Yazar "Celep, Cevat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Causes of Faculty Members' Silence(Hacettepe Univ, 2014) Tülübaş, Tijen; Celep, CevatThis study aims to research the causes of faculty members' silence and whether they differ significantly according to some demographic variables. The population of the study includes faculty members of Kocaeli University, Sakarya University and Namik Kemal University (except Faculty of Medicine), and the sample includes 459 faculty members. Data was analyzed using descriptive statistics, t-test and ANOVA with the help of SPSS. In this study, we determined that faculty members remain silent due to organisational regulations, acquiescence, fear of damaging relations with co-workers, fear of damaging relations with supervisor, self-defense and lack of self-confidence respectively. Causes of faculty members' silence were found to differ according to age, level of education, academic title and duration of employment in the organisation. Findings of the study showed that instructors, research assistants and lecturers are more silent compared to assistant professors, associate professors and professors. Instructors are the most silent while professors are the least silent.Öğe Effect of perceived procedural justice on faculty members' silence: the mediating role of trust in supervisor(Elsevier Science Bv, 2012) Tülübaş, Tijen; Celep, CevatAlthough employees are expected to contribute to the development of organization with their knowledge, ideas, opinions and suggestions, they sometimes prefer to remain silent. Perceived justice, especially procedural justice can be important in employers' decision to speak up about organizational issues. This study aims to examine the effects of justice on faculty members' silence. It also aims to study whether trust in supervisor mediate the effect of perceived justice on faculty members' silence. Our study showed perceived justice predicts faculty members' silence. Trust in supervisor is found to mediate the effect of perceived justice and perceived procedural justice on faculty members' silence. (C) 2012 Published by Elsevier Ltd.Öğe Öğretim Elemanlarının Sessiz Kalma Nedenleri(2014) Tülübaş, Tijen; Celep, CevatBu çalışma, üniversitelerde görev yapan öğretim elemanlarının sessiz kalma nedenlerini ve bu nedenlerin bazı demografik değişkenlere göre değişip değişmediğini araştıran betimsel ilişkisel bir çalışmadır. Çalışmanın evrenini Kocaeli Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi ve Namık Kemal Üniversitesi'nde (Tıp Fakültesi hariç) çalışan öğretim elemanları, örneklemini ise bu üniversitelerde çalışan 459 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Elde edilen veriler betimsel istatistik, t-testi ve ANOVA kullanılarak SPSS paket programı yardımıyla değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular, öğretim elemanlarının sırasıyla kurumsal düzenlemeler, geri çekilme, iş arkadaşlarıyla ilişkileri koruma, yöneticiyle ilişkileri koruma, kendini koruma ve kendine güven eksikliği nedeniyle sessiz kaldıklarını göstermektedir. Öğretim elemanlarının sessiz kalma nedenleri cinsiyete, yaşa, eğitim durumuna, unvana ve kurumda çalışma süresine göre değişmektedir. Araştırma bulguları, öğretim görevlileri, araştırma görevlileri ve okutmanların profesör, doçent ve yardımcı doçentlere göre daha sessiz olduğunu göstermektedir. En sessiz grup okutmanlar, en az sessiz grup ise profesörlerdir.