Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYalçın Kayıkçı, Meltem
dc.contributor.authorKutluk Bozkurt, Ayşegül
dc.date.accessioned2018-07-18T12:54:50Z
dc.date.available2018-07-18T12:54:50Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/2790
dc.description.abstractÇalışma turizmde insan–robot yapay zeka etkileşimine dikkat çekmekte, dijitalleşen turizm ve hizmet sektöründen örnekler sunmaktadır. Bunun yanı sıra geleceğin insan kaynağını oluşturacak olan Z ve Alfa kuşağının özellikleri ile yeniden şekillenen iş dünyasına yönelik literatür taraması yer almaktadır. Turizm, seyahat ve konaklama endüstrisinde halihazırda yapay zeka, robotik teknolojiler ve hizmet otomasyonlarında yaşanan gelişmeler hakkında bir inceleme sunulmaktadır. Çalışmada geleceğin insan kaynağını, davranış kalıplarını ve hizmet standartlarını kendi çağına göre değiştirecek olan Z ve Alfa kuşağının yıllar içerisinde tanık olduğu/olacağı teknolojik trendlerin, robot teknolojiler, hizmet otomasyonları ve yapay zekanın turizm ve hizmet sektörü dinamikleri ile seyahat şekillerini nasıl yönlendireceği hakkında birtakım öngörülerden bahsedilmektedir. Teknolojik trendlerin en güçlüsü olan yapay zekâ ve yapay zeka ürünlerinin turizm de dahil diğer birçok endüstriyi kendi kurallarına göre yeniden şekillendirebileceği ve güçlü değişikliklerin yaşanabileceği bu çalışma aracılığıyla vurgulanmak istenmiş ve bu konu ile ilgili yapılacak olan farklı çalışmalara ışık tutması amaçlanmıştır. Yazın taraması olarak hazırlanan bu çalışmanın turizm alanında yapay zeka ve dijital gelişmeler ile ilgili yapılması planlanan diğer çalışmalar için temel olması amaçlanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe study draws attention to human-robot artificial intelligence interaction in tourism and presents examples from digitalizing tourism and service sector. In addition there is a literature research for the business world changes with the characteristics of the generation Z and Alpha, which will create the human resource of future. It provides a review of artificial intelligence, robotics technology and service automation developments in the tourism, travel and accommodation industry. There are some foresights about how technological trends, robotics, service automations and artificial intelligence will shift the tourism and service sector dynamics and travel patterns. Through this work, it is desired to emphasize that artificial intelligence and its products can reshape many other industries including tourism and strong changes may occur through artificial intelligence. Furthermore it is aimed to shed light on different studies to be carried out on this subject. It is aimed that this study, which is prepared as a literatüre survey, will be the basis for other studies planned to be done on artificial intelligence and digital developments in the field of tourism.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDigital Ageen_US
dc.subjectArtificial Intelligenceen_US
dc.subjectRobot Employeesen_US
dc.subjectGeneration Z and Alphaen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectDijital Çağen_US
dc.subjectYapay Zeka
dc.subjectRobot Çalışanlar
dc.subjectZ ve Alpha kuşağı Turizm
dc.titleDijital Çağda Z Ve Alpha Kuşağı, Yapay Zeka Uygulamaları Ve Turizme Yansımalarıen_US
dc.title.alternativeGeneratıon Z And Alpha In Dıgıtal Age, Artıfıcıal Intellegence And Reflectıons On Tourısmen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofSosyal Bilimler Metinlerien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid102790en_US
dc.authorid102787en_US
dc.identifier.volume2018en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage54en_US
dc.identifier.endpage64en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster