Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCanlı, Umut
dc.contributor.authorErsöz, Gözde
dc.contributor.authorÖzmutlu, İlker
dc.contributor.authorKoçak, Çalık Veli
dc.date.accessioned2022-05-11T14:12:23Z
dc.date.available2022-05-11T14:12:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1304-284X
dc.identifier.issn2717-6347
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprNU5UWTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/5535
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin akademik başarı ve okuma performansları ile motorik becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmaya 5.sınıfta öğrenim gören 100 öğrenci (nerkek=45, nkız=55) katılmıştır. Çalışmada öğrencilerin okuduğunu anlama düzeylerinin belirlenmesi için bilgi verici ve hikâye edici metinden oluşan 28 soruluk okuduğunu anlama testi kullanılmıştır. Örneklem grubunun okuma hızları 5.sınıf Türkçe ders kitabından alınan bir metnin bir dakikada okudukları toplam kelime sayısının hesaplanması sonucu belirlenmiştir. Akademik başarılarının tespit edilmesinde ise yarıyıl sonu başarı ortalamaları dikkate alınmıştır. Motor performanslardan el-göz koordinasyonunun belirlenmesinde Top Fırlatma Testi, çeviklik düzeylerinin belirlenmesinde Hexagon Çeviklik Testi, reaksiyon zamanlarının tespit edilmesinde ise Nelson El Reaksiyon Testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin istatistik analizinde normallik testi olarak Shapiro-Wilk testi kullanılırken, ilişki düzeyinin belirlenmesi için Pearson Sıra Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Hexagon çeviklik testi değerlerinin okuduğunu anlama, okuma hızı ve akademik başarı değerleri ile negatif yönde zayıf bir ilişkisi tespit edilmiştir (sırasıyla, r:-0.220; -0.217; -0.299, p<0.05). Reaksiyon zamanı değerlerinin okuma hızı ve akademik başarı değerleri ile negatif yönde zayıf bir ilişkisi tespit edilmiştir (sırasıyla, r:-0.262; -0.299, p<0.05). Katılımcıların koordinasyon puanları ile okuduğunu anlama, okuma hızı ve akademik başarı arasında ise herhangi bir ilişki tespit edilmemiştir (p>0.05). Araştırmadan elde edilen bulgulardan, öğrencilerin çeviklik düzeyinin artması ile beraber zayıf düzeyde de olsa okuduğunu anlama, okuma hızı ve akademik başarı düzeylerinin arttığını; reaksiyon süresinin azalması ile ise okuma hızı ve akademik başarının düşük seviyede de olsa yükseldiği sonucuna ulaşılmıştıen_US
dc.description.abstractThe purpose of study is to examine the relationship between academic achievements, reading performances and motor skills of secondary school students. A total of 100 students (male=45, female=55) attended the study. 28-item reading comprehension test consisting of informative and storytelling text was used to determine the level of reading comprehension of the students in the study. The reading speed of the participants is determined by calculating the total number of words read in one minute of a text taken from the 5th grade Turkish textbook. Academic achievements were determined according to the success scores at the end of the semester. Alternate hand wall toss test was used to determine hand-eye coordination, hexagon agility test was used to determine agility levels, and Nelson hand reaction test was used to determine reaction times. The Shapiro-Wilk test was used as the normality test in the statistical analysis of the data obtained from the research, and the Pearson Correlation Coefficient was used to determine the relationship level. Hexagon agility test values were determined negatively weak correlated with reading comprehension, reading speed and academic achievement values. (r: -0.220, -0.217, -0.299, p <0.05, respectively). A negatively weak correlation was determined between the reading speed, academic achievement values and reaction time values (r: -0.262; -0.299, p <0.05, respectively). There was no correlation between participants' coordination scores and reading comprehensions, reading speeds, academic achievements (p> 0.05). Findings from the research show that the increase in the level of agility increase weak grade the levels of reading comprehension, reading speed and academic achievement of the students. With the reduction of the reaction time, result of the reading speed and the academic achievement rise at low level are infered.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOrtaokul Öğrencilerinde Akademik Başarı, Okuma Performansı ve Motorik Beceri Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation Of the Relationship Between Academic Achievement, Reading Performance and Motor Skill in Secondary School Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofSPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİen_US
dc.departmentFakülteler, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümüen_US
dc.departmentFakülteler, Spor Bilimleri Fakültesi, Spor Yöneticiliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage209en_US
dc.identifier.endpage218en_US
dc.institutionauthorCanlı, Umut
dc.institutionauthorErsöz, Gözde
dc.institutionauthorÖzmutlu, İlker
dc.identifier.trdizinidTWprNU5UWTBOQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster