Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtalay, Mustafa Cevat
dc.date.accessioned2017-07-14T07:45:29Z
dc.date.available2017-07-14T07:45:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otherNKUBAP.00.18.AR.14.07
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1931
dc.description.abstractBu Araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar Fakültelerinde Öğretim Alan Öğrencilerin görsel sanatlarda kompozisyon öğelerinden, Espas uygulamalarını deneysel bir araştırma ile ortaya koymaktır. Araştırma, T. C. Namık Kemal Üniversitesi, Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Resim Bölümü Öğrencileri ile odak yaklaşıma uygun olarak yürütülmüştür. Araştırma uygulaması üç bölümdür. Birinci ve ikinci uygulamada, öğrencilere açık uçlu cevaplar verebilecekleri sorular yardımıyla bilgi düzeyleri ölçülmüştür. Verilen cevaplar üzerinde konu genişliği belirlenmiştir. Yapılandırmacı öğretim yaklaşımı ile ders yapılmıştır. Ders konu içeriğine, görsel kompozisyonlar da, espasın doğru ve yanlış uygulandığı resimler, grafikler, fotoğraflar eklenmiştir. Üçüncü Bölümde öğrencilere istedikleri espaslar uygulatılmıştır. Öğrencilerin çalışmaları sergilenerek öğrenci kazanımı değerlendirilmiştir. Araştırmada, bulgular ışığında sonuç olarak, espasla ilgili okul müfredatının ve kişisel eğitimin istendiği kadar yapılamadığı ancak espas konusuna odaklanan bir eğitimin hızla estetik ürünlere dönüşebildiği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to exhibit space implementations -which is one of the factors of composition of visual arts- of students that receive education in Faculty of Fine Arts. The research is conducted with T. R. Namık Kemal University Faculty of Architectural Design and Fine Arts, Department of Painting students, in accordence with focus approach. The research implementation is composed of 3 parts. In the first and second implementation, information level of students is measured with the help of open-ended questions. Wideness of the subject is specified on answers given. Lessons were given with constructivist teaching approach. Some paintings , photos, graphics were added to content of the lesson , in which the space was implemented both true and false. In the third part, students implemented spaces that they wanted to. Works of students were exhibited, thus gaining of students were evaluated. As a result of the research in the light of findings, it's spotted that neither school curriculum nor personal education was done related to space as wanted. Yet any education that focussed o space can transform to aesthetical products quickly.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectEstetiken_US
dc.subjectBoşluk Doluluken_US
dc.subjectGörsel Sanatlaren_US
dc.subjectAestheticen_US
dc.subjectemptiness and fullnessen_US
dc.subjectvisual artsen_US
dc.titleResimde Tasarım, Uygulama Ve Seçim Olarak Boşluk, Doluluken_US
dc.typeprojecten_US
dc.departmentFakülteler, Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Resim Bölümüen_US
dc.authorid59710en_US
dc.relation.publicationcategoryProjeen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster