Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUygurtürk, Hasan
dc.contributor.authorKorkmaz, Turhan
dc.date.accessioned2017-07-06T08:32:02Z
dc.date.available2017-07-06T08:32:02Z
dc.date.issued2016-12
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1812
dc.descriptionInternational Congress of Management Economy And Policy, 26-27 Kasım 2016, İstanbulen_US
dc.description.abstractPerakende ticaret sektörü firmaları sürekli bir şekilde değişen ve artan insan ihtiyaçları doğrultusunda sadece üreticilerin ürünlerini nihai tüketicilere ulaştıran firmalar olma konumundan çıkmışlardır. Günümüz perakende ticaret sektörü firmaları, tüketicilere fiyat, kalite ve satış sonrası hizmetler gibi unsurlarda fark yaratabilmek için yoğun bir rekabet ortamında faaliyet göstermektedirler. Birbirinden çok farklı nitelikteki üreticilerin ürün ve hizmetlerini, farklı ihtiyaç ve beklentileri olan tüketicilere sunma görevini yerine getiren bu firmaların faaliyetlerinde mümkün olabildiğince etkin olması gerekmektedir. Bu çalışmada Borsa İstanbul’da pay senetleri işlem gören perakende ticaret sektörü firmalarının etkinlik analizinin Veri Zarflama Analizi (VZA) ile belirlenmesi amaçlanmıştır. 2012-2014 dönemini kapsayan çalışmada firmaların etkinliklerinin belirlenmesi amacıyla aktif toplamı (AT), finansal kaldıraç (FK) ve satışların maliyeti (SM) girdi değişkenleri, satış geliri (SG) ve aktif karlılığı (AK) çıktı değişkenleri olarak belirlenmiştir. Çalışma sonucunda üç girdi ve iki çıktı ile kurulan VZA modeli ile analiz kapsamına alınan 14 firmanın etkinlik değerleri hesaplanmıştır.en_US
dc.description.abstractConsidering the constantly changing and increasing human needs, the traditional function of retail sector companies that are merely delivering the products of the producers to the final consumers has been changed.Today's retail-sector firms operate in an intense competitive environment in order to make a difference in terms of prices, quality and after-sales services. It is essential that these companies, which fulfill the duty of presenting products and services of different producers to consumers with different needs and expectations, should be as effective as possible. In this study, the aimed to determine the efficiency of the retail-sector companies whose shares are traded in Borsa Istanbul with Data Envelopment Analysis. In order to determine the efficiencies of the firms covering the period 2012-2014, the total assets, financial leverage and cost of sales are determined as input variables and sales revenue and return on assets are determined as output variables. As a result of the study, the efficiency values of the 14 firms included in the analysis were calculated by using the Data Envelopment Analysis model formed by three inputs and two outputs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPerakende ticaret sektörüen_US
dc.subjectveri zarflama analizien_US
dc.subjectetkinliken_US
dc.subjectBorsa İstanbulen_US
dc.subjectRetail trade sectoren_US
dc.subjectdata envelopment analysisen_US
dc.subjectefficiencyen_US
dc.titleBORSA İSTANBUL’DA İŞLEM GÖREN PERAKENDE TİCARET SEKTÖRÜ FİRMALARININ ETKİNLİKLERİNİN VERİ ZARFLAMA ANALİZİ İLE BELİRLENMESİen_US
dc.title.alternativeTHE DETERMINATION OF EFFICIENCY OF THE RETAIL-SECTOR COMPANIES WHOSE SHARES ARE TRADED IN BORSA ISTANBUL WITH DATA ENVELOPMENT ANALYSISen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBalkan Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid35808en_US
dc.authorid3247en_US
dc.identifier.startpage411en_US
dc.identifier.endpage427en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster