Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNogay, Yakup
dc.date.accessioned2020-01-14T06:43:21Z
dc.date.available2020-01-14T06:43:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/3416
dc.description.abstractÖzellikle, insan beslenmesindeki önemi ve diğer kullanım alanlarındaki zenginliği düşünüldüğünde, “Sıcak İklim Tahılı” ve “Tarla Bitkisi” olan mısırın danesi, büyük bir öneme sahiptir. Bu nedenle araştırmada, mısır bitkisinin temel taşı olan mısır tohumunun çeşitler bazında pazar durumu ve çeşitlerin üreticiler tarafından tercih edilme sebepleri araştırılmak istenmiştir. Araştırmanın temel amacı; Türkiye’nin en fazla mısır üreten dördüncü, Marmara Bölgesi’nin ise birinci ili durumunda olan Sakarya’da mısır tohumluğu üreten, satan, tüm özel ve kamu kuruluşlarının tohumluk pazarındaki durumlarını araştırmak ve mısır üreticilerinin çeşit tercihlerini etkileyen faktörleri ortaya koymaktır. Sakarya ili örneği ile mısır tohumluk pazarının bir bütün olarak incelenmesi, piyasadaki mısır çeşitlerinin saptanması ve yoğun rekabetin olduğu piyasadaki sorunların, kuruluşların pazar payını etkileyen faktörlerin belirlenmesi de araştırmanın diğer amaçlarındandır. Araştırma bulgularına göre, Sakarya’da 2014 yılı itibariyle Pioneer-DuPont firmasının Pazar payı %84,7, Dekalb-Monsanto firmasının %9,2, Limagrain firmasının %1,9, Agromar firmasının %1,5, Syngentha firmasının %0,8, May firmasının %0,8, Seminis firmasının %0,8 ve Golden West firmasının Pazar payı ise %0,3 olarak tespit edilmiştir. Üreticilerin firmalardan beklentileri arasında, “Tohumluğa garanti vermesi” Likert Ölçek Analizine göre 5 üzerinden 5 puan alarak, en fazla önem verilen husus olmuştur. Üreticilerin mısır tohumluğu tercihlerine etki eden çevresel etkenlerden “Çevrede denenmiş olması” 4,9 puan, bitkisel özelliklerden “Verim kapasitesinin yüksek olması” 5 puan ile en önemli hususlar olarak belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn particular, considering the importance of human nutrition and its richness in other areas of use, corn grain, which is “summer grains” and “field crop”, has a great importance. Therefore, in this research, corn seed which is the crucial for corn plant, market conditions in terms of seed varieties and reasons for being preferred by farmers intended to investigate. The main purpose of the research, it is Turkey's fourth-largest corn producer and Marmara Region’s is the first in Sakarya province, public and private sector organizations producing, selling corn seed, to investigate their status in the seed market and to determine the factors affecting the maize seed preferences of maize producers. İn this study, with sample of Sakarya Province, examine of the corn seed market as a whole, find of corn seed varieties in the market and, questions in this market where intense competition, the determination of the factors affecting the market share of the organizations is one of the other purposes of the research. According to research findings; in the Sakarya province, Pioneer-DuPont's market share was 84.7%, 9.2% for Dekalb-Monsanto, 1.9% for Limagrain, 1.5% for Agromar, 0,8% for Syngentha, 0.8% for May, 0.8% Seminis and 0.3% for Golden West in 2014. Among the expectations of the producers from the companies, “provide seed guarantee” was the most important point by taking 5 points out of 5 according to Likert Scale Analysis. The most important issues detected for example, affecting producers' seed preferences of environmental impact “Tested in the environment” 4.9 points, plant characteristics “High yield capacity” 5 points.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMısıren_US
dc.subjectmısır tohumluğuen_US
dc.subjectpazar payıen_US
dc.subjectüretici tercihlerien_US
dc.subjectCornen_US
dc.subjectcorn seeden_US
dc.subjectmarket shareen_US
dc.subjectfarmer preferencesen_US
dc.titleMısır tohumluğu pazar araştırması ve üreticilerin mısır tohumluğu tercihlerini etkileyen faktörler: Sakarya ili örneğien_US
dc.title.alternativeMARKETING RESEARCH OF CORN SEEDS AND FACTORS AFFECTING PREFERENCES OF FARMERS: THE CASE OF SAKARYA PROVINCEen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Tarım Ekonomisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster