Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArslan, Haydar
dc.date.accessioned2021-06-04T08:30:29Z
dc.date.available2021-06-04T08:30:29Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/3885
dc.description.abstractKüreselleşme ve teknolojinin hızlı gelişmesiyle birlikte artan rekabet örgütlerde insan faktörünü çok daha önemli hale getirmektedir. İnsanın örgütle alakalı davranışlarını bilimsel yöntemler kullanarak incelemek hızla değişen dünyada örgütlere önemli avantajlar sağlamaktadır. Örgütsel sinizm çalışanların çalıştığı örgüte yönelik olumsuz davranış ve tutumları olarak tanımlanmaktadır. Y kuşağı ise doğum aralıkları arasında net bir anlaşma olmamasına rağmen 1981-2000 yılları arasında doğmuş kişiler olarak ifade edilmektedir. İş hayatının en genç ve sayıca egemen nesli olan Y kuşağı tüm dünyada ağırlıklarını hissettirerek birçok işletmenin çalışma yöntemlerini yeniden gözden geçirmelerine neden olmaktadır. Bu araştırmanın amacı, örgütsel sinizmin Y kuşağı çalışanlarına etkilerini ortaya koymaktır. Araştırma ile ilgili anketlere, Türkiye’de faaliyet gösteren katılım bankalarında çalışan 202 Y kuşağı çalışanı katılmıştır. Anketlerde genel (kişilik) sinizm ve örgütsel sinizmle alakalı sorular bulunmaktadır. İşgörenlerin genel (kişilik) sinizmlerinin ölçülmesine yönelik Wrightsman’ın (1992) geliştirmiş olduğu ve 2007 yılında Türkçeye Erdost vd. tarafından çevrilen hayata bakış açılarının ölçülebilmesi için 10 soruyu kapsayan genel (kişilik) sinizm ölçeğinden faydalanılmıştır. İşgörenlerin örgütsel sinizmlerinin ölçülebilmesi amacıyla Brandes’in (1997) geliştirmiş olduğu ve 2007 yılında Erdost vd. tarafından Türkçeye çevrilen 14 soruyu kapsayan ölçekten faydalanılmıştır. Örgütsel sinizme ait ölçekte bilişsel, duyuşsal ve davranışsal boyutlar yer almaktadır. İstatistiksel analizler, SPSS istatistik programına girilen veriler ile ulaşılan sonuçlar vasıtasıyla yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, örgütsel sinizmin Y kuşağı çalışanlarına etkileri ortaya konmuştur.en_US
dc.description.abstractWith the rapid development of globalization and technology, we have made the human factor much more advanced in competitive organizations. Analyzing the behavior of people related to the organization by using scientific methods provides significant advantages to organizations around the rapidly changing world. Organizational cynicism is defined as negative behaviors and attitudes of employees towards the organization they work. Generation Y is defined as people born between 1981-2000, although there is no clear agreement between birth intervals. Generation Y, which is the youngest and most ascendant generation in business life, makes the world feel the weight of many businesses and re examine the working methods of many enterprises. The aim of this study is to reveal the effects of organizational cynicism on Generation Y employees. 202 employees of Generation Y which has worked in participation banks in Turkey, has attended the surveys of the research. Questions in the surveys are about general (personality) cynicism and organizational cynicism. In order to determine the general (personality) cynicism level of the workers, the general (personality) cynicism scale, which was developed by Wrightsman (1992) to measure the persperctive on life, consisting of 10 questions, on the other hand, to determine the organizational cynicism level, Brandes’ 14 items scale, which was developed by Brandes (1997), was used to measure the point of view of the Turkish translation by Erdost etc. (2007). There are three dimensions in the organizational cynicism scale: cognitive, affective and behavioral. Statistical analysis were performed by means of the data entered into the SPSS statistical program. As a result of the study, the effects of organizational cynicism on Generation Y was revealed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKatılım Bankasıen_US
dc.subjectÖrgütsel Sinizmen_US
dc.subjectSinizmen_US
dc.subjectY Kuşağıen_US
dc.subjectParticipation Banken_US
dc.subjectOrganizational Cynicismen_US
dc.subjectCynicismen_US
dc.subjectGeneration Yen_US
dc.titleÖrgütsel sinimin y kuşağı çalışanlarına etkileri: Katılım Bankaları örneğien_US
dc.title.alternativeEffects of Organizational Cynicism on Employees of Generation Y: An Example of Participation Banksen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster