Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCoşar Çelik, Seda
dc.date.accessioned2019-03-11T08:47:39Z
dc.date.available2019-03-11T08:47:39Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/3116
dc.description.abstractThe sensation genre in the 1860s stirred fierce discussions regarding scandalous, sensational and unconventional representations of women in fiction. This is because the 1860s sensation novels appealed more to a female readership, and thus potential influences of adulterous, bigamous and/or criminal women characters on women readers alarmed literary circles of the said period. On the other hand, feminist literary critics in twentieth century tended to read such unusual and controversial fictional representations in women’s writing as a sign of resistance and feminist revival in Victorian literature. There were opposing views too, though. They rather focused on anti-feminist and at times disciplinary treatment of women characters, who transgressed rooted sexual, social and cultural norms. The approach in this study is closer to the latter view in that the article aims to reveal the ambivalent nature of such narratives by paying attention to the contradiction between feminist and subversive content and its anti-feminist treatment. To do this, the article offers a detailed analysis of one of the best examples of the sensation genre, which is Lady Audley’s Secret (1862) by Mary Elizabeth Braddon.en_US
dc.description.abstract1860ların sansasyonel romanları, alışılmadık ve sıradışı kadın karakterleri nedeniyle yazıldıkları dönemde hararetli tartışmaların çıkmasına neden olmuştur. Çünkü, bu romanlar daha çok kadın okur kitlesine hitap etmiş ve zina yapan, iki eşli ya da bir şekilde suça bulaşmış kadın karakterlerin kadın okurlar üzerindeki olası etkileri edebi çevreleri endişelendirmiştir. Öte yandan, yirminci yüzyıl feminist edebi eleştirmenler bu olağandışı ve tartışmalı kadın temsiliyetini feminist uyanışın dönem edebiyatındaki yansıması olarak yorumlama eğilimi göstermişlerdir. Fakat, bunun tam tersi yaklaşımlardan bahsetmek de mümkün. Örneğin, cinsel, sosyal ve kültürel normların dışına çıkan kadın karakterlerin romanlarda cezalandırıldığı ve disipline edildiğine vurgu yapan farklı okumalar de bulunmaktadır. Bu çalışmanın yaklaşımı ikinci görüşe daha yakındır. Bu makale anlatılardaki feminist içeriğin aslında anti-feminist bir bakış açısı ile ele alındığına vurgu yapmayı amaçlar. Bunun için sansasyonel roman türünün en iyi örneklerinden kabul edilen Mary Elizabeth Braddon’ın Lady Audley’nin Sırrı (1862) başlıklı romanının detaylı okuması sunulacaktır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMary Elizabeth Braddonen_US
dc.subjectLady Audley’s Secreten_US
dc.subjectsensation novelen_US
dc.subjectLady Audley’nin Sırrıen_US
dc.subjectsansasyonel romanen_US
dc.titleFEMINIST AMBIVALENCE IN MARY ELIZABETH BRADDON’S LADY AUDLEY’S SECRETen_US
dc.title.alternativeMARY ELIZABETH BRADDON’UN LADY AUDLEY’NIN SIRRI BAŞLIKLI ROMANINDA FEMİNİST ÇELİŞKİen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofHUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid185743en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue12en_US
dc.identifier.startpage215en_US
dc.identifier.endpage234en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster