Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErdoğan, Seyfettin
dc.contributor.authorGedikli, Ayfer
dc.contributor.authorYıldırım, Seda
dc.contributor.authorYıldırım, Durmuş Çağrı
dc.contributor.authorYılmaz Genç, Sema
dc.contributor.authorHaykır Hobikoğlu, Elif
dc.contributor.authorErdoğan, Fatma
dc.date.accessioned2022-05-11T14:33:25Z
dc.date.available2022-05-11T14:33:25Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1304-1878
dc.identifier.issn2148-5860
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjMU16a3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/7719
dc.description.abstractTo have an uninterrupted growth performance of participation banks may beonly possible by sustainable development strategies that are consistent withmarket dynamics. Investigating the reasons why customers prefer theseinstitutions, what their expectations are, and analyzing the data obtained fromthese researches are critical in developing strategies. Comprehensive fieldresearch covering all provinces of Turkey which aims to determine the reasonsfor customer preference of participation banks may provide policy implicationsfor the policymakers. As the first step towards carrying out such research, it wasaimed to investigate the reasons for preferring participation banks in Kocaeliprovince. In the study, the required data were collected and analyzed with thehelp of quantitative and qualitative research methods. Firstly, an in-depthinterview method was applied in qualitative research to obtain the data from 12customers working with participation banks in a long period of time. Secondly,the questionnaire method was used to collect data from a wider customer sampleregarding the factors that are important for working with the participationbanks. 407 questionnaires were analyzed and interpreted. 5 main factors, suchas religious factors, service quality variables, social environment effect, financial variables, and marketing mix variables were found to be effective in preferringparticipation banks. The findings of this exploratory study are consistent withthe related literature and it is expected to guide to future studies.en_US
dc.description.abstractKatılım bankalarının büyüme performansının belirli bir eşikten sonra sekteye uğramaması, sürdürülebilir ve piyasa dinamikleri ile tutarlı stratejilerin geliştirilmesi ile mümkün olabilir. Müşterilerin bu kurumları hangi gerekçeler ile tercih ettiği ve beklentilerinin neler olduğu konusunun araştırılması ve bu araştırmalardan elde edilen verilerin analiz edilmesi tutarlı stratejilerin geliştirilmesi açısından önem arz etmektedir. Türkiye genelinde yapılacak kapsamlı bir araştırma ile müşterilerin katılım bankalarını tercih etme gerekçeleri tespit edilerek geliştirilecek politika uygulamalarına dayanak oluşturulabilir. Böyle bir araştırmanın gerçekleştirilmesine yönelik bir adım olarak Kocaeli özelinde katılım bankalarının tercih edilme gerekçelerinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada nicel ve nitel araştırma yöntemleri yardımıyla gerekli veriler toplanarak, analiz edilmiştir. Öncelikle nitel araştırma kapsamında derinlemesine görüşme yönteminden yararlanılarak uzun süreli katılım bankaları ile çalışan 12 müşteriden gerekli bilgiler elde edilmiştir. İkinci olarak, anket yöntemi ile daha geniş bir müşteri örneğinden katılım bankalarının tercih edilmesinde önemli olan faktörlere yönelik bilgiler toplanmıştır. 407 adet anket formu analiz edilerek, yorumlanmış ve dini faktörler, hizmet kalitesi ile ilgili değişkenler, sosyal çevre etkisi, finansal değişkenler ve pazarlama karması ile ilgili değişkenler şeklinde 5 temel faktörün katılım bankası tercihinde etkili olduğu görülmüştür. Keşifsel bir araştırma özelliği taşıyan bu çalışmanın bulguları, literatür ile uyumlu sonuçlar vermekte olup, gelecek çalışmalara yol göstereceği düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleAn Investigation of Participation Banking Performance in Turkey From Customer Perspective:The Case of Kocaeli Provinceen_US
dc.title.alternativeTürkiye'de Katılım Bankalarının Müşteri Perspektifinden Performanslarının İncelenmesi: Kocaeli İli Örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBilimnameen_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İktisat Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue41en_US
dc.identifier.startpage1095en_US
dc.identifier.endpage1127en_US
dc.institutionauthorYıldırım, Seda
dc.institutionauthorYıldırım, Durmuş Çağrı
dc.identifier.trdizinidTXpjMU16a3pNdz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster