Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaymaz, Çisem
dc.date.accessioned2019-12-27T11:43:37Z
dc.date.available2019-12-27T11:43:37Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/3339
dc.description.abstractSağlık turizmi tedavi olmak, şifa bulmak ve iyileşme adına bir ülkeden diğer ülkeye yapılan seyahat olarak tanımlanmaktadır. Sağlık turizmi son yıllarda tüm dünyada oldukça önem kazanan bir turizm çeşidi haline gelmiştir. Dünyada ulaşım ve haberleşme olanaklarının artması, insanların boş zamanlarının çoğalması, turizmin yükselişi ile birlikte son yıllarda insanların kendi ülkelerindeki tedavi imkanlarının kısıtlı olması veya pahalı olması ve farklı ülkelerden sağlık hizmeti alma isteği ‘’Sağlık Turizminin’’ oluşmasına neden olmuştur. Sağlık turizmi gelişmekte olan ve gelişmiş ülkelerde yeni bir pazar oluşturduğu için büyük önem arz etmektedir. Ekonomik katkısı fazla olduğundan ülkeler turist çekme yarışına girmişlerdir. Türkiye’de sağlık turizmi için uygun imkanlar mevcut olmakla birlikte sağlık turizmi alanında oldukça yüksek potansiyele sahip ülkelerden birisidir. Türkiye’den bu alanda lider ülkeler arasına girebilmek, rekabet edebilmek ve pastasından düşen payı alabilmek için yatırım ve tanıtım çalışmalarının arttırılması beklenmektedir.en_US
dc.description.abstractMedical tourism is a kind of tourism in which patient travels to another destination for medical and wellness services to cure and recovery. Medical tourism is a growing phenomenon and it is becoming more and more important in the whole world. Whith the improvement of transportation and communication infrastructure, growing of leuisure time and rise of mass tourism people started moving to other destinations domestic and abroad to get medical care either because of limited treatment options or high costs in their own country. This is the underlying cause of medical tourism. Because it is a new market and it holds a critical position both in developed and devoloping countries, to be able to get bigger share from this emerging market countries are competing with each other. Turkey has a huge potential for medical tourism. To get the biggest share it deserves Turkey needs more investment and more advertising.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSağlıken_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectSağlık Turizmien_US
dc.subjectMedikal Turizmen_US
dc.subjectHealthen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectHealth Tourismen_US
dc.subjectMedical Tourismen_US
dc.title2010 sonrasında Türkiye’ de sağlık turizmi’ nin gelişimien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sağlık Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster