Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGöktaş, Sonay Baltacı
dc.contributor.authorYıldız, Tülin
dc.contributor.authorKöse, Selmin
dc.date.accessioned2017-08-07T14:10:48Z
dc.date.available2017-08-07T14:10:48Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/2284
dc.description.abstractAmaç Epilepsi, çocukluk ve ergenlik çağında en sık görülen nörolojik bir hastalıktır. Epileptik nöbetlerde doğru yapılan ilk yardım uygulamaları hayat kurtarıcı olmakta birlikte oluşabilecek yaralanmaları engellemektedir. Araştırma, üniversite öğrencilerinin epilepsideki ilk yardım uygulamalarını incelemek amacı ile tanımlayıcı olarak yapıldı. Materyal ve Metot Araştırma Nisan 2014 – Mayıs 2014 tarihleri arasında, bir vakıf ve bir devlet üniversitesinde gerçekleştirildi. Evrenini iki üniversitede okuyan 1022 öğrenci, örneklemi ise çalışmanın yapıldığı günlerde okula devam eden ve araştırmaya katılmayı kabul eden 629 öğrenci oluşturdu. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan 17 soruluk soru formu kullanılarak toplandı. Verilerin analizi bilgisayar ortamında yüzdelik değerlendirme yöntemi ve ki-kare testi kullanılarak yapıldı. Bulgular Çalışmamızda öğrencilerin yaş ortalaması 21.2 ± 2.3 (18-33) idi. Öğrencilerin %80.9 (n=509)’unun kız olduğu, %3.,1(n=202)’inin 1. sınıfta okuduğu, %94.8 (596)’inin acil durumlarda aranması gereken numarayı bildiği, %64.4(n=405)’ünün üniversitede ilkyardım dersi aldığı, %43.9 (n=276)’unun ilkyardım eğitimini sürücü kurslarında ya da başka eğitim merkezlerinde aldığı belirlendi. Epilepside yapılacak olan ilkyardım girişimleri ile ilgili bilgi sorularında 2,3,4. sınıftaki öğrencilerin, 1. sınıfta okuyanlara öğrencilere göre doğru cevap verdikleri saptandı. Daha önce herhangi bir ilkyardım eğitimi alma ile ilkyardım yaklaşımı ilişkisine baktığımızda ise eğitim alanların almayanlara göre kısmen daha doğru bildikleri belirlendi. Sonuç İlkyardım dersi alan öğrencilerin almayanlara göre epilepside uygulanacak ilkyardım girişimlerini daha doğru bildikleri belirlendi. Gerek bölümlerde ilk yardım derslerinin okutulmaya başlanması, gerekse farklı merkezlerden ilkyardım eğitimin alınması ile bilgilerin bireylere doğru bir şekilde aktarılacağı ve toplumdaki ilkyardım bilgisinin artacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractAim Epilepsy is the common neurologic disease that can be seen in both early childhood period and puberty generally. A correct emergency management is vital in an epileptic seizure in terms of preventing mortality and possible physical traumas. This study is conducted in order to assess the knowledge levels of nursing students about emergency management of epileptic seizure. Materials and Methods The research is conducted on students of a foundation university and a public university between April 2014 and May 2014. Study population was consisting 1022 students of two universities whereas the study sample was consisting 629 students who approved to include in the study. Data were collected via a questionnaire consisting 17 questions which had been prepared by the researchers. Statistical analyses were performed with SPSS 21.0 package program. Pearson chi-square test and Fisher’s exact test were used in comparison of categorical data. P<0.05 was considered as statistically significant with a confidence interval of 95%. Results Mean age was calculated as 21. 2 ± 2.3 (18-33). 80.9% (n: 509) was female and 32.1% (n: 202) was educating in 1st grade. 94.8% (n: 596) gave the correct answer for the emergency telephone number. 64.4% had an emergency management education during the university education period and 43.9% (n: 276) had emergency management education during driving license education or other education programs. Correct answer rates of 2nd, 3rd and 4th grade students about emergency management in epileptic seizure were significantly higher compared to 1st grade students. Students who received a prior emergency management education had considerable higher correct answer rates. Conclusion Students with a prior emergency management education had higher correct answer rate about emergency management in epileptic seizure. We can assert that including the emergency management lessons in education program of other disciplines may be in benefit of increasing the knowledge level of community.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi, Tıp Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEpilepsien_US
dc.subjectilkyardımen_US
dc.subjectüniversite öğrencisien_US
dc.subjecthemşireliken_US
dc.subjectEpilepsyen_US
dc.subjectemergency managementen_US
dc.subjectuniversity studenten_US
dc.subjectnursingen_US
dc.titleHemşirelik Öğrencilerinin Epilepsiye İlişkin İlkyardim Bilgilerien_US
dc.title.alternativeFirst Aid Knowledge of Nursing Students in Epileptic Casesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofNamık Kemal Tıp Dergisi (International Journal of Basic and Clinical Medicine)en_US
dc.departmentYüksekokullar, Sağlık Yüksekokulu, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.authorid101496en_US
dc.authorid58377en_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage71en_US
dc.identifier.endpage77en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster