Ara
Toplam kayıt 87, listelenen: 1-10
KULLANIMLAR VE DOYUMLAR YAKLAŞIMI BAĞLAMINDA SOSYAL MEDYA REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMUN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ
(Namık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2016)
Son zamanlarda internetin yaygınlaşmasıyla birlikte sosyal medya kullanımında hızlı bir artış yaşanmıştır. Sosyal medya kişileri bilgi düzeylerini arttırmakla kalmayıp bireylere bir takım doyumlar sağlamaktadır. Bireyler ...
LOJİSTİK BÖLÜMLERİNDE ALGILANAN HİZMET KALİTESİ: ÖRNEK BİR SAHA ARAŞTIRMASI
(Namık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2016)
Hizmet kalitesinin öneminin artması, değişen müşteri değeri ve tutumları, rekabet diğer sektörler de olduğu gibi eğitim sektörünü de etkilemiştir. Bu bağlamda lojistik bölümünde okuyan öğrencilerin de okullarından almış ...
DIŞ POLİTİKA AÇISINDAN DENİZ GÜCÜNÜN JEOPOLİTİK ÖNEMİ
(Namık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2016)
Siyasi coğrafya çalışmalarının çıkış noktası olduğu bir bilim dalı olarak jeopolitik, tarih boyunca devletlerin diğer coğrafyalar üzerindeki genişlemeleri ve denetim kurmalarına yönelik olan coğrafi nedenler üzerine ...
BREXİT SONRASI TÜRKİYE – AB İLİŞKİLERİ: MAASTRİCHT KRİTERLERİ BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZ
(Namık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2016-12)
Avrupa Konseyi 1949 yılında on kurucu ülkenin katılımıyla Avrupa kıtasında birlik hayaliyle kurulmuştur. İngiltere ise ABD ve İngiliz Uluslar Topluluğu ülkeleri ile sıkı ekonomik ve ticari ilişkiler içerisinde olduğu için ...
TIBBİ HİZMETLERDE DIŞ KAYNAKLARDAN YARARLANMA: MANYETİK REZONANS GÖRÜNTÜLEME (MRG) TEKNOLOJİSİNİN EKONOMİK ANALİZİ
(Namık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2016-12)
Bu araştırmanın amacı bir üniversite hastanesinde MRG sağlık teknolojisi yatırım kararının satın alım veya dış kaynak kullanımı alternatifinin ekonomik değerlendirilmesi ve bu teknolojilerin yatırım projesi önceliğinin ...
HAZIR GİYİM MODA REKLAMLARI VE ÇOCUK BEDENİNE YÖNELİK İMGESEL BASKI: KOTON ÖRNEĞİ
(Namık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2016-12)
Sınıf ve statüye dayalı göstergelerin birleştiği, düzenlendiği, tekrar üretildiği ve toplumsal tabakalaşmanın daimi bir temsilcisi olarak varlığını koruduğu bir alan olarak moda; insan bedeni ve bedeni süsleme, giyinme ...
TÜRKİYE’DE BİR PARA POLİTİKASI STRATEJİSİ OLARAK ENFLASYON HEDEFLEMESİ: DÜNÜ BUGÜNÜ VE GELECEĞİ
(Namık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2016-12)
Ülkelerin uygulamış olduğu iktisat politikaları, ya iktisadi bir hedefe ulaşmayı ya da iktisadi bir soruna çözüm üretmeyi amaçlar. Bu amaca ulaşmada uygulayacağı politikalar, para ve maliye politikasıtürleri olaraksınıfl ...
TÜRKİYE’DE REEL DÖVİZ KURU İLE DIŞ TİCARET DENGESİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: 2000-2015 DÖNEMİ İÇİN ARDL MODELİ İLE AMPRİK BİR ANALİZ
(Namık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2016-12)
Bir ülkede reel döviz kurlarındaki değişmeler ülkenin dış ticaretini etkilerken, dış ticaretin temel bileşenleri olan ithalat ve ihracattaki değişmeler de döviz kurunu etkilemektedir. Reel döviz kuru yükseldiğinde ithal ...
TÜRKİYE VE BALKAN ÜLKELERİNDE İŞSİZLİK SORUNU VE İŞSİZLİK SİGORTASI UYGULAMALARI
(Namık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2016-12)
İşsizlik, toplumların yüzleşmek durumunda olduğu en önemli sorunlardan biridir ve birçok ülkede politik tartışmaların merkezinde yer almaktadır. İşsizlik sorununun ülke politikalarını tehdit eder hale gelmesi, ülkeleri bu ...
MEKANSAL YENİDEN YAPILANMADA SINIR TANIMAYAN KENT BÖLGELER
(Namık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2016-12)
Metropollerin mekânsal olarak giderek büyümeleri ve yayılarak genişlemeleri yeni bir mekansal yapının ortaya çıkmasına sebep olmakta, bu yapıda merkez ve çevre arasındaki ilişkilerin değişerek, yeniden yapılandığı ...