Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaymakcı, Oğuz
dc.date.accessioned2022-05-11T14:33:25Z
dc.date.available2022-05-11T14:33:25Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1304-4796
dc.identifier.issn2146-2844
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRVM01qRTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/7722
dc.description.abstractKüreselleşme kavramının farklı aktörleri olmakla birlikte özellikle ekonomik ve sosyo-kültürel etkileri açısından Çok Uluslu Şirketler (ÇUŞ) ilk sıralarda gelmektedir. Farklı ülkelere farklı alanlarda yatırım yapan bu şirketler hem makro ekonomik hem de sektörel canlılık kaynağı olabilmektedirler. Teknoloji, istihdam, Know-how, yönetim, yenilik ve dış pazarlara erişim gibi katkıları da olması küresel düzlemde her gelişmişlik düzeyindeki ülkenin bu şirketlere olan talebini canlı tutmaktadır. Türkiye de bu ülkeler gibi bir çaba içinde olup, yabancı yatırımları cezp etme konusunda yoğun çaba sağlayan ülkeler arasında gelmektedir. Çalışmada küresel bir ekonomi ve yönetim anlayışına sahip Çok Uluslu Şirketlerin dünya ekonomisindeki tarihi ve ekonomik rolüne değinildikten sonra, ÇUŞ’ların Türkiye ekonomisindeki yeri, katkıları ve her iki tarafın birbirleri için sağladıkları potansiyel değer inceleme konusu yapılmaktadıren_US
dc.description.abstractAlthough the concept of globalization has different actors, Multinational Companies (MNCs) is in the first place of especially in terms of economic and socio- cultural impacts. Those companies that invest in different areas in different countries can be a source of both vitality of sectorial and macroeconomic. Also they have contributions as technology, employment, Know-how, management, innovation and access to foreign markets and they keep at the each level of development countries’ demand on these companies in a global stage. Turkey has an effort likes these countries to attract foreign investment among the countries. In this study, after touching on the subjects of Multinational Companies with a global understanding of economics and management whose historical and economical role in the world economy, it is researched that contributions of MNCs and their potential value which provide to each other in Turkey's economy.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.titleKüresel ekonomide çok uluslu şirketler ve Türkiye'deki yansımalarıen_US
dc.title.alternativeMultınatıonal companıes ın global economıcs and reflectıons ın Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofCelal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İktisat Bölümüen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage224en_US
dc.identifier.endpage249en_US
dc.institutionauthorKaymakcı, Oğuz
dc.identifier.trdizinidTVRVM01qRTJOZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster