Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Ahmet
dc.contributor.authorKaynakçı, Cevahir
dc.contributor.authorAytop, Yeşim
dc.date.accessioned2017-07-21T12:52:42Z
dc.date.available2017-07-21T12:52:42Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/2035
dc.description.abstractSosyal medya iletişim ve eğitim alanlarında özellikle üniversite öğrencileri tarafından yaygın bir sanal araç olarak kullanılmaktadır. Araştırmanın amacı Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesinde öğrenim gören Ziraat Fakültesi öğrencilerinin sosyal medya kullanım amaçları ve sosyal medya kullanımını etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Araştırmanın ana materyalini 384 öğrenci ile yüz yüze yapılan anketlerden elde edilen veriler oluşturmaktadır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler ve ki kare testinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğrencilerin tamamı internet kullanmakta ve ortalama internet kullanım süresi 13.75 sa/hafta'dır. Öğrencilerin internet kullanım süresinin %84.0'nü sosyal medyada geçirdikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerin % 82.29'nun sosyal medya hesabı olduğu ve öğrencilerin % 73.70'inin Facebook, %28.65'inin ise Twitter hesabına sahip olduğu tespit edilmiştir. Ziraat Fakültesi öğrencilerinin çoğunluğu mesleki konulardaki Twitter ve Facebook hesaplarını takip etmemektedir. Bu çalışmanın sonuçları, ziraat öğreniminde görev alanlarda farkındalık oluşması ile ileride yapılacak tarımsal iletişim ve yayım çalışmalarında yarar sağlayacaktır.en_US
dc.description.abstractSocial media is widely used as a virtual tool in the field of communication and education especially by college students. The aim of this study was to determine the intended purposes and factors affecting the use of social media among students in the Faculty of Agriculture at Kahramanmaras Sutcu Imam University. The main material of the research was the data obtained from surveys administered face to face to 384 students. Descriptive statistics and chi-square test were used to analyze the data. According to the findings derived from this study, all the students are using the internet and the average internet usage time is 13.75 h/ week. It was found that the students having access to internet spent 84% of their time on social media. The results of this study showed that 82.29% of students have social media account, and 73.70% of them have Facebook account and 28.65% of them have Twitter account. The majority of the Faculty of Agriculture students are following their Twitter and Facebook accounts in vocational purpose. The outcomes of this study will be useful for the awareness of those who have duty in agricultural education and will also be educatory in agricultural communications and publications in the future.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi, Ziraat Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnterneten_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectZiraat Fakültesien_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectAgriculture facultyen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.titleZiraat Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of Social Media Usage Habits of Students in The Agriculture Facultyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid32603en_US
dc.authorid41161en_US
dc.authorid45439en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage34en_US
dc.identifier.endpage45en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster