Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkpınar, Teoman
dc.contributor.authorKüçükgöksel, Nazlı Çağıl
dc.date.accessioned2022-04-06T06:50:07Z
dc.date.available2022-04-06T06:50:07Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5Sgvlggwo8ArXexraXhJ_035TSpbd2zxzj-HSrYS2aqlQFbxGY
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/4399
dc.description.abstractGenel olarak girişimcilik, bir kişinin ihtiyaçlarını, yaşam hedeflerini ve beklentilerini tek bir süreç veya faaliyette bir araya getiren bir duygudur. Üniversiteler, gençler arasında girişimciliğin geliştirilmesine yardımcı olan kaynaklar ve yetenekler açısından geniş bir çeşitlilik yelpazesi sunmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı, Enstitüler'ndeki uluslararası öğrencilerin girişimcilik eğilimlerini incelemek, bir iş sahibi olma isteklerini ve kararlarını şekillendiren faktörleri tespit etmektir. Bu çalışmada, uluslararası öğrencilerin girişimcilik eğilimini oluşturmada veya engellemede etkili faktörleri tespit etmek için bir grup uluslararası öğrencinin yaklaşımları analiz edilmiştir. Araştırma belirli bir zaman aralığında yapılmış olması, belirli bir coğrafi bölgede uygulanması ve ankete katılanların algılarına dayalı olması açısından bazı sınırlılıklar içermektedir. Araştırmanın örneklemi Enstitüler'nde okuyan 107 uluslararası üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında çeşitli demografik özellikteki katılımcılara online anket uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 22 programına aktarılarak analiz edilmiştir. Burada her bölümdeki sorulardan alınan sonuçlara ilişkin frekans dağılımları hesaplanmıştır. Sonrasında demografik verilerin ölçekler üzerindeki etkisini ölçmek için Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis H Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin yüksek girişimcilik düzeyinde olduğu belirlenmiştir. Kadın katılımcıların erkek katılımcılara göre Türkiye'deki girişimcilik desteklerinden ve yatırım teşvik fırsatlarından daha çok haberdar olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca diğer araştırmalardan farklı olarak, kadın katılımcıların girişimcilik eğiliminin erkek katılımcılardan daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışmada ailelerinde girişimci olan ve olmayan katılımcılar arasında girişimcilik eğilimi puanı bakımından anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn general, entrepreneurship is an emotion that brings together a person's needs, life goals, and expectations into a single process or activity. Universities offer a wide variety of resources and skills that help foster entrepreneurship among young people. The main purpose of this research is to examine the entrepreneurial tendencies of international students at Tekirdağ Namık Kemal University, to identify the factors that shape their desire to have a job and their decisions. In this study, the approaches of a group of international students were analyzed in order to determine the effective factors in creating or inhibiting the entrepreneurial tendency of international students. The research has some limitations in terms of being conducted in a certain time period, being applied in a certain geographical region and being based on the perceptions of the respondents. The sample of the research consists of 107 international university students studying at Tekirdağ Namık Kemal University. Within the scope of the research, a questionnaire based on online questionnaire technique was applied to participants with various demographic characteristics. The data obtained from the research were transferred to the SPSS 22 program and analyzed. Here, the frequency distributions of the results obtained from the questions in each section were calculated. Afterwards, Mann Whitney U Test and Kruskal Wallis H Test were used to measure the effect of demographic data on the scales. As a result of the research, it was determined that the students were at a high level of entrepreneurship. It was determined that female participants were more aware of entrepreneurship supports and investment incentive opportunities in Turkey than male investors. In addition, unlike other studies, it was found that the entrepreneurial tendency of female participants was higher than male participants. In this study, it was determined that there was no significant difference between the entrepreneurs and non-entrepreneurs in their families in terms of entrepreneurship tendency scores.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTekirdağ Namık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUluslararası öğrencilerin girişimcilik eğilimleri açısından değerlendirilmesi: Enstitüler örneğien_US
dc.title.alternativeEvaluation of international students in terms of entrepreneurship tendencies: the case of Tekirdağ Namık Kemal Universityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage103en_US
dc.institutionauthorKüçükgöksel, Nazlı Çağıl
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid708964en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster