Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGünday, Rıfat
dc.contributor.authorÇakır, Fahriye
dc.contributor.authorAtmaca, Hasan
dc.date.accessioned2018-07-24T12:08:08Z
dc.date.available2018-07-24T12:08:08Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/2875
dc.description.abstractDil üzerine bilgi ile dili etkin kullanma arasında sıkı bir bağıntı söz konusudur. Bir dilin dilbilgisini tanımadan onun söz dizimsel, yapısal ve anlamsal özelliklerini keşfetmek olanaksızdır ve bir dile yeterince hakim olmadan dil becerilerini geliştirmek güçtür. Şayet dil bir sistem olarak kabul edilirse, o dilde anlayabilmek ve üretebilmek için bu sistemin kodlarını tanımaya gereksinim duyulmaktadır. Cümlenin öğelerini yerlerinde kullanabilmek, doğru iletişimi kurabilmek ve kendini sözlü ve özellikle de yazılı ifade edebilmek için dilbilgisi kurallarının kullanımını bilmek kaçınılmazdır. Dilbilgisi öğretiminin önemi zaman zaman azalsa ya da bir yöntemden diğerine değişse de dilbilgisi yabancı dil öğretimindeki vazgeçilmez yerini korumaktadır. Hedef dilin dilbilgisini öğretmek için sekiz farklı yol izlenmektedir: örtülü ve açık dilbilgisi, tümevarım yoluyla ve tümden gelim yoluyla dilbilgisi, bağlamsal ve bağlam dışı dilbilgisi, etken ve edilgen dilbilgisi. Ayrıca dilbilgisi, sözcük, yazım, cümle ve metin boyutunda da ele alınabilir. Bu çalışmada açık dilbilgisi ve örtük dilbilgisi konusunu ele alacağız. Örtük dilbilgisi öğretimi, kuramsal bilgilere ve dilbilgisi açıklamalarına başvurmadan hedef dilin kullanımını öğrenenlere kazandırmayı hedeflemektedir. Böyle bir yol izlendiğinde sezgisel bir öğrenim söz konusudur. Açık dilbilgisi öğretiminde ise ders kitabı veya öğretmen tarafından kuralların betimlenmesi ve açıklanması şeklinde bir yol izlenmektedir. Burada kuralları açık bir şekilde tanıma olanağı sunulduğu için bilişsel bir öğrenme söz konusudur. Ayrıca bu çalışmada açık dilbilgisi ve kapalı dilbilgisinin dil becerilerinin geliştirilmesinde oynadığı rolü irdeleyeceğiz. Sonuç olarak yabancı dil öğreniminde hangi yolla izlemenin daha etkili olduğu sorusuna yanıt arayacağız.en_US
dc.description.abstractIl y a un rapport étroit entre la connaissance sur la langue et son emploi efficace. Sans connaître la grammaire d’une langue il est impossible de découvrir ses caractéristiques syntaxiques, morphologiques et sémantiques, et sans maîtriser une langue il est difficile de développer toutes les compétences langagières. Si on accepte la langue comme un système, pour comprendre et produire on a besoin de connaître les codes de ce système. Pour utiliser les éléments de la phrase à leurs places correctes, construire la communication exacte et pour s’exprimer à l’oral et surtout à l’écrit il est indispensable de savoir les emplois des règles de grammaire. Même si l’importance de l’enseignement de grammaire se diminue de temps en temps ou change d’une méthode à l’autre, la grammaire garde sa place incontournable en didactique de langue étrangère. Pour enseigner la grammaire de la langue étrangère il y a huit démarches: grammaire implicite et grammaire explicite, grammaire inductive et grammaire déductive, grammaire contextualisée et grammaire décontextualisée, grammaire active et grammaire passive. Il est possible aussi de classifier la grammaire selon les différentes catégories: grammaire linguistique et grammaire pédagogique. De plus, on peut analyser la grammaire en quatre dimensions: le lexique, l’orthographe, la phrase et le texte. Dans cette étude nous allons aborder la grammaire explicite et la grammaire implicite. La grammaire implicite, c’est l’enseignement de grammaire qui a le but de faire acquérir aux apprenants l’emploi de la langue cible sans avoir recours aux explications grammaticales et aux connaissances théoriques. Dans une telle démarche il s’agit d’un apprentissage intuitif. La grammaire explicite est unedémarche dans laquelle on fait la description et l’explication des règles soit par le manuel et soit par l’enseignant. Ici, comme il s’agit de connaître explicitement les règles on peut parler d’un apprentissage cognitif. En outre, à partir des manuels de méthode en FLE nous allons aborder l'importance que la grammaire explicite et la grammaire implicite peuvent jouer au développement des compétences langagières. Notre étude est une recherche théorique. En étudiant des exemples et en prenant en considération les besoins des apprenants nous nous efforcerons atteindre un résultat: laquelle de deux démarches est plus efficace pour apprendre une langue étrangère?en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLangue étrangèreen_US
dc.subjectEnseignementen_US
dc.subjectDémarcheen_US
dc.subjectGrammaire expliciteen_US
dc.subjectGrammaire impliciten_US
dc.subjectYabancı Dilen_US
dc.subjectÖğretim
dc.subjectYol/İşleyiş
dc.subjectAçık Dilbilgisi
dc.subjectÖrtük Dilbilgisi
dc.titleYabancı Dil Öğretiminde Hangi Yol İzlenmeli: Açık Dilbilgisi Mi Örtük Dilbilgisi Mi?en_US
dc.title.alternativeQuelle Demarche Suıvre En Dıdactıque De Langue Etrangere: La Grammaıre Implıcıte Ou La Grammaıre Explıcıte?en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofHUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid22764en_US
dc.authorid16185en_US
dc.authorid17508en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue10en_US
dc.identifier.startpage247en_US
dc.identifier.endpage262en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster