Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBalta Peltekoğlu, Filiz
dc.contributor.authorDemir Askeroğlu, Emel
dc.date.accessioned2022-05-11T14:07:18Z
dc.date.available2022-05-11T14:07:18Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2630-6220
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17829/turcom.693378
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRFd09EWXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/5051
dc.description.abstractKurumsal verimlilik, kurumsal bağlılık, kurumsal imaj ve itibar gibi nedenlerle işletmeler açısından bir gereklilik olan kurum içi iletişim, çalışanlar açısından da bir haktır. Bu nedenle çağdaş yönetim yaklaşımıyla işletmeler sadece dış hedef kitleleriyle değil, aynı zamanda iç hedef kitleleriyle de etkili iletişimi gerçekleştirmek zorundadır. Her iletişim aracının en kısa zamanda Halkla İlişkiler araç ve yöntemi haline geldiği gerçeği, dijital iletişim teknolojilerinin de işletmelerin Halkla İlişkiler stratejilerine dahil olmasının bir nedenidir. Ancak, işletmelerin yapısı ile yararlanılan halkla ilişkiler araç ve yöntemleri arasında bir ilişkiden söz edilebilir. Bu çalışmada, Çerkezköy’de faaliyet göstermekte olan farklı büyüklüklerdeki 70 işletmenin insan kaynakları birimiyle bir saha araştırması gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı, iletişim teknolojilerinde yaşanan değişimin kurum içi iletişime etkisi ile dijital iletişimin kurum içi iletişimde kullanım yaygınlığını ortaya çıkararak işletmelerin büyüklüğü ile kullanılan iletişim aracı/yöntemi arasındaki ilişkiyi anlamaya yöneliktir. Çalışmada nitel ve nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında işletmelerin kurum içi iletişim uygulamalarında dijital iletişimi kullandığı, sosyal medya yöntemlerinin ise işletmelerin büyüklüklerine göre farklılıklar gösterdiği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractCorporate productivity, corporate loyalty and corporate reputation, as well as the right to information of the employees all foster the need for internal communication For this reason, companies need to carry out effective communication techniques not only with their external stakeholders, but within the company itself as well. The fact that every communication tool evolves into a tool and method of public relations necessitates the need for companies to include digital communication technologies into their public relations strategies. There is also a correlation between the structure of said companies and the way they conduct public relations. In this study, a field research was carried out with the human resources units of 70 companies of different sizes operating in Çerkezköy in order to understand the relationship between the changes in communication technologies and the internal communication techniques employed by these enterprises, as well as the relationship between the size of a company and the communication tools and strategies they choose to employ. Both quantitative and qualitative research methods were used throughout the study. The findings of the study reveal that digital communication is widely used in internal communications and also that the utilization of social media as a communication tool varied between companies of different sizes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.17829/turcom.693378
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleDijital Ortamda Kurum İçi İletişim: İşletmelere Yönelik Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeInternal Communication in a Digital Environment: a Research Study on Businessesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTürkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online)en_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Çerkezköy Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue35en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage18en_US
dc.institutionauthorDemir Askeroğlu, Emel
dc.identifier.wosWOS:000545481100001en_US
dc.identifier.trdizinidTkRFd09EWXpNdz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster