Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErbay, Ertuğrul Recep
dc.contributor.advisorBaşaran, Burçin
dc.contributor.authorTulgar, Duygu
dc.date.accessioned2022-04-06T06:49:55Z
dc.date.available2022-04-06T06:49:55Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92Qhv9rxsBpm11B33wNWmRDFFACcUFay_iHaDsxUD7gO9T
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/4330
dc.description.abstractGünümüzde ekonominin tarım, sanayi ve hizmet kesimleri birbirlerine neden ve sonuç ilişkileri ile bağımlıdır. Bir ülkede ya da bir ülkenin herhangi bir bölgesinde gelişmeden bahsedilmesi ancak tarım, sanayi ve hizmet sektörlerinin uyumlu bir tarzda sunulmasıyla mümkündür. Ülkelerin ekonomik olarak kalkınması için, o ülkede tarıma gereken önemin verilmelidir. Ekonominin temelini oluşturan tarım ve sanayi sektörleri paralel gelişim göstermelidir. Çünkü, ülkelerin ekonomik gelişmeleri için sanayi ve tarım sektörlerinin birbirleri ile entegre olması gereklidir. Sürdürülebilir kalkınmanın dengeli bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için tarım ile tarıma girdi sağlayan ve tarımsal ürünleri değerlendiren taraflar arasında da iyi bir iş birliği olmalıdır. Bu çalışmanın amacı, sanayiye entegre olmuş tarım satış kooperatiflerinin mevcut yapısını ortaya koyarak, sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin gerçekleştirilmesindeki katkılarına ilişkin bulgulara ulaşmayı amaçlamaktadır.Araştırmanın problem cümlesi, araştırma sanayiye entegre tarım satış kooperatifleri sürdürülebilir kalkınma hedeflerini gerçekleştirme de katkı sağalayabiliyor mu? Problem cümlesinden yola çıkılarak oluşturulmuştur.Bu çalışmada kullanılan araştırma yöntemi, birincil veri kaynaklarının elde edilmesinde nitel araştırmalarda veri toplamanın mülakat olan tekniğidir. Bu amaçla, Trakya Birlik, Marmarabirlik ve Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği ile görüşülmüştür. Bu üç kooperatifin seçilmesinin nedenleri, bu kooperatiflerin tüketiciler tarafından bilinirliliği, ürün çeşitliliğinin fazlalığı, tarım sanayi entegrasyonunu sağlamış olmaları, ihracat yapmaları, piyasada etkin markalara sahip olmaları ve Türkiye'nin ilk 500 sanayi kuruluşu arasında yer almalarıdır.Sonuç olarak, üreticiden tüketiciye, ham üründen mamül ürüne kadarki her aşamada sağladığı yararlarla, kırsal alana yaydığı tesislerle, yarattığı istihdam olanağı ve kırsal alanda tuttuğu nüfusla, buna ilave olan günün ekonomik şartlarına uygun olarak alınacak iyileştirme tedbirleri ile kooperatifler kırsal sanayi, kırsal istihdam ve kırsal kalkınma için iyi bir model olabilecek niteliktedir.en_US
dc.description.abstractToday, agriculture, industry and service segments of the economy are dependent on each other by cause and effect relationships. Talking about development in a country or in any region of a country is only possible if the agriculture, industry and service sectors are presented in a harmonious style. For the economic development of countries, the necessary importance should be given to agriculture in that country. The agriculture and industry sectors, which form the basis of the economy, should show parallel development. Because, for the economic development of the countries, the industrial and agricultural sectors must be integrated with each other. In order to achieve a sustainable development in a balanced way, there should be a good cooperation between agriculture and the parties that provide input to agriculture and evaluate agricultural products. The aim of this study is to reveal the current structure of agricultural sales cooperatives integrated into the industry and reach the findings regarding their contribution to the realization of sustainable development goals. The problem sentence of the research is, can agricultural sales cooperatives integrated into the research industry contribute to achieving the sustainable development goals? The research method used in this study is the interview technique of collecting data in qualitative research in obtaining primary data sources. For this purpose, Trakya Birlik, Marmarabirlik and Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği were contacted. The reasons for choosing these three cooperatives are that these cooperatives are known to consumers, their product diversity is excessive, they have provided agricultural industry integration, they export, they have effective brands in the market and are among the top 500 industrial enterprises in Turkey. It can be a good model for rural industry, rural employment and rural development with the benefits it provides at every stage until the finished product, the facilities it spreads to the rural areas, the employment opportunities it creates and the population it keeps in the rural areas, and the additional improvement measures to be taken in accordance with the economic conditions of the day.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTekirdağ Namık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEkonomien_US
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectSürdürülebilir kalkınma yönetimien_US
dc.subjectSustainable development managementen_US
dc.subjectTarım satış kooperatiflerien_US
dc.subjectAgricultural sales cooperativesen_US
dc.subjectAgricultureen_US
dc.subjectIndustryen_US
dc.subjectIntegrationen_US
dc.subjectCooperativesen_US
dc.subjectSustainable Developmenten_US
dc.titleSürdürülebilir kalkınma perspektifinde sanayiye entegre olmuş tarım satış kooperatiflerinin ekonomik kalkınmaya etkilerien_US
dc.title.alternativeThe effects of industry integrated agricultural sales cooperatives from the sustainable development perspectiveen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Tarım Ekonomisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage137en_US
dc.institutionauthorTulgar, Duygu
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid691690en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster