Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOtrar, Mustafa
dc.contributor.authorDönmez, Dinçer
dc.contributor.authorUzel, Bingül
dc.date.accessioned2019-03-11T11:20:34Z
dc.date.available2019-03-11T11:20:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/3117
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, orta ergenlik dönemindeki öğrencilerin benlik algılarının mükemmeliyetçilik düzeylerini yordayıcılığını incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre tasarlanmıştır. Araştırma kapsamında öğrencilerin benlik algısı ve mükemmeliyetçilik düzeyleri çeşitli kişisel özellikler açısından da incelenmiştir. Araştırmada benlik algılarını ölçmek amacıyla Öner (1986) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Piers-Harris’in Çocuklarda Öz Kavramı Ölçeği, mükemmeliyetçilik düzeylerini ölçmek amacıyla da Kırdök (2004)’ün geliştirdiği Olumlu Olumsuz Mükemmeliyetçilik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Tekirdağ'daki ortaokullarda öğrenim gören orta ergenlik dönemindeki öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Tekirdağ'da yer alan ortaokullar arasında seçkisiz küme örnekleme yöntemiyle belirlenmiş 12 ortaokulda okuyan 609 orta ergenlik dönemindeki öğrenci oluşturmuştur. Çalışmanın sonunda benlik algısı puanlarının mükemmeliyetçilik puanlarını anlamlı şekilde yordadığı, benlik algısı mutluluk alt ölçeği cinsiyete, rehberlik hizmetlerinden destek alma değişkenine göre anlamlı şekilde farklılaştığı saptanmıştır. Olumlu-olumsuz mükemmeliyetçilik alt ölçeklerinde ise değişkenlerin hiçbirinin anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of his research to determine the predictive power of self-concept on perfectionism levels of the middle adolescence period's students. In this study correlational design was used. Within the scope of the research, self-perception and perfectionism levels of the students were examined in terms of various personal characteristics. To measure children’s self-concept levels, Piers-Harris Children’s Self Concept scale were used. And to measure children’s perfectionism levels, Positive and Negative Perfectionism Scale was used. The population of the study is students who are in the middle adolescence period in Tekirdağ. In this study randomly cluster sampling method was used. The sample was comprised of 12 schools which are located in Tekirdağ. Overall, 609 students were included to study. At the end of the study, it was found that the self-perception scores significantly predicted the perfectionism scores, and the self-perception happiness subscale differed significantly between gender groups, and taking support from guidance services variable. In the positive-negative perfectionism subscales, there is no significant differences in demographic variables.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectorta ergenlik dönemindeki öğrencileren_US
dc.subjectolumlu mükemmeliyetçiliken_US
dc.subjectolumsuz mükemmeliyetçiliken_US
dc.subjectbenlik algısıen_US
dc.subjectmiddle adolescence period's studentsen_US
dc.subjectpositive perfectionismen_US
dc.subjectnegative perfectionismen_US
dc.subjectself-concepten_US
dc.titleORTA ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN BENLİK ALGILARININ MÜKEMMELİYETÇİLİK DÜZEYLERİNİ YORDAMA GÜCÜen_US
dc.title.alternativeTHE PREDICTIVE POWER OF SELF CONCEPT ON PERFECTIONISM LEVELS OF MIDDLE ADOLESCENCE STUDENTSen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofHUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid173355en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue12en_US
dc.identifier.startpage235en_US
dc.identifier.endpage254en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster