Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaydırgan, Tuğçe
dc.date.accessioned2018-07-31T11:20:27Z
dc.date.available2018-07-31T11:20:27Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/2924
dc.description.abstractGünümüzde katı atık miktarındaki artışın yarattığı ciddi çevresel problemlerden dolayı kentsel alanlarda yaşanan en önemli sorunlardan biri katı atıkların yönetimi olmuştur. Kentlerin büyük bir çoğunluğu katı atık yönetiminde mevcut düzenlemelerin etkin olmayışı, organizasyon ve planlama hakkında bilgi noksanlığı ve finansal kısıtlamalardan dolayı sorunlar yaşamaktadır. Çevre politikaları genellikle çeşitli yönetim kademeleri arasında belli bir sistem çerçevesinde oluşturulmaktadır. Bu sistem içinde yer alan mahalli idare birimlerinin görev ve sorumluluk alanı içinde çevrenin korunmasıyla ilgili uygun rollere sahip olması gerekir. Mahalli idareler, çevre ile ilgili görev ve sorumlulukları yasalarla açıkça belirlenmiş yönetim birimleridir. Hem çevre sorunlarının ulaştığı boyut, hem de yasalarla yapılan düzenlemeler mahalli idareleri çevre konusunda önemli yönetim birimleri haline getirmiştir. Mahalli idarelerin en önemli maliyet kalemlerinin başında temizlik hizmetleri, evsel atık toplama ve taşıma işi gelmektedir. Bu sebeple kentsel bazda en önemli çevre politikası araçlarından biri olarak evsel katı atık tarifelerinin belirlenmesi ile bunun atık üreticilerine yansıtılması gerekliliği söz konusudur. Bu noktada Mahalli İdarelerin zaten kısıtlı olan mali kaynaklarını kirleten öder prensibi uyarınca atık üreticisinden tahsili büyük önem kazanmaktadır. Zaten mevcut mevzuatta 27.10.2010 tarih ve 27742 sayılı resmi gazetede yayımlanan “Atıksu Altyapı ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik” maddeleri uyarınca Mahalli İdareler, evsel katı atık ücret tarifelerini belirlemek ve yönetmeliğin yayım tarihinden itibaren bir yıl içerisinde uyum sağlamakla yükümlüdür. Fakat yayım tarihinden itibaren uyum sağlayamayan idareler için her yıl ek süre verilerek uyum sağlayamayan idarelere zaman tanınmaktadır. Bu da Mahalli İdarelerin tarifelerin belirlenmesi zorlu bir süreç olduğunu ve uyum sağlama açısından karşılaşılan güçlükleri aşmak için çok kapsamlı bir çalışma gerekliliğini göstermektedir. Hazırlamış olduğumuz çalışmada evsel katı atık tarifeleri belirlenirken, karşılaşılan sorunlara yol gösterici olması, bir örnek teşkil etmesi amaçlanmıştır.en_US
dc.description.abstractToday one of the most important problems faced by urban areas is the management of solid waste due to environmental problems created by the increase in the amount of solid waste. The majority of cities are experiencing problems due to ineffective regulations in solid waste management, lack of information about organization and planning, and financial constraints. Environmental policies are generally formulated in the context of a certain system between several levels of government. The duties and responsibilites of Local Authorities that located in this system should include appropriate roles for the protection of the environment. Local Authorities are the administration units of which tasks and responsibilities about the environment are clearly defined by laws. Both the dimension that the environment problems have reached and the arrangements done by laws have made the Local Authorities important administration units. The most important cost items of the Local Authorities are cleaning services, domestic waste collection and transportation work. iiiort his reason, one of the most important environmental policy tools in urban areas is to determine the tariffs for domestic solid waste and to reflect this to waste producers. At this point, due to the limited financial resources of Local Authorities, collection of pollution costs from the waste producers with the principle of “Polluter Pays” have a great importance. In accordance with the existing legislation of “Regulations Regarding the Procedures and Principles to be Observed in the Determination of Wastewater Infrastructure and Domestic Solid Waste Disposal Facilities Schedules” published in the Official Gazette dated 27.10.2010 and numbered 27742, local authorities are obliged to set tariffs for domestic solid waste and to implement them within one year from the date of publication of regulation. However, for Authorities that can not adapt from the date of publication, additional time is given each year to support their adaptation to tariff. This suggests that it is a difficult process to determine the tariffs for Local Authorities and it has needed comprehensive study to overcome the difficulties in terms of adaptation. This study is prepared to be an example and a guide to the problems encountered when designing domestic solid waste tariffs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇevreen_US
dc.subjectKatı atıken_US
dc.subjectEvsel katı atıken_US
dc.subjectMahalli idareleren_US
dc.subjectTarifeen_US
dc.subjectEnvironmenten_US
dc.subjectSolid Wasteen_US
dc.subjectDomestic Solid Wasteen_US
dc.subjectLocal Authoritiesen_US
dc.subjectTariffen_US
dc.titleMahalli idareler için evsel katı atık tarife belirleme yöntemien_US
dc.title.alternativeHOUSEHOLD SOLID WASTE TARIFF DETERMINATION METHOD FOR LOCAL ADMINISTRATIONSen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Çevre Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster