Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞarlar, Çağrı
dc.date.accessioned2020-11-04T13:06:20Z
dc.date.available2020-11-04T13:06:20Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/3809
dc.description.abstractBu çalışma, Ortaçağ oyunlarındaki Şeytan karakterine odaklanarak, Ortaçağ dramasındaki kutsal ve temsillerini tartışmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada; Şeytan karakterinin bir profan imgesi ve Ortaçağ dramasının sekülerleşmesinin ilk örneği olduğu fikrine aykırı olarak; Şeytan kutsalın temsili bir örneği olarak ele alınmıştır. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Araştırmacı birici bölümde, Ortaçağ toplumunun bilişsel ve sosyal durumu ile ilgilenmiştir. İlk olarak, Ortaçağ toplumunu oluşturan dinamikler tartışılmıştır. Daha sonar Tiyatro ile Kilise arasındaki karşılıklı ilişki ele alınmıştır. İkinci bölümde oyunlardaki Şeytan karakterine odaklanılmıştır. Ortaçağ Şeytan kavramı ikili düşünce sistemi yoluyla ele alınmıştır. Dönem oyunlarındaki; The Creation and The Fall of Angels, The Fall of Man, The Deliverance of Souls; Şeytan karakteri tezin argümanını desteklemek adına incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis work aims to discuss the sacred and its representations in medieval drama by focusing on the character of the Devil in medieval plays. In this work; contrary to the notion that the Devil is a figure of profane and the first example of the secularization of the medieval drama; the Devil is taken as an example of representation of the sacred. This work consists two chapters. In section one, the researcher dealt with the the cognitive and social situation of medieval society. First, the dynamics that constitute the medieval society are discussed. Afterwards, the correlation between theatre and church is handled. In chapter two, the focus is on the character of the Devil. The concept of the Devil is in Medieval period is dealt with via oppositional thinking. In addition, The Devil in cycle plays; The Creation and The Fall of Angels, The Fall of Man, The Deliverance of Souls; is analysed to support the argument of this thesis.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKutsalen_US
dc.subjectProfaneen_US
dc.subjectOrtaçağ tiyatrosuen_US
dc.subjectŞeytanen_US
dc.subjectSekülerleşmeen_US
dc.subjectDönem oyunlarıen_US
dc.subjectİkili düşünce sistemien_US
dc.subjectWakefield oyunlaren_US
dc.subjectSacreden_US
dc.subjectMedieval dramaen_US
dc.subjectThe devilen_US
dc.subjectSecularizationen_US
dc.subjectCycle playsen_US
dc.subjectBinary thinkingen_US
dc.subjectWakefield cycleen_US
dc.titleThe profane vs. the sacred in medieval theatreen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster