Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorVatan, Merve
dc.date.accessioned2021-07-12T08:22:32Z
dc.date.available2021-07-12T08:22:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/3927
dc.description.abstractAraştırma Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezinde çalışan cerrahi hemşirelerinde eğitim öncesi ve sonrası, Durum (Situation), Özgeçmiş (Background), Değerlendirme (Assessment), Öneri (Recommendation)’den oluşan SBAR iletişim modeli farkındalığını değerlendirmek amacıyla gerçekleştirildi. Araştırmanın evrenini Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezinde çalışan 220 cerrahi hemşiresi, örneklemi ise basit rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen 138 cerrahi hemşiresi oluşturdu. Veriler 1 Mart-30 Nisan 2019 tarihleri arasında literatür doğrultusunda araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” ve ‘‘SBAR İletişim Modeli Değerlendirme Formu” aracılığı ile yüz yüze görüşme yöntemi ile elde edildi. Verilerin değerlendirilmesinde nicel verilerin normal dağılıma uygunlukları Shapiro-Wilk test ve grafiksel incelemeler ile sınandı. Normal dağılım göstermeyen nicel değişkenlerin iki grup arası karşılaştırmalarında Mann- Whitney U test kullanıldı. Normal dağılım göstermeyen üç ve üzeri grupların karşılaştırmalarında ise Kruskal Wallis test ve ikili karşılaştırmaların değerlendirilmesinde Bonferroni-Dunn test kullanıldı. İstatistiksel anlamlılık p<0.05 düzeyinde değerlendirildi. Hemşirelerin toplam 18 soru üzerinden hesaplanan SBAR iletişim modeli farkındalık puan ortalamaları, eğitim öncesi 62.76±28.52, eğitimden hemen sonra 95,05±7,56 ve eğitimden 1 ay sonra 90.90±13.89 olarak saptandı. Eğitim öncesine göre; eğitimden hemen sonra ve eğitimden 1 ay sonra görülen puan ortalamalarındaki artış istatistiksel olarak anlamlı bulundu (p<0.05). Çalışılan birimler değerlendirildiğinde “ameliyathane hemşirelerinin” eğitim öncesi bilgi puan ortalamaları “yoğun bakım ve cerrahi servislerde” çalışan hemşirelere göre daha düşük bulunurken (54.17±36.82), eğitimden hemen sonra “ameliyathane hemşirelerinin” puan ortalamaları “yoğun bakım ve cerrahi servislerde” çalışan hemşirelere göre en yüksek (99.31±2.78), eğitimden 1 ay sonra ise 93.75±6.69 puan ortalaması ile yüksek bulundu. Araştırma bulguları hemşirelerin SBAR farkındalığının eğitim öncesine göre eğitimden hemen sonra ve eğitimden1 ay sonra arttığını gösterdi. Sağlık hizmetlerinde oluşan iletişim kaynaklı hataları önlemede SBAR’ın etkili olduğu, SBAR ile ilgili eğitimlere düzenli ve sürekli olarak hizmet içi eğitimlerde yer verilmesinin önemli olduğu düşünülmekte ve SBAR iletişim modelininin uygulamada kullanılması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe research was carried out in order to evaluate the awareness of SBAR communication model consisting of Situation, Background, Assessment, Recommendation before and after the training in the nurses working in Tekirdag Namik Kemal University Health Application and Research Center. The population of the study consisted of 220 surgical nurses working in the Health Application and Research Center and a sample of 138 surgical nurses selected by simple random sampling method. The data were obtained from face-to-face interviews with the Mod Personal Information Form u and u SBAR Communication Model Evaluation Form di prepared by the researcher between 1 March and 30 April 2019. In the evaluation of the data, the conformity of the quantitative data to the normal distribution was tested by Shapiro-Wilk test and graphical studies. The Mann-Whitney U test was used to compare the non-normal distribution of quantitative variables. Kruskal Wallis test and double comparisons were used in the comparison of three and more groups with no normal distribution. Bonferroni-Dunn test was used. Statistical significance was evaluated as p <0.05. The mean score of the SBAR communication model was 18.76 ± 28.52, 95.05 ± 7.56, and 90.90 ± 13.89, 1 month after the training. According to pre-education; The increase in the mean score after 1 month of training and 1 month after the training was statistically significant (p <0.05). When the units studied were lower than the nurses working in “intensive care and surgical services al, the average score of pre-training information of servis operating room nurses 7 was found to be lower (54.17 ± 36.82). the highest (99.31 ± 2.78), one month after the training was higher with a mean of 93.75 ± 6.69 points. Research findings revealed that the awareness of nurses' SBAR awareness increased immediately after the training and 1 month after the training. It is considered that the SBAR is effective in preventing communication-related errors in health services, and it is considered important to include regular and continuous in-service trainings on SBAR-related trainings and it is recommended to use SBAR communication model in practice.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHasta Güvenliğien_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectSBARen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectPatient Safetyen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectNursingen_US
dc.titleCerrahi hemşirelerinde eğitim öncesi ve sonrası SBAR iletişim modeli farkındalığının değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of SBAR Communication Model Awareness Before and After Training in Surgical Nursesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliğien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster