Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaşcı, Duygu
dc.date.accessioned2021-03-09T05:29:11Z
dc.date.available2021-03-09T05:29:11Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/3848
dc.description.abstractBu çalışma, aynı zamanda bir edebi sistem ve/veya edebi gelenek olarak da tanımlanabilen Bildungsroman edebi türünün gelişimini ve çağdaş İngiliz edebiyatındaki yerini incelemektedir. Viktorya dönemi İngiliz edebiyatında geleneksel formuna ulaşan bildungsroman, bu çalışmada Monica Ali’nin Brick Lane romanı üzerinden Modernism ve Postmodernism dönemlerinde edindiği yeni unsurlar ve ilkeler yönünden değerlendirilmektedir. Çalışmanın odak noktası bildungsromanda en temel unsur olarak kabul edilen baş karakter ve onun gelişiminin Postkolonyal düzlemdeki inşaası üzerinedir. Brick Lane Bangladeş’ten İngiltere’ye göç eden bir kadın olan Nazneen’in kişisel gelişimi açısından değerlendirildiğinde çağdaş İngiliz edebiyatındaki haliyle bildungsroman edebi türüne örnek oluşturabilecek niteliktedir. Kendisi de Bangladeşli olan ve küçük yaşta İngiltere’de yaşamaya başlayan Monica Ali, Brick Lane’de Bangladeş’te doğup büyüyen ve genç yaşta evlendiğinde İngiltere’ye göç eden bir kadının fiziksel, zihinsel ve sosyal gelişimini anlatmaktadır. Bu bağlamda, Nazneen’in yanı sıra diğer karakterleri de Nazneen’in kişisel gelişimine olan etkileriyle ve kendi kişisel ve sosyal gelişimlerini kültür ve kimlik alanında değerlendirmek mümkündür. Bu açıdan, Monica Ali'nin romanı Brick Lane, İngiliz edebiyatında bildungsroman edebi türünün gelişimi bağlamında ve Postkolonyal edebiyat kuramcılarının göç ve kültürün kişilik oluşumuna etkisi üzerine çalışmaları açısından incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study examines the development of the Bildungsroman literary genre, which can be also described as a literary system and / or literary tradition, and its place in contemporary English literature. Bildungsroman, which reached its traditional form in Victorian English literature, is evaluated in this study through Monica Ali’s novel: Brick Lane in terms of the new elements and principles the genre acquired in Modernism and Postmodernism. The focus in the study is on the identity formation of the main character, which is considered to be the central element in the Bildungsroman, and on her personal developmental process according to the Postcolonial context. Brick Lane is exemplary to the Bildungsroman literary genre in contemporary English literature when it is analysed with regard to the personal development of Nazneen, a woman who immigrated from Bangladesh to England. Monica Ali, who is also from Bangladesh and started living in England at an early age, narrates the physical, mental and social development of a woman who was born and raised in Bangladesh and immigrated to the United Kingdom when she married at a young age. In this context, it is possible to evaluate other characters besides Nazneen with their impact on the personal development of Nazneen and within their own personal and social development in respect to culture and identity. From this point of view, Monica Ali's novel Brick Lane is analysed within the context of the development of Bildungsroman literary genre in English literature and with regard to the Postcolonial literary theory on the effect of migration and culture on personality formation.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKimliken_US
dc.subjectGöçen_US
dc.subjectKendi ve başkasıen_US
dc.subjectMelezliken_US
dc.subjectKişilik bölünmesien_US
dc.subjectKadın öznelliğien_US
dc.subjectBrick Laneen_US
dc.subjectMonica Alien_US
dc.subjectİdentityen_US
dc.subjectMigrationen_US
dc.subjectSelf and otheren_US
dc.subjectHybridityen_US
dc.subjectSplit identityen_US
dc.subjectFemale subjectivityen_US
dc.titleBuilding female identity within immigrant background in Monica Ali’s brick laneen_US
dc.title.alternative: Monica Ali’nin Brick Lane Romanında Göçmen Kökeninde Oluşturulan Kadın Kimliğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster