Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKayişoğlu, Birol
dc.contributor.authorEngin, Yenal
dc.date.accessioned2022-04-06T06:50:02Z
dc.date.available2022-04-06T06:50:02Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=4J_FzTwlrMCH4qBROpXPH3GWCnVtB6Hsrtxqvsb-DcnUmAwvO9yDTtmSHzQ8TiqY
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/4372
dc.description.abstractBu çalışmada ülkemizde üretilen traktörlerde bulunmayan, ancak yurtdışında benzerleri bulunan, patinajı belirli aralıklarda tutmak için, otomatik lastik basıncı kontrol sistemi geliştirilmiştir. Tarla faaliyetlerinde en fazla girdinin olduğu traktör kullanım aşamalarında, çalışma ile geliştirilen otomatik lastik basıncı kontrol sistemiyle, çeki etkinliğinin arttırılması, yakıt tüketiminin azaltılması ve toprakta oluşacak olumsuz trafik etkilerinin en az düzeye düşürülmesi amaçlanmıştır. Sistem, elektronik kontrol ünitesi, pnömatik kontrol ünitesi, kullanıcı ara yüzü ve merkezi kontrol ünitesi alt sistemlerinden oluşmaktadır. Bu alt sistemlerin çalışma süresince birbirileri ile uyumlu bir şekilde entegrasyonu sağlanmıştır ve geliştirilen yazılım ile tüm sistemin çalışması mümkün olmuştur. Traktörlerin farklı tarım alet ve makinaları ile tarlada çalışma şekilleri belirlenmiş ve sistem buna göre tasarlanmıştır. Traktörün laboratuar ortamında pnömatik kontrol ünitesinin testleri gerçekleştirilmiştir. Ayrıca saha testlerinde ilk etapta düz yolda ekipman kullanılmadan testler gerçekleştirilmiş ve ardından sonuçlar değerlendirilerek iyileştirme çalışmaları yapılmıştır. Son olarak traktöre, pulluk, diskaro ve dipkazan takılarak tarla testleri gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar değerlendirilerek, yapılan denemelerde traktörün tarla koşullarında %15'in üzerindeki patinajlarda çalışması, kayıpların artmasına ve aşırı güç tüketimine neden olduğu belirlenmiştir. Sistem tarla modunda her bir güç tekerleğinden aldığı patinaj verilerini değerlendirerek, lastik basıncını azaltıp arttırmak suretiyle, patinajın belirlenen sınırlar içinde kalmasını sağlamıştır. Sistem üzerinde devir sensörleri, lastik basıncını kontrol eden sensörler ve pnömatik ünite ile entegre biçimde çalışarak geliştirilen bir yazılımla basınç kontrolünü sağlamıştır. Çalışma sonunda yapılan testlerde ve tarla denemelerinde pullukla yapılan sürümde ortalama %7.6; diskaro ile yapılan sürümde %6.3; dipkazan ile yapılan sürümde %5 toplamda ortalama %6.3 yakıt tasarrufu sağlandığı belirlenmiştir. Ayrıca çeki etkinliğinde ortalama %7.16 kazanç sağlandığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this study automatic tyre pressure control system has been developed for he tractors that had produced in our country, also have the similar in other countries, to keep slipping at a regular interval. This study aims to increase the efficiency of draft force at the field operations of the tractors that has maximum using phases by the tire control system that is being developed by operating, reduce the fuel consumption and decrease the negative traffic effects to the soil. The system consists of an electronic control unit, pneumatic control unit, user interface and a central control unit. It was integrated in a way compatible with each other during the operation of these subsystems and operation of overall system was made possible by this improved software. The system was designed according to operation types of the tractors with different agricultural tools and machines in the field. The tests of the tractors pneumatic control were performed in laboratories. In addition, in the first part the test is performed without usage of the equipments in the open road and after words the results are evaluate and improvement studies had been performed. Finally, field tests were carried out on the tractor by attaching the plow, subsoiling ploughs and disc harrow. After evaluating the results, it is found in the trials that operating of a tractor with more than %15 slipping causes increasement of losses and excessive power consumption. The system maintains the set valve of the slipping by evaluating the data received from each of the power wheel spin and increasing or decreasing the tire pressure according to this value during the field mode. The pressure control adopted by using a software developed by operating with accordance of the speed sensors, the tire pressure control sensors and pneumatic unit that have integrated in the system. At the end of the study, it is found that the average fuel saving is %7.6 for the plow usage, %6.3 for disc harrow usage and %5 for subsoil ploughs. In addition to these, %5 decrease in the fuel usage have been observed during the pulling of the agricultural equipments.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTekirdağ Namık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZiraaten_US
dc.subjectAgricultureen_US
dc.subjectTraktörleren_US
dc.subjectTractorsen_US
dc.titleTraktörlerde lastik basıncını çalışma koşullarına göre otomatik olarak değiştiren sistemin geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDevelopment of tire pressure control system that can be automatically adjusted according to working conditions for tractorsen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyosistem Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage90en_US
dc.institutionauthorEngin, Yenal
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid618667en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster