der vorliegende Artikel ansetzen und ein theoretisches Untersuchungsmodell vorstellen, mit dem das Zusammenspiel zwischen medialen und sprachlichen Elementen für das spezielle Beispiel von Werbespots adäquat analysiert werden kann. Die entsprechende medienlinguistische Analyse soll anhand des exemplarischen Werbespots Haribo Goldbären vorgenommen werden, um damit die persuasive Wirkung des Werbespots erschließen und gleichzeitig die Frage beantworten zu können, wie uns Werbung in Erinnerung bleibt.