Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErhan, Süleyman Erim
dc.contributor.authorTufan, Aydın
dc.date.accessioned2022-04-06T06:49:22Z
dc.date.available2022-04-06T06:49:22Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=v7BkNnnepTnbhn8rNR77LVkc_Gyvn4zcgAu42xcLH2NmT3_tJB2PTszzTRg6k8DS
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/4072
dc.description.abstractYapılan bu araştırmada beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile örgütsel sinizm düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 53 kadın ve 97 erkek olmak üzere toplam 150 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın veri toplama sürecinde kişisel bilgi formu ile "Örgütsel Adalet Ölçeği" ve "Örgütsel Sinizm Ölçeği" kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 22.0 programında frekans analizi, tanımlayıcı istatistik, bağımsız grup t testi, tek yönlü varyans analizi, pearson moment korelasyon analizi ve doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğretmenlerin örgütsel adalet algılarının cinsiyet, haftalık egzersiz yapma sıklığı, okul yöneticilerinin ve diğer branş öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor dersini yararlı bulma durumu, okullarda yönetici pozisyonunda bulunma ve medeni durum değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği (p<0.05), buna karşılık öğretmenlerin örgütsel adalet algılarının eğitim düzeyi, yaş grubu ve okul tipi değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir (p>0.05). Beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel sinizm düzeylerinin eğitim düzeyi, yönetici ve diğer branş öğretmenlerinin beden eğitimi dersini yararlı bulmaları değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği (p<0.05), buna karşılık öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeylerinin cinsiyet, yaş grubu, haftalık egzersiz yapma sıklığı, okullarda yönetici pozisyonunda olma durumu, okul tipi (tam ya da yarım gün) ve medeni durum değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir (p>0.05). Bunun yanında beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile örgütsel sinizm düzeyleri arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur (p<0.05). Sonuç olarak, beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel adalet algılarının yüksek olmasının örgütsel sinizm düzeyini azalttığı söylenebilir.en_US
dc.description.abstractIn this study conducted, it is aimed to examine the relationship between perceptions of organizational justice and their level of organizational cynicism of physical education teacher. A total of 150 physical education teachers, who are 53 females and 97 males, participated in the study. In the data collection process of the research, personal information form, 'Organizational Justice Scale' and 'Organizational Cynicism Scale' were used. In the analysis of the data obtained, frequency analysis, descriptive statistics, independent group t test, one-way variance analysis, pearson moment correlation analysis and linear regression analysis in the SPSS 22.0 program were used. At the end of the study, it has been determined that organizational justice perceptions of teacher differed significantly according to the variables of gender, frequency of weekly exercise, school administrators' and other branch teachers' finding beneficial state of physical education and sports lessons, being in administrative positions in schools and marital status (p<0.05), on the contrary, their organizational justice perceptions did not differ significantly according to the variables of education level, age group and school type (p>0.05). It has been determined that organizational cynicism levels of physical education teachers differed significantly according to the variables of educational level, administrators' and other branch teachers' finding beneficial of physical education lesson (p<0.05), on the contrary, teachers' organizational cynicism levels did not differ according to the gender, age group, frequency of weekly exercise, being in a managerial position in schools, school type (full or half day) and marital status (p>0.05). In addition, it was found that there is a significant negative relationship between the organizational justice perceptions of physical education teachers and their organizational cynicism (p<0.05). As a result, it can be said that physical education teachers' high perception of organizational justice decreases the level of organizational cynicism.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTekirdağ Namık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of the relationship between organizational justice perceptions and organizational cynicisim attitudes of physical education teachersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage79en_US
dc.institutionauthorTufan, Aydın
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid681629en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster