Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDağlı, Şeyda
dc.date.accessioned2020-01-06T07:43:34Z
dc.date.available2020-01-06T07:43:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/3357
dc.description.abstractBu çalışmada, önce literatür araştırması yapılmış ardından hazır giyim sektöründe moda ve markanın etkileri incelenmiş ve Türkiye, İtalya, İspanya karşılaştırılması yapılmıştır. Araştırmada, sanayinin genel durumu ele alınmış ve buradan yola çıkarak da hazır giyim sektörünün durumu hakkında bilgi verilmiştir. Sonrasında bu sektörün modayla ve markalaşmayla ilişkisi incelenmiş modanın tarihsel gelişimi üzerinde durulmuştur. Hazır giyim sektörünün, Türk ekonomisinin dışa açılmasında en önemli sektörlerden olduğu ve yaşadığı bu gelişim süreci anlatılmıştır. Sektörde kapitalizmin, sanayi devriminin ve sosyal medyanın etkileri üzerinde durulmuştur. Hazır giyim sektörü ülke ekonomimizin son yıllarda, gerek giriş ve çıkışlarının gerekse de ürünlerin değişiminin çok kolay olduğu bir sektör olmasından dolayı, tercih edilen olmuştur. Ve tabi bu durum üreticiler ve tüketicilerin arasında bir bağ kurulmasına ön ayak olmuştur. Bu bağa da “marka” denilmiştir. Markanın ülkelerin ihracat ve ithalatında önemli bir yerinin olduğuna değinilmiştir. Ayrıca marka ekonomisinde İtalya, İspanya ve Türkiye karşılaştırması yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, firstly made a literature research on fashion, secondly examined the apparel industry on brand’s effects and comparion of Turkey, Italy, Spain. Research showed the overall situation of the industry, and from here, the information was given about the garment sector. After, examined the relationship between this sector and Fashion\ branding and focused on the historical development of fashion. Stated that garment sector is the most important sectors in the Turkish economy for exporting and explained the development and capitalism, are also emphasized. The garment sector, since import and export of the products and also changes is very easy became chosen in our country’s economy in recent years. And, of course, in this case a hook between the brand is an importtant place in the Country’s export and import. And also comparison done between Italy, Spain and Turkey.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHazır Giyimen_US
dc.subjectModaen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectÜlkeler arası karşılaştırmalı Analizen_US
dc.subjectThe Garmenten_US
dc.subjectFashionen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectInternational Comparative Analysisen_US
dc.titleHazır giyim sektöründe moda ve marka ekonomisi: Türkiye-İtalya-İspanya karşılaştırmalı analizien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma İktisadı Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster