Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErdoğan, Yekta
dc.date.accessioned2021-07-12T12:30:58Z
dc.date.available2021-07-12T12:30:58Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/3940
dc.description.abstractTeknolojik gelişmeler ve müşteri tercihlerindeki değişikliklerin sonucu olarak artan rekabet, bankaların varlıklarını korumak ve rekabet avantajı elde etmek için yeni stratejiler geliştirmelerini sağlamıştır. Bu durum günümüz rekabet piyasasında ayakta kalmak isteyen bankaların mobil bankacılık uygulamalarını müşterilerinin hizmetine sunmasına sebep olmuştur. Bu çalışma, Teknoloji Kabul Modeli (TAM) ve Planlı Davranış Teorisi'ni (TPB) temel alarak mobil bankacılığın benimsenmesine ilişkin anlayışımızı genişletmeyi amaçlamaktadır. Bu sebeple araştırma kapsamında birincil veri Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi?nde öğrenim gören lisans öğrencilerinden toplanmıştır. Çevrimiçi anket yöntemiyle nihai olarak 310 veri elde edilmiştir. Veriler frekans analizleri, tanımlayıcı istatistikler, faktör ve güvenilirlik analizleri, korelasyon ve regresyon analizleri ve fark testleri ile incelenmiştir. Bulgular, mobil bankacılık kullanım niyetinin mobil bankacılığa yönelik tutum ile kolaylık ve kullanışlılıktan etkilendiğini göstermiştir. Tutumun en büyük yordayıcısı kolaylık ve kullanışlılıktır. Algılanan risk, algılanan güven ile kolaylık ve kullanışlılığı olumsuz etkilerken, algılanan güven değişkeni kolaylık ve kullanışlılığı ile tutumu olumlu olarak etkilemektedir. Demografik faktörlere bakıldığında algılanan risk ve algılanan güven değişkenlerinin öğrencilerin yaş grupları, okudukları fakülte ve bölüm, öğrencilerin okulda geçirdikleri yıl ve sınıfları ile öğrencilerin gelir seviyeleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği ancak cinsiyetler arasında istatistiksel olarak bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIncreasing competition as a result of technological developments and changes in customer preferences leds banks to develop new strategies to protect their assets and gain competitive advantage. This has caused banks that want to survive in today's competitive market to offer mobile banking applications to their customers. This study aims to broaden our understanding of the adoption of mobile banking based on the Technology Acceptance Model (TAM) and Theory of Planned Behavior (TPB). For this reason, primary data was collected from undergraduate students studying at Tekirdağ Namık Kemal University. 310 data were finally obtained with the online survey method. The data were analyzed by frequency analysis, descriptive statistics, factor and reliability analysis, correlation and regression analysis and difference tests. The findings showed that the intention to use mobile banking was affected by the attitude towards mobile banking and convenience and usefulness. The biggest predictor of attitude is convenience and usefulness. While perceived risk negatively affects perceived trust and convenience and usefulness, perceived trust variable positively affects convenience and usefulness and attitude. Considering the demographic factors, it was concluded that the perceived risk and perceived trust showed a statistically significant difference between the students' age groups, the faculty and department they studied, the years and classes they spent in school, and the income levels of the students, but not statistically significant difference between the male and female students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMobil bankacılıken_US
dc.subjectMobil bankacılık uygulamasıen_US
dc.subjectMobil bankacılık kullanım niyetien_US
dc.subjectTeknoloji Kabul Modelien_US
dc.subjectPlanlı Davranış Teorisien_US
dc.subjectMobile bankingen_US
dc.subjectMobile banking applicationen_US
dc.subjectIntention to use mobile bankingen_US
dc.subjectTechnology Acceptance Modelen_US
dc.subjectTheory of Planned Behavioren_US
dc.titleMobil bankacılık kullanım niyetlerinin incelenmesi (Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi örneği)en_US
dc.title.alternativeResearch of Mobile Banking Usage Intentions (A Case of Tekirdağ Namık Kemal University)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster