Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarabıyık, Hilmi Bülent
dc.date.accessioned2017-04-28T10:36:02Z
dc.date.available2017-04-28T10:36:02Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/536
dc.description.abstractBu çalışmada Trakya bölgesinde yetiştirilip, işlendikten sonra bölge ve ülkeye dağıtımı yapılan tarım ürünlerinin üretim ve ticareti aşamasında karşılaşılan sorunlar genel olarak incelenmiştir. Bu inceleme aşamasında pazarlama organizasyonları ve bu organizasyonda yaşanan sorunlar kapsamlı bir biçimde araştırılarak bölgede yetiştirilen ürünlerde uygulanan üretim ve pazar politikaları da değerlendirilmiştir. Araştırmada, Trakya bölgesinde tarım ve gıda ürünleri ile ilgili olarak pazar bilgilerinin toplanması ve dağıtım kanalları ile ilgili sistemin incelenmesi öncelikle hedeflenmiştir. Araştırmaya esas olan veriler; - Bölgede en çok yetiştirilen ürünlerden olan çeltik, ayçiçeği ve buğday tarımı sonunda elde edilen ürünlerin kimler tarafından satın alınıp, işlendiği ve pazarlandığını tespit edebilmek için 41 adet çeltik, yağ ve un fabrikalarından ve ilgili kuruluşlardan elde edilmiştir. Araştırmada, Türkiye’de ayçiçeği, buğday ve çeltikte uygulanan mevcut tarım politikaları incelenmiş, yorumlanmış ve değerlendirilmiştir. Saha araştırmasından elde edilen verilere bir kalitatif analiz tekniği olan SWOT analizi uygulanarak yorumlanmıştır. Tüm saha çalışmalarından elde edilen bulgulara ve izlenimlere göre Türkiye ayçiçeği, buğday ve çeltik üretiminde uygulanan yanlış politikalar sonucu maalesef ithalat bağımlısı olmuş ve bunun sonucunda tarım ürünlerinde ithalatçı ülkeler arasına girmiştir. Daha akılcı ve tutarlı politikalar izlendiğinde Türkiye tüm kendine yeterli bir ülke olabilir. Pazarlamanın temel amacı müşterinin tatmini ve uzun dönemde tüketicinin ürüne olan güveninin sağlanmasıdır. Bölgede üretilen tarım ürünlerinin işlenmesi aşamasında sorunlar son derece az iken pazarlama aşamasında birçok sorunlar ortaya çıkmaktadır. En önemli sorun ise ürünlerin üreticiden tüketiciye ulaşana kadar oldukça fazla el değiştirmesidir.en_US
dc.description.abstractIn this study, grown in Thrace, after processing and distribution of agricultural products in the region and the country in general, examined the problems encountered during manufacturing and trading. Problems during this review, a comprehensive marketing organizations and the organization of production and market policies are also applied to products grown in the region investigated and evaluated. In this study, the Thrace region in relation to agricultural and food products market information collection and analysis system primarily intended for distribution channels. The study is based on data; - The area which is the most widely grown products, rice, sunflower and wheat purchased and by whom the products obtained at the end of cultivation, processed and marketed to be able to detect 41 units of rice, oil and flour mills and related organizations have been obtained. In this study, Turkey, sunflower, wheat and rice to the current agricultural policies are examined, interpreted and evaluated. Field research is a qualitative analysis of the data obtained were interpreted by applying the SWOT analysis technique. All field studies based on the findings and impressions Turkey sunflower, wheat and rice production as a result of the wrong policies and as a result, unfortunately, became addicted to import agricultural products has become one of importing countries. More rational and consistent policies can be viewed on a country selfsufficient in all of Turkey. The main purpose of marketing is customer satisfaction and to ensure the long-term consumer confidence in the product. Problems during the processing of agricultural products produced in the region is very low in many problems arise when the marketing stage. The most important problem is the manual displacement of quite a lot of products from the producer to the consumer.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectpazarlamaen_US
dc.subjectdağıtımen_US
dc.subjectçeltiken_US
dc.subjectbuğdayen_US
dc.subjectayçiçeğien_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectdistrubitionen_US
dc.subjectriceen_US
dc.subjectwheaten_US
dc.subjectsunfloweren_US
dc.titleTrakya bölgesinde tarım ve gıda ürünleri dağıtım sisteminin incelenmesien_US
dc.title.alternativeProduction and marketing problems of rice, wheat and sunflower in thrace regionen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Tarım Ekonomisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster