Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKiper, Tuğba
dc.date.accessioned2017-07-11T05:53:55Z
dc.date.available2017-07-11T05:53:55Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1878
dc.description.abstractBu araştırma, Peyzaj Mimarlığı Bölümü öğrencilerinin çevre sorunlarına yönelik ilgi, tutum ve çevre algılarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2012–2013 öğretim yılı ikinci döneminde, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü’nde öğrenim gören 86 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerin (aritmetik ort.) yanında güvenilirlik analizi, Faktör analizi ve KiUkare Testi kullanılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak oluşturulan anket formunda bireylerin çevresel farkındalıklarını saptamak amacıyla geliştirilen 14 değişkenin güvenilirliği test edilmiş ve güvenilirlik 0,730 çıkmıştır. Yapılan faktör analizi ile 14 değişken 5 faktör altında toplanmıştır. Ayrıca araştırma amacına uygun olarak hipotezler geliştirilmiştir. Cinsiyet ile çevre bilinci ve çevre sorununa yol açabilecek tehditlere ilişkin görüşler arasında ve sınıf düzeyi ile çevre korumasına yönelik uygulamalar hakkındaki görüşler arasındaki ilişkiler anlamlı bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThis research was done in order to determine the Department of landscape architecture students 'views on interest in environmental issues, attitudes and perceptions. The research working group was was designed by 86 of students attanded to Namik Kemal University Faculty of Arts, Design and Architecture in the academic year of 2012U2013. For data analysis, In addition to descriptive statistics (arithmetic average), reliability analysis, Factor Analysis and chi square test were also used. The reliability of the 14 variables were tested by the survey which was developed to determine the environmental awareness of individuals and obtained 0,730 of dependability. 14 variables grouped under the five factors by using factor analysis. Some hypothesis were also developed for the purpose of the study. The relationship among the opinions of gender, environmental awareness and environmental threats were obtained meaningful as well as the relation between class level and environmental protection applications.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi, Ziraat Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇevresel davranışen_US
dc.subjectçevresel tutumen_US
dc.subjectfaktör analizien_US
dc.subjectEnvironmental behavioren_US
dc.subjectenvironmental attitudesen_US
dc.subjectfactor analysisen_US
dc.titlePeyzaj Mimarlığı Öğrencilerinin Çevre Tutumlarının Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of Environmental Attitudes of Students of Landscape Architectureen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümüen_US
dc.authorid38947en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage80en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster