Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKayapınar, Özgür
dc.contributor.authorYürük Kayapınar, Pınar
dc.contributor.authorTan, Özlem
dc.date.accessioned2022-05-11T14:10:21Z
dc.date.available2022-05-11T14:10:21Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1309-0712
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjMk9UVTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/5376
dc.description.abstractSosyal medyanın işletmeler tarafından reklam aracı olarak kullanılması, hem işletmelere hem de tüketicilere büyük kolaylıklar sağlamaktadır. Bu çalışmada da sosyal medya reklamlarına yönelik tüketici algıları ile e-sadakat arasındaki ilişki ölçülmüş, bu ilişkide markaya yönelik tutumun rolü incelenmiştir. Bu amaca göre sosyal medyayı kullanan ve Tekirdağ ilinde yaşayan tüketicilerden toplam 876 anket yüz yüze görüşülerek toplanmıştır. Yapılan analizler ile elde edilen sonuçlar şu şekildedir: Sosyal medya reklamlarına yönelik tüketici algılarının alt boyutlarından eğlence ve bilgi değişkenlerinin markaya yönelik tutum üzerinde doğrudan etkilerinin olduğu belirlenirken, güven değişkeninin markaya yönelik tutum üzerinde doğrudan bir etkisinin olmadığı gözlenmiştir. Ayrıca eğlence, bilgi ve güven değişkenlerinin esadakat üzerinde de doğrudan etkilerinin olduğu belirlenmiştir. Markaya yönelik tutumun da e-sadakat üzerinde doğrudan etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Dolaylı etkiler incelendiğinde ise eğlence ve bilgi değişkenlerinin, markaya yönelik tutum üzerinden e-sadakat üzerinde dolaylı etkilerinin olduğu ortaya çıkmıştır. Fakat güven değişkeninin markaya yönelik tutum üzerinden e-sadakat üzerinde dolaylı bir etkisinin olmadığı belirlenmiştiren_US
dc.description.abstractThe use of social media as an advertising tool by businesses provides great convenience to both businesses and consumers. In this study, the relationship between consumer perceptions towards social media ads and e-loyalty was measured, the role of brand attitude has been examined this relationship. According to this aim, a total of 876 questionnaires were collected face-to-face by consumers who using social media and living in the province of Tekirdağ. As a result of the analyzes made, the following conclusions are reached. It has been determined that entertainment and information variables, which are the consumer perceptions towards social media ads, have a direct effect on brand attitude; entertainment, knowledge and trust variables have a direct effect on e-loyalty and brand attitude has a direct effect on e-loyalty. Moreover, it has been revealed that entertainment and information variables have indirect effects on eloyalty through the brand attitude. It has been determined that the trust variable has no direct effect on the brand attitude and there is no indirect effect on e-loyalty through on the brand attitudeen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.titleSosyal Medya Reklamlarına Yönelik Tüketici Algıları İle E-Sadakat Arasındaki İlişkide Markaya Yönelik Tutumun Rolüen_US
dc.title.alternativeThe Role of Brand Attitude in Relationship Between Consumer Perceptions Towards Social Media Ads and E-Loyaltyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Saray Meslek Yüksekokulu, Yönetim ve Organizasyon Bölümüen_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Saray Meslek Yüksekokulu, Dış Ticaret Bölümüen_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Şarköy Meslek Yüksekokulu, Muhasebe ve Vergi Bölümüen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage472en_US
dc.identifier.endpage494en_US
dc.institutionauthorKayapınar, Özgür
dc.institutionauthorYürük Kayapınar, Pınar
dc.institutionauthorTan, Özlem
dc.identifier.trdizinidTWpjMk9UVTRPQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster