Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaysal, Hatice
dc.contributor.authorÖzkul, Ahmet Sait
dc.date.accessioned2017-07-04T13:42:20Z
dc.date.available2017-07-04T13:42:20Z
dc.date.issued2016-12
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1776
dc.descriptionInternational Congress of Management Economy And Policy, 26-27 Kasım 2016, İstanbulen_US
dc.description.abstractMedya, girişimcilikle ilgili değerleri-imajları ileten bir söylem üreterek, girişimciliğe ilişkin uygulamaları teşvik ederek ve toplumda girişimci bir ruhu cesaretlendirerek kadının girişimciliğe yönelmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Bu bağlamda Osmanlı yazılı basınının da, özellikle II. Meşrutiyet’ten sonra kadına girişimcilik konusunda yön vermeye çalıştığı ifade edilebilir. Bu çalışmada, yayın hayatına 1913 yılında başlayan ve 1921 yılına kadar yayın faaliyetlerini sürdüren bir kadın dergisi olan “Kadınlar Dünyası” içinde yer alan ve başlığında teşebbüs kavramı kullanılan yazılar incelenmektedir. Bundan maksat, o zamanın Türkiye’sinde önemli bir figür olarak kabul edilen kadının, teşebbüs kavramını nasıl yorumladığını ortaya koymaktır. Sonuçta, bir asır önceki Türk kadınının “teşebbüs” kavramını yorumlayışını görmekle, tarihsel açıdan kadının girişimciliğe bakışı değerlendirilebilecektir.en_US
dc.description.abstractMedia plays important role by encouraging the soul of the entrepreneur women in the society by incentiving entrepreneurship releated practices and creating a discourse that reports values-images of the entrepreneurship. In this context we may express that Ottoman Empire's printed media, especially after II. Constitutionalism tried to give a direction to women about entrepreneurship. In this work we examined articles related to entrepreneurship in "Women World Magazine" wich is started at 1913 and keep working as a magazine to the 1921. That's because, we want to put forht how women interpret the concept of the entrepreneurship considered in that times of Turkey where women accepted as an important figure. After all, seeing Turkhish women's concept of the entrepreneurship a century ago, we can evaluate the women's perspective to entrepreneurship in historical way.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOsmanlı’da Kadınen_US
dc.subjectTeşebbüsen_US
dc.subjectKadınlar Dünyasıen_US
dc.subjectWomen in the Ottoman Empireen_US
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.subjectWomen's Worlden_US
dc.titleOSMANLI KADINININ “TEŞEBBÜS” KAVRAMINA YAKLAŞIMI “KADINLAR DÜNYASI DERGİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEMEen_US
dc.title.alternativeOTTOMAN WOMEN'S APPROACH TO CONCEPT OF THE "ENTREPRENEURSHIP" "AN EXAMINATION ON KADINLAR DUNYASI MAGAZINE"en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBalkan Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid20400en_US
dc.authorid44408en_US
dc.identifier.startpage62en_US
dc.identifier.endpage72en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster