Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKahraman, Nesli
dc.date.accessioned2019-12-27T11:39:19Z
dc.date.available2019-12-27T11:39:19Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/3338
dc.description.abstractYapılan araştırma sonuçları, bireylerin iş ve özel yaşamında, mutluluk ve başarıyı sağlamadaki en önemli etkenlerden birinin duygusal zekâ olduğunu ortaya koymaktadır. Bu sonuçlar duygusal zekâyı, günümüzde araştırmalara konu olan bir kavram haline getirmiştir. Duygularını kontrol edebilen işgörenlerin çalışma hayatında daha başarılı oldukları görülmüştür. Bu araştırmanın amacı, çalışma hayatında duyguların yönetimini vurgulamak ve duygusal zekânın kendilik kontrolü üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Araştırma ile ilgili anketlere, Tekirdağ ilinin Çorlu ilçesinde bulunan toplam 6 liseden 216 öğretmen katılmıştır. Araştırmada kullanılan Schutte Duygusal Zekâ Ölçeğinde, öğretmenlerdeki duygusal zekâ durumu üç faktör altında incelenmiş olup, „?iyimserlik ruh halinin düzenlenmesi??, „?Duyguların değerlendirilmesi??, „?Duyguların Kullanımı?? analiz edilerek, Rotter?ın Denetim Odağı Ölçeği ile aralarındaki ilişkiler tespit edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, çalışma hayatımızda duygusal zekâ?nın kendilik kontrolüne etkisi ortaya konmuştur.en_US
dc.description.abstractThe research results show that emotional intelligence is an important factor to ensure happiness and success in business and private life.These results suggest, emotional intelligence, today has become a concept that is the subject of research. The working life of employees who can control their emotions were found to be more successful. The purpose of this research is to determine the impact on the emotional intelligence of self-control and highlight the management of our emotions in working life. 216 teachers, from 6 high schools, are participated for this research in Çorlu, Tekirdağ.Emotional intelligence situation in the teachers were examined three factors under the Schutte emotional intelligence scale. These factors are, “The optimistic mood regulation”, “Evaluation of emotion”, “Use of emotion”. Rotter's Locus of Control Scale were used for the relationship between these three factorsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDuygu Yönetimien_US
dc.subjectDuygusal Zekâen_US
dc.subjectKendilik Kontrolüen_US
dc.subjectÖğretmen Eğitimien_US
dc.subjectEmotional Managementen_US
dc.subjectEmotional Intelligenceen_US
dc.subjectLocus of Controlen_US
dc.subjectTeacher Trainingen_US
dc.titleÇalışma hayatında duyguların yönetimi ve öğretmenlerdeki duygusal zeka’ nın kendilik kontrolü üzerindeki etkisinin araştırılmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster