Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGolban, Petru
dc.contributor.authorKarabakır, Tamer
dc.date.accessioned2022-05-11T14:15:40Z
dc.date.available2022-05-11T14:15:40Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2147-088X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20304/ humanitas.560106
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjM056WXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/6023
dc.description.abstractThe aim of the present study is to show what makes the protagonist of a Bildungsroman to be at the same time the hero of the monomyth. In order to achieve this purpose, after having defined and shown the essence of the Bildungsroman and the monomyth, we disclose the fictional pattern of the novel of formation with its thematic and structural elements interrelated to form a literary system, as well as the three-dimensional structure of the monomyth encompassing the aspects of separation – initiation – return. Finally, in matters of exemplification and practical argumentation, and relying on a comparative approach, we would reveal similarities and differences between the Bildungsroman and monomyth through textual reference to a particular novel, namely Great Expectations by Charles Dickens.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, bir oluşum romanının başkahramanını aynı zamanda monomitin kahramanı da yapanın ne olduğunu göstermektir. Bu amaçla, oluşum romanının ve monomitin özünü tanımladıktan ve gösterdikten sonra, oluşum romanının kurgusal modelini, edebi bir sistemin oluşması için birbiriyle ilişkili tematik ve yapısal unsurları ile açıklıyoruz. Bunun yanında monomitin ayrılma - kabul edilme - geri dönüşü kapsayan üç boyutlu yapısı ele alınacaktır. .Son olarak, örnekleme ve pratik argümantasyon konularında ve karşılaştırmalı bir yaklaşıma dayanarak, oluşum romanı ve monomit arasındaki benzerlik ve farklılıkları, Charles Dickens'in Büyük Umutlar romanına metin referansı yoluyla ortaya koyacağız.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.identifier.doi10.20304/ humanitas.560106
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleThe Bildungsroman as Monomythic Fictional Discourse: Identity Formation and Assertion in Great Expectationsen_US
dc.title.alternativeMonomitik Kurmaca Söylem Olarak Oluşum Romanı: Büyük Umutlar'da Kimlik Oluşumu ve Öne Sürümüen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofHumanitas - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümüen_US
dc.departmentYüksekokullar, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümüen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue14en_US
dc.identifier.startpage318en_US
dc.identifier.endpage336en_US
dc.institutionauthorGolban, Petru
dc.institutionauthorKarabakır, Tamer
dc.identifier.trdizinidTXpjM056WXhNUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster