Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorkmaz, Turhan
dc.contributor.authorÇevik, Emrah İsmail
dc.contributor.authorKırcı Çevik, Nüket
dc.date.accessioned2022-05-11T14:12:22Z
dc.date.available2022-05-11T14:12:22Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1309-2448
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNNU56azNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/5526
dc.description.abstractBilgi, bilgi akışı, bilgi arzı ve bilgi talebi gibi kavramsal terimler finans literatüründe yer alan birçok teorik modelin temelini oluşturmaktadır. Yatırımcıların yatırım kararı alma sürecinde gerek piyasa gerekse firmaya yönelik bilgileri dikkate aldıkları bilinmektedir. Bu açıdan yatırımcı ilgisi ile finansal piyasalar arasındaki ilişki literatürde geniş bir yer bulmuş ve yatırımcı ilgisi doğrudan ölçülemediğinden bu değişken için farklı yaklaşımlar ele alınmıştır. Bu çalışmanın amacı, yatırımcı ilgisi ile pay piyasası arasındaki ilişkiyi ampirik olarak araştırmaktır. Pay piyasasına yönelik yatırımcı ilgisini ölçmek için Google arama motorunda aranma sıklığı istatistikleri dikkate alınmıştır. Literatürdeki çalışmalardan farklı olarak, yatırımcı ilgisi ile BIST-100 arasındaki ilişki getiri ve işlem hacmi arasındaki ilişki Hong (2001) tarafından geliştirilen ortalamada ve varyansta nedensellik testleri kullanılarak araştırılmıştır. Nedensellik testi sonuçları, yatırımcı ilgisinden endeks getirisine yönelik zayıf da olsa bir nedensellik ilişkisi olduğunu göstermektedir. Diğer taraftan, işlem hacmi yatırımcı ilgisinin Granger nedeni olarak bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe most of theoretical financial models that have been used in the literature depend on the conceptual terms such as information, information flow, information supply and demand for information. It is well known that investors take into account information about market and company in the process of investment decision. In this context, there have been extensive studies that focus on the relation between investors' relation and financial markets and different proxy variables for measuring investors' relation have been used in the literature due to investors' relation cannot be directly measure. The aim of this study is to examine the empirical relation between investor attention and stock market empirically. In order to determine the investor attention toward stock market, Google search queries statistics are employed. Differently from existing literature, the relationship between investor attention and stock market is analyzed in terms of stock returns and volumes by means of causality in mean and variance test suggested by Hong (2001). Empirical findings suggest weak causal link going from investors' attention to stock returns. On the other hand, stock volume is found to be Granger cause of investors' relation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Bilimlerien_US
dc.subjectBilgi Sistemlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleYatırımcı İlgisi İle Pay Piyasası Arasındaki İlişki: BİST-100 Endeksi Üzerine Bir Uygulamaen_US
dc.title.alternativeThe Relationship between Investor Attention and Stock Markets: An Application on ISE-100 Indexen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İktisat Bölümüen_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Maliye Bölümüen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage203en_US
dc.identifier.endpage215en_US
dc.institutionauthorÇevik, Emrah İsmail
dc.institutionauthorKırcı Çevik, Nüket
dc.identifier.trdizinidTWpNNU56azNOdz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster