Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNiyaz, Özge Can
dc.contributor.authorDemirbaş, Nevin
dc.date.accessioned2017-07-19T12:36:38Z
dc.date.available2017-07-19T12:36:38Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1974
dc.description.abstractÇanakkale ilinde, iklimin ve doğal koşulların uygun olması nedeniyle, meyve üretimi ve pazarlaması oldukça önemli bir yere sahiptir. Çalışmanın amacı, yaş meyve üretim ve pazarlamasına etki eden etmenlerin tespit edilmesidir. Bu amaçla Çanakkale ilinde bir saha araştırması yapılmış; amaca uygun hazırlanan anketler, tabakalı tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen 98 üretici ile yüz yüze görüşülerek doldurulmuştur. Araştırmanın ürün kapsamında, Çanakkale ilinde toplam yaş meyve üretiminin %71'ini oluşturan elma ve şeftali ele alınmıştır. Araştırmada yöntem olarak temel istatistiki hesaplamaların yanı sıra Lojistik Regresyon Analizlerinden yararlanılmıştır. Yaş meyve üretimini etkileyen etmenler ikili Lojistik Regresyon Modeli ile, yaş meyve pazarlamasını etkileyen etmenler ise Çoklu Lojistik Regresyon Modeli ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre meyve üretim ve pazarlaması ile ilgili ve çalışma alanında karşılaşılan temel sorunlar; çiftçilerin eğitim düzeyi, küçük ve parçalı araziler, özel destekleme politikalarının veya mekanizmalarının eksikliği, etkin olmayan kooperatifler, aracılar, düşük fiyatlar, geri ödemelerdeki güçlükler ve kalite standartlarıdır.en_US
dc.description.abstractFresh fruit production and marketing are significant in Çanakkale as a consequence of suitable climate and natural conditions. The aim of this study is to identify the factors which affect fresh fruit production and marketing. In this respect, a survey has been carried out in Çanakkale, and questionnaires prepared in accordance with the aim of the study have been filled out through face toface interview with 98 farmers who have been chosen by means of stratified random sampling. Product scope of this study includes apple and peach which constitute 71 % of the total fresh fruit production in Çanakkale. This study has employed basic statistical methods along with Logistic Regression Analysis. Factors affecting fresh fruit production have been determined through Binary Logistic Regression Analysis whereas factors affecting fresh fruit marketing have been identified by means of Multiple Logistic Regression Analysis. As a result of this study, main problems about fruit production and marketing of the research area are farmers' education level, small and fragmented lands, lack of special supporting policy or mechanism, non-effective cooperatives, retailers, lower prices, difficulties in repayments and quality standards.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi, Ziraat Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFruitsen_US
dc.subjectProductionen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectRegression Analysisen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.subjectMeyveen_US
dc.subjectÜretimen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectRegresyon Analizien_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.titleIdentifying The Factors Affecting Fresh Fruit Production And Marketing in Canakkale-Turkeyen_US
dc.title.alternativeTürkiye'nin Çanakkale İlinde Yaş Meyve Üretim ve Pazarlamasını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid103091en_US
dc.authorid11395en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage78en_US
dc.identifier.endpage85en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster