Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzhan, Şeniz
dc.contributor.authorHabıpoğlu, Özge
dc.date.accessioned2017-06-29T08:14:30Z
dc.date.available2017-06-29T08:14:30Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1720
dc.description.abstractYoğun bir rekabetin söz konusu olduğu hizmet sektöründe, işletmelerin sahip oldukları kaynakları etkili ve verimli biçimde kullanabilmeleri gerekmektedir. Hizmet sektörü içinde yer alan konaklama işletmelerinin en önemli kaynaklarından biri çalışanlarıdır. Çalışanların performansı ve verimi işletmelerin başarısını etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Çalışanların performansı ve verimi ise, işlerinden tatmin olma düzeylerine bağlı olarak değişebilmektedir. Bu çalışma, yoğun emek gerektiren hizmet sektörü çalışanlarının iş tatminlerini etkileyen demografik özelliklerin neler olduğunu tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda iş tatmini kavramı incelenerek, İstanbul ilinde hizmet veren beş yıldızlı bir şehir otelinin personeline yönelik bir anket çalışması yapılmıştır. Verilerin analizinde, demografik özelliklere ait bulgular, faktör analizi ve varyans analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Minnesota İş Tatmini Ölçeği kullanılmıştır. Ölçekte yer alan önermelere uygulanan faktör analizi sonucunda, dört faktör saptanmıştır. Bu faktörler; işin yapısı ile ilgili faktörler, yönetici ve çalışma arkadaşlarıyla ilgili faktörler, ücret, terfi ve çalışma şartlarıyla ilgili faktörler ve insiyatif kullanabilme ile ilgili faktörler olarak isimlendirilmiştir. Uygulanan t testi ve varyans analizleri sonucunda, çalışanların çalıştıkları işyerinden tatmin olma düzeylerinin gelir, çalışılan bölüm ve turizm eğitimi alma durumuna göre farklılaştığı; buna karşılık, yaş ve cinsiyet kriterlerine göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe companies should use their ressources effectively and efficiently in the service industy in which there’s intense competition. One of the most important ressources of the accomodation companies is their work force. The employees’ performance and efficience are the most important factors that affect the companies’s success. However, the employees’ performance and efficience depend on their job satisfaction. This study aims to find out the demographic characteristics of labor-intensive service sector employees which affects their job satisfaction. In order to reach the aim, the job satisfaction concept has been examined and a survey has been conducted for the staff of a five-star hotel in Istanbul. The findings about the demographic characteristics of the staff, factor analysis and the variance analysis has been used to analyze the data. Minnesota Job Satisfaction Scale has been used to gather the data. As a result of the factor analysis applied to the propositons, four factors have been found out. These are the factors related to the structure of the job, the factors related to the managers and colleagues, the factors related to wage, promotion and working conditions and finally the factors related to the possibility of taking initiative. After applying the t test and the variance analysis, it has been found out that the job satisfaction level depens on the income, department, tourism education of the employee and does not depend on the age and the gender of the emplyee.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİş Tatminien_US
dc.subjectDemografik Özellikleren_US
dc.subjectOtel İşletmesien_US
dc.subjectMinnesota İş Tatmin Ölçeğien_US
dc.subjectÇalışanlaren_US
dc.subjectJob Satisfactionen_US
dc.subjectDemographic Characteristicsen_US
dc.subjectHotel Businessen_US
dc.subjectMinnesota Job Satisfaction Scaleen_US
dc.subjectEmployeesen_US
dc.titleBEŞ YILDIZLI BİR OTEL İŞLETMESİNDEKİ ÇALIŞANLARIN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ İLE İŞ TATMİNLERİ ARASINDAKİ FARKLILIKLARIN TESPİTİNE YÖNELİK AMPİRİK BİR ÇALIŞMAen_US
dc.title.alternativeAN EMPIRICAL STUDY TO DETERMINE THE DIFFERENCES BETWEEN THE JOB SATISFACTION AND DEMOGRAPHIC CHARACTERISTICS OF EMPLOYEES IN A FIVE-STAR HOTELen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBalkan Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Çorlu Meslek Yüksekokulu, İşletme Yönetimi Bölümüen_US
dc.authorid43296en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue8en_US
dc.identifier.startpage83en_US
dc.identifier.endpage95en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster