Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTanrıtanı, Begüm
dc.date.accessioned2021-03-16T05:32:37Z
dc.date.available2021-03-16T05:32:37Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/3852
dc.description.abstractBu tez, bir postmodern bildungsroman romanının, Postmodernizmin ve Postmodern kurgunun temel özellikleri ile olan ilişkisini irdeleyecektir. Bu tezin ana yaklaşımları David Mitchell’ın Black Swan Green romanını bir postmodern bildungsroman yapan postmodern etkenleri ortaya çıkarmak, bu romanın hangi yönlerden bir Bildungsroman özelliği taşıdığını belirlemek, ve nasıl Postmodernizim ile ilgili olduğunu saptamak şeklindedir. Bir çok edebi eleştirmenler tarafından sürekli deneyen ve yenilikçi bir yazar olarak görülen David Mitchell’ın eseri, postmodern bağlamda romanının öyküsel ve tematik yönlerine bakılarak analiz edilecektir, aynı zamanda da hikâyedeki karakter dinamikleri çok büyük önem taşımaktadır; bu yüzden, bu araştırmada ana karakterlerin, özellikle çocuk karakterler, postmodern bir çevrede nasıl temsil edildikleri, etraflarındaki diğer insanlarla nasıl etkileşimler içerisinde oldukları vb. ögeler yansıtılacaktır.en_US
dc.description.abstractThis thesis points out those characteristics of Postmodernism and postmodern fictionwhich would be most congenial in the approach to a particular type of novel, which is the Bildungsroman. The aim of the thesis is to identify certain postmodern elements that makes David Mitchell’s novel Black Swan Green a postmodern Bildungsroman and to demonstrate how, as a bildungsroman, it belongs to the postmodern context. Mitchell’s fiction, which is considered experimental and innovative by the literary critics, is analysed by looking at the narrative and thematic aspects of the novel in postmodern context and, at the character dynamics in the story which is very essential for the overall meaning of the story. For this reason, the study reflects on how the main characters, especially the child characters, are represented in a postmodern environment, and how the people interact with such an environment.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectpostmodern bildungsromanen_US
dc.subjectYenilikçien_US
dc.subjectPostmodernen_US
dc.subjectÇocuk karakterleren_US
dc.subjectPostmodern fictionen_US
dc.subjectBildungsromanen_US
dc.subjectExperimentalen_US
dc.subjectChild charactersen_US
dc.titleDavin Mitchell’s black swan green end the childhood perspective of formative process within and beyond the postmodern contexten_US
dc.title.alternativePostmodern Bağlamda David Mitchell’in Black Swan Green Romanının Ana Karakterinin Çocuk Perspektifinden Gelişme Sürecien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster