Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuran, Ramazan
dc.date.accessioned2018-07-20T08:37:47Z
dc.date.available2018-07-20T08:37:47Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/2838
dc.description.abstractAdâlet, insanlık tarihi boyunca üzerinde en çok durulan kavramlardan biri olmuştur. Adâlet farklı anlam ve görünümleriyle incelenmiş olmasına rağmen tanımlanması konusunda bir uzlaşı sağlanmış değildir. Adâlet üzerine yapılan ayrımlar ise bu kavramın anlaşılmasını kolaylaştırmaktadır. Felsefede ilk sistemli adâlet ayrımının Aristoteles (ö. m.ö. 322) ile başladığı söylenebilir. Aristoteles’in dağıtıcı ve düzeltici adâlet ayrımı sonraki filozoflar tarafından da benimsenmiştir. F?r?b? (ö. 339/950), Eb?’l-Hasan el-?mir? (ö. 381/992) ve İbn Miskeveyh (ö. 421/1030) Aristoteles’in bu ayrımını benimsemişlerdir. Bunun yanı sıra F?r?b?’nin tabi? adâleti, R??ıp el-İsfeh?n?’nin (ö. 5./11. Yüzyılın ilk çeyreği) mutlâk ve mukayyed adâlet ayrımı ve İbn Miskeveyh’in tabi?, vaz??, i?tiy?r? ve İl?h? adâleti bu filozoflara özgün ayrımlardır. Zikredilen İslam filozoflarının adâlet taksimleri kendilerinden sonra gelen bazı filozoflar tarafından da benimsenmiştir. Ayrıca bu makalede İbn Miskeveyh’in dörtlü adâlet ayrımı ile Batı Orta çağ filozofu Thomas Aquinas’ın (ö. 1274) dörtlü yasa ayrımı konusundaki benzerliğe de dikkat çekilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe justice has been one of the most cited concepts throughout human history. Although the justice has been examined with different meanings and appearances, no consensus has been reached on its definition. The distinctions made on justice make it easier to understand. It can be said that the first systematic classification of justice in philosophy started with Aristotle (d. 322 BC). Aristotle's classification of distributive and rectificatory justice has been adopted by subsequent philosophers. al-Fârâbî (d. 339/950), al-Âmîrî (d. 381/992) and Ibn Miskawayh (d. 421/1030) have adopted this classification of Aristotle. al-Fârâbî's natural justice, Raghıp al-Isfehânî's (the first quarter of the 11th century) absolute and qualified justice classification, and Ibn Miskawayh's natural, legal, optional and Divine justice are the original classification of these philosophers. These justice classification of Islamic philosophers who are mentioned have also been adopted by philosophers who have follow them. In addition, the similarites between Ibn Miskawayh's four justice classification and Western Medieval philosopher Thomas Aquinas’s (d. 1274) four law distinctions were also noted in this article.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDivision of Justiceen_US
dc.subjectal-Fârâbîen_US
dc.subjectal-Âmîrîen_US
dc.subjectIbn Miskawayhen_US
dc.subjectRāġıp el-İsfehānīen_US
dc.subjectAdâlet Taksimien_US
dc.subjectFārābī
dc.subjectEbū’l-Hasan El-Āmirī
dc.subjectİbn Miskeveyh
dc.subjectRāġıp el-İsfehānī
dc.titleX Ve Xı. Yüzyılda İslam Felsefesinde Yapılan Adâlet Taksimleri: Fārābī, Ebū’l-Hasan El-Āmirī, İbn Miskeveyh Ve Rāġıp El-İsfehānī Örneğien_US
dc.title.alternativeThe Classification Of Justice İn Islamic Philosophy İn 10 And 11th Century: The Case Of Al-Fârâbî, Al-Âmîrî, Ibn Miskawayh And Raghıp Al-Isfehânîen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTasavvur / Tekirdağ İlahiyat Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid230759en_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage91en_US
dc.identifier.endpage115en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster