Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlyaz, Yunus
dc.contributor.authorÖztürk, Osman Ali
dc.contributor.authorGenç, Sinem Zübeyde
dc.date.accessioned2018-07-24T07:28:43Z
dc.date.available2018-07-24T07:28:43Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/2864
dc.description.abstractBu çalışmada çevre konulu belgesel filmlerin gelecek kuşakları yetiştirmek gibi önemli bir konumda olan öğretmen adaylarının çevreye ilişkin tutumlarına olumlu etkide bulunup bulunmadığı ele alınmaktadır. Çalışmanın örneklemi iki devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan ve ‘Home’ isimli çevre belgeseliyle yabancı dil öğrenme etkinliklerine katılan 76 öğretmen adayından oluşmaktadır. Öğretmen adaylarının etkinlik öncesinde ve sonrasında çevreye ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla yeni çevresel paradigma ölçeği (Dunlap et al., 2000)kullanılmıştır.Bu çalışmada öğretmen adaylarının belgesel film etkinliği öncesi ve sonrası tutum ortalamaları arasında anlamlı farklılıkelde edildiği bulgusu söz konusu çevre belgeselinin öğretmen adaylarının çevreye ilişkin tutumlarına olumlu katkıda bulunduğunu göstermektedir. Katılımcıların çevreye ilişkin tutum değerleri etkinlik öncesinde ve sonrasında yaş ve cinsiyet gibi değişkenlere göre farklılık göstermemektedir. Ancak katılımcıların dil seviyelerinin ölçeğin alt boyutlarında çevre tutumuna etki ettiği belirlenmiştir. Etkinlik öncesinde katılımcıların tutum değerleri ait oldukları üniversite değişkenine göre farklılık gösterirken etkinlik sonrasında fark belirlenmemiştir. Katılımcıların çevreye ilişkin tutumlarının etkinlik sonrasında daha olumlu olmasına karşın bu olumlu tutumlarının çevre merkezli olmaktan çok insan merkezli olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study investigates whether environmental documentaries have an effect on the attitudes of pre-service teachers, who are in an important position to shape coming generations. A total of 76 pre-service teachers at two state universities in Turkey participated in the study and worked on the activities designed about the documentary ‘Home’. The RNEP Scale (Dunlap et al., 2000) was used to measure and define the attitudes of pre-service teachers toward environment before and after the activities. The findings of the study showed that working on the environmental documentary had a positive influence since there was a significant difference in the attitude levels of pre-service teachers before and after watching the environmental documentary.The age and gender features of the pre-service teachers did not affect their attitude averages before or after the activity. Nevertheless, significant differences were observed at the sub-dimensions of the scale and at the language proficiency level of the participants. The difference between universities also disappeared after the activities. The difference in the attitudes was progressively significant as the language proficiency level of the participants increased. It is evident that the participants were more anthropocentric than ecocentric although they developed more positive behaviours toward environment after the activities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHomeen_US
dc.subjectRevised New Ecological Paradigm Scaleen_US
dc.subjectNEPen_US
dc.subjectForeign Language Educationen_US
dc.subjectPre-service Teachersen_US
dc.subjectEnvironmental Attitudeen_US
dc.subjectHome, Yeni Çevresel Paradigma Ölçeği, NEP, Yabancı Dil Eğitimi, Öğretmen Adayları, Çevreye İlişkin Tutum.en_US
dc.titleÇevre İçerikli Bir Belgesel Filmin Öğretmen Adaylarının Çevreye İlişkin Tutumlarına Etkisien_US
dc.title.alternativeContrıbutıon Of An Envıronmental Documentary Movıe On The Development Of Pre-Servıce Teachers' Envıronmental Attıtudesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofHUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid154771en_US
dc.authorid1680en_US
dc.authorid155342en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue9en_US
dc.identifier.startpage203en_US
dc.identifier.endpage218en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster