Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAvcı, Mehmet Güven
dc.contributor.authorKıran, Elif
dc.date.accessioned2022-05-11T14:32:20Z
dc.date.available2022-05-11T14:32:20Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1309-5838
dc.identifier.issn2636-784X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.32001/sinecine.639702
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjMk9EQXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/7483
dc.description.abstractTaşra, sosyoloji, siyaset bilimi ve tarih alanında, özellikle Türk modernleşmesiçalışmalarında olduğu gibi edebiyat ve sinemanın da sürekli ilgi odağında olmuşbir olgudur. Sosyolojide özellikle toplumsal ve siyasal değişimi anlamak için üzerinde durulan taşra, edebiyat ve sinemada mekânsal olarak toplumsal bir yapıyıifade etmek için kullanımının ötesinde özellikle son dönemde bireyi anlamanınbir aracı olmuştur. Edebiyat metinleri taşrayı kimi zaman aydınlatılması gereken bir yer olarak görürken kimi zaman da eskiye özlemin ifade edilme aracıolarak kullanmışlardır. Türk edebiyatında taşrada bireye yönelen temel metinler ise en net biçimde Yusuf Atılgan’ın eserlerinde görülmektedir. Son dönemsinemamız da benzer biçimde, taşrada bireye yönelmiş ve birey üzerinden taşra, taşralılık, taşranın açmaz ve çıkmazları tartışma konusu yapılmıştır. Türksinemasında bu konuda birçok örnek göstermek mümkün olmakla birlikte NuriBilge Ceylan sineması, merkezine taşrayı alması anlamında önemli bir örnektir.Nuri Bilge Ceylan’ın 2018 yılı yapımı Ahlat Ağacı filmi de taşra merkezli bir tartışmayı yürütmekte ve özellikle taşrada yaşanan dönüşüme odaklanmaktadır.Bu çalışmada Nuri Bilge Ceylan’ın son filmi Ahlat Ağacı’nda taşra, taşra-merkezilişkisi ve taşranın dönüşümü temaları incelenmektedir.en_US
dc.description.abstractThe provinces have always been an area of interest for researchers in social sciences. Sociology has instrumentalized the provinces with the aim of analyzing social and political change. Recently, literature and cinema have turned to the provinces not only for understanding social structure in general but also for understanding individual experiences. Literary works sometimes look at the provinces as a place to be enlightened; sometimes they use the provinces to represent a longing for the past. Yusuf Atılgan’s works are the liveliest examples in Turkish literature that concentrate on the individual. Recently, Turkish cinema has also focused on individual experience in the provinces, which provide the location for Bilge Ceylan’s films. This study analyzes provincial themes, relationships, and transformation of the provinces in Ahlat Ağacı (The Wild Pear Tree)en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.32001/sinecine.639702
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleAhlat Ağacı: Taşrada Dönüşümü İzlemeken_US
dc.title.alternativeAhlat Ağaci: Watching Transformation Of the Proviencesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofsinecine: Sinema Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümüen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage241en_US
dc.identifier.endpage262en_US
dc.institutionauthorAvcı, Mehmet Güven
dc.institutionauthorKıran, Elif
dc.identifier.trdizinidTXpjMk9EQXpNdz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster