Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Cavlak, Hakan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 20 / 25
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    AB REKABET POLİTİKASI’NIN VERGİ UYUMLAŞTIRMASINA ETKİSİ
    (Abdülkadir IŞIK, 2015) Cavlak, Hakan; İnce, Burak
    The issue of competition is one of the significant issues in a market economy that is free from state intervention. In order to create and operate an efficient competition environment states focused on numerous regulations and policies. Since the Industrial Revolution states have struggled to overcome each other in this process and tried to get advantageous positions against the others. The European Union (EU) is one the most efficient political entities on competition area. The competition policy is a very effective policy field in the EU. One of those fields concerning competition polices of the EU is the field of taxation. In this study, the questions of what influences have the competition policy has on common taxation policy of the EU; whether the tax exemptions and tax reductions that are granted by the member states are influenced by the EU competition policy are tried to be answered. The dependent variable of the study is the taxation policy of the EU and as the independent variable the competition policy is determined. 
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    AB’nin Türk Göç ve İltica Politikalarına Etkisi
    (Abdülkadir IŞIK, 2013) Cavlak, Hakan
    Bazı özellikleri yoğun global rekabet ve finansal sorunlar nedeniyle aşınmış da olsa refah devletleri vatandaşlarına hala gelişmemiş dünyanın insanları için hayal dahi edilemeyecek fırsatlar sunuyor. Böylelikle gelişmemiş ülkelerdeki insanlar böyle bir sistemin parçası olmayı ve faydalanabildikleri kadar bu sistemden faydalanmayı hayal ediyorlar. Ancak refah sistemleri çoğunlukla kendi kendilerine yetmek üzere tasarlanmışlar, dışarıdan gelenler için çok az yere sahiptirler ve büyük bütçelerle desteklenmişlerdir ki bunlar da ağırlıklı olarak vatandaşlardan kesilen vergilere dayanırlar. Vatandaşlar da bu durumu kendilerinin sistemden yararlanacağı beklentisi ile tolere ederler sisteme hiçbir katkısı olmamış ve muhtemelen hiçbir zaman da olmayacak yabancıları desteklemek için değil. Bu yüzden Avrupa hükümetleri illegal göçleri veya bir başka deyişle, refah devletlerine sızmaları engelleyecek yollar aramaktadırlar. Türkiye illegal göç rotasının ortasındadır ve dolayısıyla bu sorunun çözümünde önemli bir aktör olarak görünmektedir. Ancak, Türkiye ve AB’nin illegal göç ve iltica mevzuatında dikkate değer bir tutarsızlık bulunmakta ve AB Türkiye’ye mevzuat değişikliği ve yapılan değişikliklerin hemen uygulanarak en azından Türkiye üzerinden geçen illegal göç akımında bir azalma gerçekleşmesi yönünde baskı yapmaktadır. Bu çalışmada her iki tarafın mevzuatı arasındaki tutarsızlıklar ve Türkiye’nin illegal göç ve iltica ile ilgili politikasındaki yasal değişiklikler incelenecektir. Bu araştırmanın yöntemi ise, Avrupa Birliği dokümanlarının ilgili bölümlerini incelemek (ilerleme raporları, katılım ortaklığı belgeleri, ulusal raporlar) ve Türk ve AB mevzuatını karşılaştırıp Türk mevzuatında AB etkisiyle yapılan değişiklikleri tespit etmek olacaktır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Anti Immigration Rhetoric in Europe, Copenhagen School and Securitazation: Austria Freedom Party (FPÖ) and the Netherlands Freedom Party (PVV)
    (Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, 2021) Cavlak, Hakan; Balıkoğlu, Selin
    Security perceptions of European states have undergone some changes and transformations over time. As of today, the immigration phenomenon is at the center of securitization, although it is not clearly stated. As an actor in the securitization process, when the state perceives a problem as a threat, it gives priority to that problem. If the "object" defined as the problem is specifically considered a national security issue, states claim that they also have special rights to deal with it. After the Cold War, the security understanding of European states changed against immigrants. Political parties acting with the far-right mindset and displaying an anti-immigrant attitude are on the rise. In this study, securitization concepts and securitization of migration in the European Union have been examined. Later, the Austrian Freedom Party (FPÖ) and the Dutch Freedom Party (PVV), which conduct politics over anti-immigration in Europe, were analyzed according to the case study model. The reason for this choice is the remarkable activities of both parties in anti-immigration in recent years. In addition, FPÖ and PVV have common discourses on Euroseptism along with racism and xenophobia. As a result of the study, it has been determined that a marginalizing understanding towards immigrants has begun to strengthen across Europe and this has been exploited by far-right political groups.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Assessing dynamics of EU democracy projection through expert communities in the Mediterranean region
    (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2021) LaGro, Esra; Cavlak, Hakan
    Although the EU promoting democracy and providing democracy assistance as an international actor is abundantly analysed; EU democracy projection remains relatively under-researched. Applying analytical approach of current Special Issue, this article assesses dynamics of transversal democracy projection between the EU and Mediterranean region through the lens of Euro-Mediterranean expert communities. Unlike a number of specific policy-related studies, we take a broader regional approach as our main aim is to demonstrate that Euro-Mediterranean expert communities are agents of transversal democracy projection through practicing internationally accepted norms and values in different contexts including policy level. The foundations of this article rest on an EU funded project involving empirical field research conducted in 2018 covering a total of 205 individual field interviews, focus group meetings, and online surveys. Syntheses of our results indicate that interactions between Euro-Mediterranean expert communities enhance scope of policy making in the Mediterranean region and support transversal democracy projection. The way democracy is projected through these expert communities' everyday practices in specific local contexts in the Mediterranean currently requires new modalities of engagement with policy makers, empowering their scope for transversal democracy projection in the region further; and the same is also true for the EU.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    AVRUPA BİRLİĞİ VE İZMİR İŞGÜCÜ PİYASALARI: TOPLUMSAL CİNSİYET AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRİLME
    (Namık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2015) Günaydın, Davuthan; Cavlak, Hakan
    Emek piyasası üretim ve bölüşüm ilişkilerinin belirlendiği ve bireyin en temel hakkı olan çalışma hakkı doğrultusunda oluşan piyasalardır. Emek piyasasının yapısını belirleyen en önemli unsur yaş dağılımı, eğitim durumu, kırsal ve kentsel nüfus oranı gibi ülke nüfusunun demografik özellikleridir. Bugün hemen bütün ülkeler emek piyasası ile ilgili sorunlar yaşamaktadır. Avrupa Birliği Ülkeleri nüfusun yaşlanmasına bağlı olarak artan yaşlı bağımlılık oranı nedeniyle sorunlar yaşarken, Türkiye, sahip olduğu genç nüfusa istihdam olanakları yaratma konusunda sıkıntılarla mücadele etmektedir. Bir ülkenin işgücü piyasasının yapısı o ülkenin ekonomik göstergeleri kadar, sosyal yapısı hakkında da ipuçları sunmaktadır. İstihdamın sektörel dağılımı ne kadar ekonomik yapı hakkında bilgi veriyorsa, kadın ve erkek işgücüne katılım oranı o kadar sosyal hayata ilişkin ipuçları sunmaktadır. Bu nedenle ülkede var olan emek piyasası sorunlarını incelerken toplumsal cinsiyet faktörünü göz önüne almadan yapılan değerlendirmeler eksik kalabilmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Avrupa Birliği Ve Self Determinasyon: "İskoçya" Örneği
    (Namık Kemal Üniversitesi, 2018) Cavlak, Hakan; Celep, Büşra
    Savaştan sonra Avrupa ülkeleri hem yeni bir savaştan kaçınmak hem de ekonomik kalkınma gerekçeleriyle bütünleşme yolunu seçmiştir. Bu süreçte Avrupalı kimliği oluşturma çalışmalarında ulus-devlet ve ulusal kimlik kurma sürecinde kullanılan imgelerden yararlanılmıştır. AB'yi oluşturan ülkeler çok farklı ulusallıklardan meydana gelmektedir. Bu anlamda yürütülen ortak Avrupalı kimliği oluşturma çalışmaları ulusal kimlikleri ortadan kaldırmayan, "farklılık içinde bütünleşme" anlayışı üzerine kurulması amaçlanmıştır. Ancak AB’de uluslar düzeyinde belli bir aşama kaydetmiş bu anlayış İngiltere, İspanya, Fransa da etnisiteye dayalı talepler nedeniyle kısmen eksik kalmıştır. Örneğin İngiltere'de İskoç etnik grubu bulunmaktadır. İskoç halkı bağımsızlıklarını talep etmişlerdir. İngiltere hükümeti de İskoçlara bağımsızlık referandumu düzenlemelerine izin vermiştir. Anayasal olarak önünde hiçbir engel bulunmamasına rağmen İskoçlar referandumda çoğunlukla hayır demiştir. “Ulusların kendi kaderini tayin etme" teorisi çerçevesinden bakıldığında İskoç halkının verdiği bu karar oldukça ilginçtir. Bu çalışmada öncelikle kavramsal olarak kimlik, etnik kimlik ve etnik grup kavramları kısaca incelenerek self determinasyon kuramına değinilecektir. Ardından İskoçların bağımsızlık referandumunda çoğunlukla "hayır" demeleri kendi kaderlerini kendileri belirleme ilkesi çerçevesinde değerlendirilecektir. Son bölümde ise İskoçya'da yapılan referandumda İskoç halkının "Kendi Kaderini Tayin Etme" teorisi bağlamında AB'nin etkisi nedir? sorusuna cevap aranacaktır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Avrupa Birliği’nin Dış Gücü: Komşuluk Politikasının Ekonomipolitiği
    (Namık Kemal Üniversitesi, 2018) Cavlak, Hakan
    Avrupa Birliği (AB) yarattığı 19 Trilyon Dolar’dan fazla GSYİH ile dünyadaki en büyük ve zengin ekonomik alanlardan birini oluşturmaktadır. Yarım milyardan fazla nüfusu AB’yi dünyanın en kalabalık bölgelerinden biri yapmaktadır. Bütün bu özelliklerine rağmen AB bir devlet değil ve böyle bir iddiası da yok; ancak sıradan bir uluslararası örgüt de değil. AB’nin Tek Pazar ile desteklenen dev ekonomisi elbette ilişkiden bulunan bütün siyasi yapıları etkilemektedir. Hatta pek çok çalışma AB’nin çevre ülkelere ve ticaret ortaklarına yönelik pek çok düzenleyici eylem gerçekleştirebildiğini iddia etmektedir. Böylece, AB, ekonomipolitik bakış açısı ile uluslararası sistem içinde bir güç olarak değerlendirilebilir
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Avrupa Erişilebilir Turizm Politikası ve Türkiye
    (Namık Kemal Üniversitesi, 2019) Cavlak, Neslihan; Cavlak, Hakan
    Bu çalışmanın temel amacı Türkiye’nin turizm alanında AB ile uyumlu politika üretip üretmediğinin anlaşılmasıdır. Bu amaca ulaşılabilmesi için birbirini destekler Avrupalılaşma ve Koşulluluk adlı iki kuramsal ve politik yaklaşımdan faydalanılacaktır. Bu çalışmanın iddiası, Türkiye’nin AB’nin koşulluluk politikalarından çok etkilenmediğidir. Bunun gerekçesi olarak da koşulluluk yaklaşımının ana bileşenlerinden olan öngörülebilir, erişilebilir ve tatmin edici bir ödülün AB tarafından Türkiye’ye vaat edilememesi olduğu ileri sürülecektir. AB’nin Erişilebilir Turizm Politikası bu çerçevede bir vaka olarak incelenecektir. Çalışmanın bağımlı değişkeni Türkiye’deki erişilebilir turizm politikası ve uygulamaları olacaktır. Bağımsız değişken ise AB’nin Erişilebilir Turizm Politikası ve bunların birbirleri ile etkileşimini sağlayan ara değişken Avrupalılaşma ve koşulluluk penceresinden AB – Türkiye ilişkileri olacaktır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    CHINA THREAT THEORY: A CULTURAL INSTITUTIONAL PERSPECTIVE ON THE MASS MEDIA COVERAGE OF THE 19TH CONGRESS
    (Mehmet Akif Ersoy Univ, 2019) Cavlak, Hakan; Çetin, Mert
    This study examines the skepticism of the Western societies towards China's growth which manifests itself on the Western mass media coverage of the Chinese Communist Party's 19th congress based on cultural-institutional approach. Cultural-institutional perspective of China Threat theory which is offering more appropriate arguments emphasizes China's non-democratic, authoritarian political system. It also examines the insecurity of China towards the Western hemisphere due to its historical experiences. It is argued that China did not leave the peaceful development policy after the 19th congress which has dominated China's foreign policy since 2003. Chinese policy towards North Korean Crisis has been chosen as the case for supporting the arguments of the study.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    'Contented' inter-regionalism and 'eager' multi-lateralism between Europe and Asia: The case of ASEM
    (Peter Lang AG, 2021) Cavlak, Hakan; LaGro, Esra
    [No abstract available]
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Devletlerarası İlişkilerde Kimlik: Mursi Dönemi Türkiye-Mısır İlişkileri
    (2021) Çelikcan, Harun; Cavlak, Hakan
    Türkiye ve Mısır ortak bir tarihsel geçmişe sahip olmalarına rağmen, ilişkileri kuruluşlarından itibaren rekabet ve krizlerin gölgesinde seyretmiştir. Uzun yıllar mesafeli sürdürülen ilişkiler, Arap Baharı sürecinde Mısır’da Muhammed Mursi ile Müslüman Kardeşlerin iktidar olması ile hızla değişmeye başlamış ve ikili ilişkilerin altın çağı olarak kabul edilebilecek bir döneme girilmiştir. Amaç: Makalenin amacı, Muhammed Mursi İktidarı döneminde Mısır ile Türkiye arasında değişen ilişkileri iki devletin o dönem sahip olduğu kimlikleri üzerinden açıklayarak kimliğin devletlerarası ilişkileri inşa edici rolünü ortaya koymaktır. Tasarım/Yöntem: Makale tasarımı, sosyal inşacı yaklaşımın varsayımları ışığında ve devlet kimliklerinin dinamik ve değişken bir yapıda olduğu göz önüne alınarak bu dönemde iki devlet kimliğinin ne şekilde değiştiği ve değişen kimlikle beraber ilişkilerin nasıl yeni bir boyut kazandığı soruları üzerine inşa edilmiştir. Sınırlılıklar: Türkiye-Mısır ilişkilerini incelerken makalenin odağı kimlik olmuştur, ilişkileri etkileyen diğer unsurlara araştırmanın kapsamını sınırlamak ve tasarımına sadık kalmak için bilinçli olarak değinilmemiştir. Bulgular: Makalede, iki hükümetin birbirlerine yönelik algılarını ve politikalarını anlamak için iki tarafın kimlikleri ve kimliklerinin oluşum süreci incelenmiştir. Söz konusu dönemde Mısır hükümetini oluşturan Müslüman Kardeşler ile Türkiye hükümetini oluşturan Adalet ve Kalkınma Partisi’nin başkanının ve kurucularının önemli bir kısmının etkilendiği Milli Görüş hareketinin fikirsel düzlemde birbirlerine benzedikleri görülmüştür. Özgünlük/Değer: Türkiye-Mısır ilişkilerinin, Adalet ve Kalkınma Partisi ve Mursi döneminde iyileşmesinde ve siyasi kimliklerinin oluşumunda her iki hükümetin üyelerinin benzer bir ideolojik geçmişten gelmelerinin önemli bir faktör olduğu tespit edilmiştir. Sahip oldukları ortak kimliğin hükümetleri aracılığı ile devletleri etkilediği ve bunun sayesinde de kolaylıkla ortak bir dil geliştirebildikleri ve çıkarlarını ortaklaştırabildikleri iddia edilmiştir. Diğer bir deyişle, ortak veya benzer kimliğe sahip hükümetlerin, devletlerarası ilişkileri geliştirdiği öne sürülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    EU health policy: To what extent the EU got involved in the field of health?
    (IGI Global, 2014) Cavlak, Hakan; Işık, Abdülkadir; Günaydın, Davuthan
    Although not openly identified in treaties until the Maastricht Treaty, health has always been a crucial area for the European Union (EU), since freedoms provided and regulations brought by common market also dealt with several sections of the health sector. All concerning parts of health sector have to be subject to both freedoms and regulations of single market system. Despite the value given to health and related issues, a separate or supranational policy dealing with health issues has not been formed by the EU. The member states keep their privilege on health policies. However, the EU does not stay completely aside of health issues; on the contrary, the EU got involved in certain areas of health, especially the ones which have cross-border implications. In this chapter, the matter of to what extent the EU got involved in health issues is researched and the question of if the EU has a concrete health policy is analyzed. © 2015, IGI Global. All rights reserved.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    HEALTH AND PATIENT RIGHTS IN TURKEY IN THE EUROPEAN UNION HARMONISATION PROCESS
    (Abdülkadir IŞIK, 2014) Cavlak, Hakan; Bostancıoğlu, Dilek
    Although the European Union (EU) does not have a common health policy, in recent years, the EU intensified its activities in public health area and demonstrates interest on health policy. In this study, as a candidate country, Turkey’s efforts in the fields of health care and patient rights, which are a part of general human rights, would be analyzed. The article consists of two sections. In the first section, the development of patient rights would be assessed. In the second section Turkey’s efforts for adapting her legislation with the EU Acquis in patient rights would be dealt. 
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    MOBILITY OF HEALTH WORKERS IN THE EUROPEAN UNION AND TURKEY
    (Abdülkadir IŞIK, 2014) Cavlak, Hakan; Kuru, Dilay
    The reasons of health workforce migration in Europe display similarities with general reasons of migration. The main motivation of health workforce mobility within the EU could be considered as: economic reasons, the structure of the EU, technological developments, variation in diseases and population ratios, individual choices, and the negative or positive characteristics of home or target places. The EU citizens overwhelmingly state that the EU’s principle of “free movement of persons” represents the ideas of the EU on their minds. Likewise the other workers the right of free movement of persons for health care workers legislated under the primary sources of the EU law; however this does not seem sufficient. Furthermore, Turkey also makes efforts in this field both to fulfill her requirements of accession negotiations and for harmonization of the EU. In this study, general information on health care systems of Turkey and European countries would be given and various aspects of reasons of health care workers mobility would be evaluated. The problems and benefits of emigration and immigration-receiving regions would be assessed. Furthermore, free movement rights of health care workers which have been determined by EC directives would be analyzed and finally Turkey’s efforts on harmonization of free movement of health care workers would be appraised. 
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    RUSSIA’S AGGRESSION IN UKRAINE AS A TURNING POINT: THE TRANSFORMATION OF THE EUROPEAN UNION INTO A SECURITY ACTOR IN THE RECONSTRUCTION OF THE EUROPEAN SECURITY ORDER
    (Universitatea din Bucuresti, 2024) Hekimler, Oktay; Cavlak, Hakan
    The process which started with the annexation of Crimea in 2014 has caused a deep stress in the European security order. Russia has not only threatened the European security architecture, but for the first time, Russia has openly challenged it through its actions. As such, the war in Ukraine was a turning point in both international relations and European security policy. Accordingly, the European Union (EU) has altered its foreign and security policy. Until then, the EU had acted within the framework of its responsibility to protect the security of its members through a normative structure and peaceful methods, representing a multilateral world order as a peace project. However, post-February 2022, it has adopted a power-oriented policy. Increased cooperation with NATO, the will to break all kinds of existing dependencies, strict sanctions ranging from economy to energy policy, and the increase in the use of military force have been indicators that Europe has entered a transformation. After 2022, its attempt to influence international relations and the international system with more solid means has demonstrated that the EU is an actor that does not completely abandon its liberal and constructivist identity but reacts realistically. This article analyzes how Russia’s attack on Ukraine entailed a change for Europe within the debate of the realism and constructivism frameworks. In this context, the authors attempt to reveal the transformation of the EU after 2022, which has now been accepted as a turning point, and how the process of building a common foreign and security policy has shaped the future of Europe. © 2024, Universitatea din Bucuresti. All rights reserved.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Social exclusion and poverty: EU 2020 objectives and Turkey
    (IGI Global, 2015) Günaydın, Davuthan; Cavlak, Hakan; Cavlak, Neslihan
    In this chapter The EU's 2020 Objectives concerning social exclusion and poverty and Turkey's vision on social exclusion and poverty based on tenth development plan and Justice and Development Party's 2023 vision is dealt. The EU has developed a growth strategy named 'EU 2020' in 2010. The objective concerning social exclusion and poverty of this strategy is to rescue as much EU citizens as possible from social exclusion and poverty and decreasing the number of EU citizens who live under poverty line by 20%. Although Turkey is not officially obliged to follow goals stated in EU 2020 objectives, it is integral for Turkey to pursue those principles in order to be harmony with the EU and reach her final aim of being a member of the EU. © 2015, IGI Global. All rights reserved.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    SUBSİDİARİTE (YERELLİK) İLKESİ VE AVRUPA BİRLİĞİ ÇEVRE POLİTİKASI
    (Namık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2017) Cavlak, Hakan
    Sonu gelmeyen savaşlara sahne olan Avrupa kıtasında, bu savaşlara bir son verebilmek adına başta savaşın hammaddesi olan kömür ve çelik üretimini ülkeler üstü bir yönetime devrederek savaşları sonlandırmak amacıyla yola çıkan bugünkü Avrupa Birliği’nin temelleri altı devletin önderliğinde atılmıştır. Daha sonra gelişen yapısıyla birlik, savaşları sonlandırmayı başarmış bu topluluğu güçlendirme yoluna gitmiş, Gümrük Birliği, AET, EURATOM ve nihayet AB aşamalarına getirmiştir. İlerleyen yıllarda bir siyasi birlik oluşturma amacının da gereğince gelişen bir AB’nin birliği ayakta tutabilmek adına bazı politikalar geliştirmesi gerekmiş ve nihayetinde subsidiarite kavramı da bu amacın bir ürünü olarak AB terminolojisine girmiştir. “Kavram olarak subsidiarite, "yerellik", "ikincil" durumda bulunma, "yardımcılık" sözcüklerinin yerel, ikincil, yardımcı sıfatına sahip olmayı anlatır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The Cost of Brexit: Neo-Functionalism Strikes Back
    (European Inst Romania, 2019) Cavlak, Hakan
    On 23 June 2016, British people decided to leave the European Union by 51.9% at Brexit referendum. With the launch of the 50th article of Lisbon Treaty by Theresa May on 29 March 2017, the negotiations which are called as Brexit talks began. It is assumed in this paper that either concluded successfully or not, the economic, social, political, cultural costs of Brexit, would diminish the probability of leaving the EU option for other sceptic members while dealing their problems with the EU. Any potential future sceptic EU member, who witnessed the difficulty and complexity of UK leaving the EU (known as a powerful country and the leading Eurosceptic in the Union), would hardly consider leaving the EU The theory of neo-functionalism will be both used as the argument and the explanatory tool for proving the assumption made above.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Eurasian policies of Russia, Turkey and the EU in regional contexts
    (Peter Lang AG, 2021) LaGro, Esra; Cavlak, Hakan
    [No abstract available]
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The impact of trade openness on environmental pollution: A panel cointegration and causality analysis
    (IGI Global, 2014) Çetin, Murat; Seker, F.; Cavlak, Hakan
    This chapter analyzes the impact of trade openness on environmental pollution in the newly industrialized countries that have focused on trade over the period 1971-2010 by using recently developed panel unit root, cointegration, and causality tests. The results indicate a cointegration relationship between the variables. The results also show that trade openness increases carbon dioxide emissions with the elasticity of 0.53 and there is a Granger causality running from trade openness to carbon dioxide emissions in the long run. These findings may provide some policy implications. Without taking into account impact of trade on pollutions, optimistic environmental Kuznets curve hypothesis would be invalid. Therefore, policymakers who decide on environment policies should pay attention to not only growth effects but also trade effects on pollutions. Future empirical analysis would expose the new evidences for governmental policies and environmental regulations to change these effects positively. © 2015, IGI Global. All rights reserved.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

| Tekirdağ Namık KemalÜniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Namık Kemal Üniversitesi, Tekirdağ, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim