Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarakaya, Beste
dc.contributor.authorKiper, Tuğba
dc.date.accessioned2017-06-30T14:01:55Z
dc.date.available2017-06-30T14:01:55Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1744
dc.description.abstractOkulların “dış çevreleri” olarak tanımlanan okul bahçeleri; çocukların sosyal, fiziksel, duygusal ve zihinsel becerilerini geliştirebilecekleri mekânlardır. Dolayısıyla bu mekânların planlanması ve tasarımında çocukların fiziksel, sosyal ve psikolojik gereksinimlerine cevap veren kullanımlara yer verilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu kapsamda çalışmada; Edirne kent merkezinde örnek olarak seçilen 10 ilköğretim okul bahçesinde fiziksel, kültürel ve mevcut durum analizi yapılarak, okul bahçelerinin yeterliliği ortaya konulmuştur. İlköğretim okul bahçelerinin mevcut durumları peyzaj tasarım ilkelerine göre belirlenerek, mevcut sorunların çözümüne yönelik öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe school gardens are defined as schools' external environment where the children are able to develop their social, physical, emotional and intellectual skills. Therefore, it is important that the planning and design of these places supply with children's physical, social and psychological needs. In this study, a sample of 10 elementary school playground in the city center of Edirne was carried out physical, cultural, and current situation analysis and the efficiency of school gardens have been produced. The current situation of the elementary school gardens was determined according to principles of landscape design, in this way proposals have been given to solve the existing problems.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi, Ziraat Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlköğretim okul bahçelerien_US
dc.subjectpeyzaj tasarımen_US
dc.subjectEdirneen_US
dc.subjectElementary school gardensen_US
dc.subjectlandscape designen_US
dc.titleEdirne kent merkezindeki bazı ilköğretim okul bahçelerinin peyzaj tasarım ilkeleri açısından mevcut durumunun belirlenmesien_US
dc.title.alternativeAccording to Landscape Design Principles Determination of Current Situations of Orchards of Some Elementary School in Edirne City Centeren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Ziraat Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümüen_US
dc.authorid235888en_US
dc.authorid38947en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage59en_US
dc.identifier.endpage71en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster