Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDuygun, Adnan
dc.date.accessioned2017-04-25T08:23:59Z
dc.date.available2017-04-25T08:23:59Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/445
dc.description.abstractPerakendecilik Alışveriş Merkezlerinin (AVM) yaygınlaşması ile birlikte her geçen gün büyüyen bir sektör haline gelmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, perakende sektöründe kurumsal itibar ve hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti üzerine etkilerini ortaya koymak için bir model geliştirmek ve test etmektir. Kurumsal itibarı ölçmek için RepTrak ölçeği, perakende hizmet kalitesini ölçmek için ise DTR ölçeği kullanılmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre kurumsal itibarın müşteri menuniyeti üzerine etkisinin olmadığı bulunmuştur. Perakende hizmet kalitesini temsil eden faktörlerden biri olan “politika”nın müşteri memnuniyeti üzerine etkisi olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca kurumsal itibar ile perakende hizmet kalitesi arasındaki ilişki incelendiğinde, aralarında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu çerçevede geleceğe yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractRetailing, with the growing number of Shopping Malls, is a booming sector. The main purpose of this study is to develop and test a model to reveal the influence of corporate reputation and service quality on customer satisfaction in retail sector. The study employs RepTrak scale to measure the corporate reputation and DTR scale to measure the retail service quality. The results reveal that corporate reputation has no effect on customer satisfaction. Policy, a factor of retail service quality, is proved to have an effect on customer satisfaction. Moreover, the results exhibit that there ise a significant and positive relationsihip between corporate reputation and retail service quality. The study also makes recomandations and suggestions for further researchs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectKurumsal İtibaren_US
dc.subjectHizmet Kalitesien_US
dc.subjectMüşteri Memnuniyetien_US
dc.subjectRepTraken_US
dc.subjectDTRen_US
dc.subjectCorporate Reputationen_US
dc.subjectService Qualityen_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.titlePERAKENDE SEKTÖRÜNDE KURUMSAL İTİBAR VE HİZMET KALİTESİNİN MÜŞTERİ MEMNUNiYETİ ÜZEİiNE ETİiLERİ: İSTANBUL’DA BİR UYGULAMAen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster