Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAvcı, Mehmet Güven
dc.date.accessioned2018-09-07T10:28:38Z
dc.date.available2018-09-07T10:28:38Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/2996
dc.description.abstractSuçun özellikle şiddet suçlarının artışı istatistiksel olarak yayınlanan raporlardan görülmektedir. Ancak bu olgunun önemli bir toplumsal sorun olarak ortaya çıkışına ait sosyolojik veriler şiddet suçlarına ait rakamların dışında toplumsal yaşamda bireylerin gösterdiği genel davranış biçimleri ve toplumsal taleplerdir. Günümüzde suç ve şiddet eylemlerinin gerek toplumsal bir olgu gerekse önemli bir toplumsal sorun olarak tespit edilmesi yaşanan şiddet eylemlerinin sonucunda bireylerde oluşan korku ve güvensizlik duygusunun ortaya çıkardığı güvenlik temelli yaşam biçimidir. Bu yaşam biçimi ve oluşan talep suç, şiddet ve güvenlik kavramlarına dayanan bir pazarlama ve reklam dilinin oluşmasına yol açmıştır. Bu dilin ürettiği algı bireylerde “kötü dünya sendromu” olarak ortaya çıkmakta ve sürekli bir güvenlik talebi ve arayışına dönüşmektedir. Bu durum öncelikle mekanda bir ayrışmaya yol açma eğilimindedir. Zenginliğin getirdiği mekânsal ayrışma orta sınıflarda güvenlik temelinde mekânsal bir ayrışmaya yol açmaktadır. Güvenli mekan talebinin yanı sıra özel güvenlik talebi, güvenlik kameraları tüketimi, alarm sistemleri, çantalarda taşınan gazlı spreyler… vb. ciddi bir güvenlik arayışının göstergesidir. Bu arayış ve talebin ortaya çıkışında bireylerin birebir şiddet ve suçla karşılaşmalarından çok, duyulan, görülen ya da öğrenilen şiddet eylemlerinden kendilerini koruma amacının yanı sıra şiddet suçlarının kullanılarak yaratılan korku kültürünün bir pazarlama aracı haline gelmesinin ve bu amaçla insanlarda sürekli her an bir saldırı olabileceği duygusu yaratılmasının da etkili olduğu görülmektedir. Bu bildiri suç ve şiddetin bir araç olarak güvenliğin pazarlanmasında kullanılış biçimini incelemektedir.en_US
dc.description.abstractİt is apparent that crime, especially violent crimes has increased according to the recent statistics and reports. But the sociologic data regarding the occurance of this fact as a social problem comprises not only the number of violent crimes but also behavior patters and social demands. Today, crime and violence is seen as a social fact and problem so the feeling of fear and insecurity arises out of the violent acts brings about a life pattern based on security. So, the mentioned life-pattern sparked off a marketing language which is based on crime, violence and security. Their language created the perception of “mean world syndrome” and society is in need of a more secure World. This fact tends to engender a dissociation in the context of space. İn the middle class there is a spatial disintegration based on security. A demand for a secure housing, CCTV, private security services, alarm systems, self-defence sprays an so on. They all indicate a “seeach of security.” İt is clear that the demand for security is not originated from personal experiences of crime and violence. People are in need of protecting themselves against violent acts as a requit of the culture of fear which has become a tool of marketing and advertising. This paper examines the way criminality and violence are used to market security as a means.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectViolenceen_US
dc.subjectCrimeen_US
dc.subjectSeeking and Consuming Securityen_US
dc.subjectMarketing Securityen_US
dc.subjectŞiddeten_US
dc.subjectGüvenlik Arayışı ve Tüketimi
dc.subjectGüvenliğin pazarlanması
dc.subjectsuç
dc.titleGüvenliğin Pazarlanması: Bir Pazarlama Aracı Olarak Suç Ve Şiddeten_US
dc.title.alternativeMarketing Security: Crime And Violence As A Marketing Tool)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBalkan Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümüen_US
dc.authorid273367en_US
dc.identifier.volumeÖzel Sayıen_US
dc.identifier.issueICOMEPen_US
dc.identifier.startpage9en_US
dc.identifier.endpage16en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster