Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDinç, Emine Nurefşan
dc.date.accessioned2022-05-11T14:34:37Z
dc.date.available2022-05-11T14:34:37Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13135
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBME5UVTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/8012
dc.description.abstract448 (1056) senesinde Kuzey Afrika’da kurulan Murâbıtlar Devleti,483 (1090) yılından itibaren Endülüs bölgesine de hâkim olmuş, 541’e(1147) kadar varlığını sürdürmüştür. Dînî gayelerle kurulan MurâbıtlarDevleti’nde, kuruluşundan itibaren fakihler gerek devlet yöneticilerigerek toplum nezdinde önemli bir konuma sahip olmuşlardır. MurâbıtlarDevleti hükümdarlarından Ali b. Yûsuf b. Taşfîn (v. 537/1143)zamanında, fakihlerin nüfuzu daha da artmıştır. Kaynaklarınnaklettiğine göre bu hükümdar, fakihlerin görüşlerini esas almahususunda büyük özen göstermiş, yönetiminde onlara danışmayı itiyathaline getirmiştir. Ali b. Yûsuf b. Taşfîn üzerinde en müessir fakihlerdenbiri, devrin mâlikî fukahasından K?dılcemâa Ebû Abdullah b. Hamdîn’dir(v. 508/1114). İbn Hamdîn, diğer fakihlerle birlikte, bu dönemde Mağripve Endülüs bölgesine ulaşmış olan Gazzâlî’nin İhyâu ‘ulûmi'd-dîn isimlikitabını, ihtivâ ettiği tasavvufî ve felsefî görüşler sebebiyle, selef akîdesineaykırı addetmiş ve bu eserin yakılmasına karar vermiştir. Bu fetva, Ali b.Yûsuf b. Taşfîn döneminde uygulanmış, onun oğlu Taşfîn b. Ali b. Yûsufzamanında da ilgili hususla alakalı takibatlar sürdürülmüştür. İhyâu‘ulûmi’d-dîn’in yakılma hadisesi son dönemlerde de tartışılmıştır. Buçalışmada, gerek İbn Hamdîn ve ona yakın tarihlerde yaşamış Endülüslümâlikî âlimlerden, gerekse son dönemlerde bu konuda fikir beyan etmişaraştırmacılardan, hadisenin daha iyi anlaşılabilmesine ışık tutacakmahiyette görüşler nakledilmiş ve konu tafsilatlı olarak ele alınmıştır.en_US
dc.description.abstractThe Murabıts State that was founded in North Africa in 448 (1056) conquered even Endülüs area from the beginning of 443 (1090) and remained there until 541 (1147). From the beginning of the Murabıts State, which was founded for the aims of religion, fakihs played a very important role both among governors and the society. The influence of fakihs in the term of Ali b. Yusuf b. Taşnîf (537/1143), who was one of the emperors of the Murabıts State, increased. According to the sources, this emperor attached much importance to the opinions of fakihs, and he used to take their opinions in his term. One of the most effective fakihs over Ali b. Yûsuf b. Taşfîn was K?dılcemâa Ebû Abdullah b. Hamdîn (508/1114) who was one of the famous Maliki fakihs in that term. In this term, Ibni Hamdin with the other fakihs accepted İhyâu Ulûm’id-Dîn book that spread its effects to Maghrib and Andalusia to be against the Selefi beliefs; then they gave fetva about burning this book because of its philosophical and mystical content. This fetva was applied in the term of Ali b. Yûsuf b. Taşfîn, even in the term of his son Taşfîn b. Ali b. Yûsuf many prosecutions continued. The event of burning İhyâu Ulûm’id-Dîn book has been discussed even in recent periods. In this study, some opinions of both Ibn Hamdin and some Andalusian Maliki intellectuals who lived in the same period and some researchers who lived in the modern period were analyzed in detail.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.13135
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectRadyoen_US
dc.subjectTelevizyonen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectBelge Yönetimien_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleMurâbıtlar Devleti Hükümdarı Ali B. Yûsuf B. Taşfîn Zamanında Devrin Nüfuzlu Fakihlerinin Fetvası İle İhyâu 'Ulûmi'd-Dîn'İn Yakılmasıen_US
dc.title.alternativeIn the Term Of Ali B. Yusuf B. Taşfin the Event Of Burning Ihyau Ulumiddin with Fetvas Of Some Important Fakihs in That Timeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.departmentFakülteler, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage355en_US
dc.identifier.endpage380en_US
dc.institutionauthorDinç, Emine Nurefşan
dc.identifier.trdizinidTXpBME5UVTVPUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster