Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAyaydın, Hamza
dc.contributor.authorTakatak, Hatice
dc.date.accessioned2018-07-16T08:43:25Z
dc.date.available2018-07-16T08:43:25Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/2734
dc.description.abstractİlk kez İngiltere'de ortaya atılan 'okul reddi' terimi, duygusal zorluklar nedeniyle okula gitmeyen çocukların sorunlarını tanımlamak için kullanılır. Okul reddi bir belirtidir ve çeşitli psikiyatrik bozukluklara (anksiyete bozukluğu, yıkıcı davranış bozukluğu ve duygudurum bozukluğu gibi) eşlik edebilir. Okul reddi, psikolojik rahatsızlıkları olan ebeveynlerin çocuklarında sık görülür. Bu, okul reddi gelişiminde genetik ve çevresel faktörlerin rol oynadığı fikrini desteklemektedir. Her vaka için ayrı bir terapötik protokol, çocuklarla ilgili, aileyle ilgili ve sosyal çevre ve okulla ilgili faktörlerin ayrıntılı değerlendirmesi yoluyla oluşturulmalıdır. Okul reddi 5, 6, 10 ve 11 yaşlarındaki çocuklarda daha sık görülmektedir. Tedavide amaç en kısa sürede okula geri dönüş sağlamaktır. Okul reddi, Zihinsel Bozuklukların Teşhis ve İstatistik El Kitabı, Beşinci Basım'a göre klinik bir bozukluk olarak görülmemekle birlikte, çeşitli psikiyatrik bozukluklarla ilişkili olabileceği vurgulanmaktadır. Bu nedenle, okul reddi olan gençlerin bir ruh sağlığı uzmanı tarafından değerlendirilmesi gereklidir. Aynı sınıfta okula başlayan, ancak daha sonra farklı sınıflara atanan bir yaş farkı olan iki kardeşin yaşı büyük olanın da okul reddi olgusunu tartışıyoruz. Bu raporun amacı, ikizlerde olduğu gibi, yakın yaşlardaki kardeşlerin de farklı sınıflarda okula başlamasının önemini vurgulamak ve bunun farkındalığını artırmaktır.en_US
dc.description.abstractThe term ‘school refusal,’ which first originated from Great Britain, is used to describe problems in children not going to school because of emotional difficulties. School refusal is a symptom and may be accompanied by several psychiatric disorders (such as anxiety disorder, disruptive behavior disorder and mood disorder). School refusal is common in the children of parents with psychological disorders. This supports the idea of genetic and environmental factors being involved in the development of school refusal. A separate therapeutic protocol must be established for each case through the detailed assessment of child-related, family-related and social environment and school-related factors. School refusal is more common in children 5, 6, 10 and 11 years of age. The aim of treatment must be to ensure a return to school as early as possible. Although school refusal is not a clinical disorder according to the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fifth Edition, it can be associated with several psychiatric disorders. Therefore it is necessary that youths who are school refusing receive an evaluation by a mental health professional. We discuss a case of school refusal in the older of two siblings with an age difference of 1 year who started school in the same class but who were subsequently assigned to different classes. The purpose of this report is to emphasize the importance of siblings of a similar age starting school in difference classes,en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectschool refusalen_US
dc.subjectanxietyen_US
dc.subjectanxietyen_US
dc.subjectchilden_US
dc.subjectokul reddien_US
dc.subjectanksidiye
dc.subjectkardeş
dc.subjectçocuk
dc.titleFarklı Sınıflara Verildikten Sonra İki Kardeşin Büyüğünde Gelişen Okul Reddi: Bir Olgu Sunumuen_US
dc.title.alternativeSchool Refusal Developıng In The Older Of Two Sıblıngs After Theır Beıng Assıgned To Dıfferent Classes: A Case Reporten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofNamık Kemal Tıp Dergisi (International Journal of Basic and Clinical Medicine)en_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid168236en_US
dc.authorid235532en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage28en_US
dc.identifier.endpage31en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster